IZ 412 1990 sass

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 412 1989 sass

Postitus Postitas partnermosse »

Kiirenduspumba membraan pragunenud ja ei võta pöörete tõusmisel teise kambri siibrit kaasa.Pöörded tõusevad -kütust jääb vajaka ja bensiiniaurud plahvatavad.Samas ei teeks paha ka jagaja kaane söe kontrollimist koos jagaja kondensaatoriga.(Endal oli kord juhus kui unustasin jagaja rootori paika panna ja siis hakkas kohe karpasse tagasi suure leegiga köhima :lol )
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
saarlane
Postitusi: 299
Liitunud: 03 Veebr 2009 14:20
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: IZ 412 1989 sass

Postitus Postitas saarlane »

Said mis tahtsid?
Aitan Ebay'st asju tellida.
Kasutaja avatar
viirusboy
Postitusi: 1042
Liitunud: 11 Mai 2009 22:56
Asukoht: Läänemaa

Re: IZ 412 1989 sass

Postitus Postitas viirusboy »

Ka minu mokitsal selline mure. käima läheb ilusti, aga tühikäigu ajal tahab välja surra, nii, tõmban toorest õrnalt peale ja siis jääb kuidagiviisi suuremate pöörete peal tööle. Kui aga gaasi vajutada, siis pöörete suurenemise asemel tahab välja surra hoopis. Alguses seda jama ei olnud, aga kui seisis talve läbi väljas ja siis kevadel käima ajades oli külge hakand kuskilt...
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1989 sass

Postitus Postitas sass »

saarlane kirjutas:Said mis tahtsid?
Sain. :D
viirusboy kirjutas:Ka minu mokitsal selline mure. käima läheb ilusti, aga tühikäigu ajal tahab välja surra, nii, tõmban toorest õrnalt peale ja siis jääb kuidagiviisi suuremate pöörete peal tööle. Kui aga gaasi vajutada, siis pöörete suurenemise asemel tahab välja surra hoopis. Alguses seda jama ei olnud, aga kui seisis talve läbi väljas ja siis kevadel käima ajades oli külge hakand kuskilt...
Minul päris nii pole olnud see asi, kohapeal käis väga hästi, aga gaasi vajutades "mötles" natuke aega ja alles siis hakkas pöördeid koguma.

Vahepeal on juhtunud palju palju, aga hetkel pole aega kirjutada ja fotomaterjal maal alles. Plaan on jaanipäevaks auto liikvele saada. Eks järgmises postis kirjutan rohkem, hetkel aga auto kallale tagasi.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1989 sass

Postitus Postitas sass »

Vahepeal pole olnud aega kirjutada oma tegemistest. Juhtunud on niipalju, et mõni päev tagasi sain enamvähem kasutatava esiukse ja hakkasin masinat edasi tegema... ARK-is sai ka käidud, auto tegelikult aastast 1990 ja läbisõit eelmise omaniku järgi töene (st. 31000 millegagi). Samas mootor vist möeldud töötama A76 bensiiniga - passis 50kW. Tehtud sai ka kindlustus, lootsin täna ka ülevaatuse ära teha, aga autot ei jõudnud kokku panna õigeks ajaks. Ehk on esmaspäeval ka kuskil võimalik teha...

Igatahes, pildid räägivad enda eest.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Täna õhtuks sai komplekteeritud
Pilt
Pilt
Pilt

Samas on tegelikult teha veel palju - värv läks paaris kohas jooksma, osa värviparandusi tuleb hajutada, uksed reguleerida paremini, suverehvid alla vaadata, lisada teine peegel ja võiks leida kuskilt ka originaalraadio (kellelgi on, siis võib pakkuda, PS!). Lisaks kõigele sellele lonkab mootor kahe jalaga, pidurdades kisub paremale ja rooliloks on ka siiski ÜV jaoks liigselt suur.

Vahetasin karburaatori - "mõtlemine" kadus, karburaator on korralik, kuid jõudu on ikka vähe - maanteel kiirus ei lähe üle 120 km/h. Olgugi, et nii kiiresti mossega ei sõida, aga nii on lihtne mootori korrasolekut kontrollida. Üritan nüüd süüte nii täpselt paika ajada, kui võimalik - saab uuesti katsetada. Ja... kas kontaktivahest oleneb palju? Sellest võib ka olla see kõrgetel pööretel läbi karburaatori "paukumine"?

Kuna rooliloks väga suur ei tundu, siis on seda võimalik ehk roolikarbist ka veidike parandada? Ja piduritega mis teha? Üks esiratas pidurdab teisest tugevamini - mis on kõige töenäolisem viga?
Kasutaja avatar
svenson01
Postitusi: 159
Liitunud: 25 Mai 2009 15:10
Asukoht: pärnu

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas svenson01 »

roolilokset peaks saama roolikarbist regullida..
mul oli üsna suur lokse aga sai ära regullida..
sa peaksid ka roolikarbi õli üle vaatama(punn käib vastupidi keermega..käigukasti õli sobib nt)
Muidugi kui ise seda ei jaga siis otsi keegi asjapulk..sest väidetavalt võib rool lukku minna kui valesti või palju keerata.

pidurite kohapealt oleks kasulik need korralikult ära õhutada..muidugi tuleks vaadata klotside seisukorda..ning osa pidureid saab regullida..nn klotse peale keerata
Iga inimene peab enda risti kandma,kes ei jõua lohistab järel!
risto626
Postitusi: 193
Liitunud: 02 Veebr 2009 22:21
Asukoht: Ida-Viru

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas risto626 »

412-2140 pidurid on isereguleeruvad

klotside puhul vaata, kas mõlemad poolel on nad võrdselt kulunud puhtad. vb on keegi kunagi vahetanud ära ainult ühe poole klotsid, mida tegelikult teha ei tohiks. vaata, et töösilindrid kummist tolmukatete all oleksid kuivad.
Viimati muutis risto626, 21 Juun 2009 17:22, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 637
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas Seenior »

Piduritel kontrolli esmalt kas kõik kolvid sadula sees vabalt liiguvad,klotse saab käsitsi reguleerida ainult käsipiduril.Kui mootor on deforseeritud,s.t. A-76 bensiinile,siis on mootori numbril tähis 412D.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas MAZ »

Rooli loksu puhul tasub nii rooli karp kui ka paraleel varda otsad üle vaadata! Tihti on need kulunud ja põrutakse Tehno ülevaatluselt läbi! ;) Izh 412 juba üsna viisakas!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »

Käisin ülevaatusel ära. Pidureid ja roolivärki kruttida ei jõudnudki, aga sellegipoolest sain läbi. Probleeme oli ainult esitulede reflektoritega, ülejäänud oli korras. :D

Nüüd võib ametlikult sõita. :)
Vasta