IZ 412IE 1990 BergIE

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Siiralt! Tunnen kaasa! Velje keskosa, mutrite läheduses, on käsitöö. Ülejäänud pinnad on lihvitavad treipingis. Ilusad on nad jah!
Kaunitar 2015.
Kasutaja avatar
Lauri-L
Postitusi: 362
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:13
Telefon: 53707925
Asukoht: Rakvere

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas Lauri-L »

Kas lihtsam liiva või klaaskuul pritsiga (viimane sobilik isegi valuvelgedele) lihtsam poleks, ei maksa see töö ju suurt midagi kui värvimisega ise tegeled.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Kasutaja avatar
Peeter
Postitusi: 119
Liitunud: 17 Mär 2012 17:57

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas Peeter »

Just. Täis töö liivaprits + pulbervärv on mosse velgede puhul 60-70 euri ringi eest. Ei pea ise midagi jamama ja asi kestab ka.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1582
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas partnermosse »

Peeter kirjutas:Just. Täis töö liivaprits + pulbervärv on mosse velgede puhul 60-70 euri ringi eest. Ei pea ise midagi jamama ja asi kestab ka.
Enda mossel valge pulbriga tehtud, kestab aastaid, kuid suhteliselt alguses kohe mutrite kinnikeeramisel tekivad mikropraod ja sealt vahelt hakkab siiski roostetama :(
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Liivapritsiga ma alustasin. Korrosioon oli hulgaliselt närinud ja pind polnud enam libe. Kole oleks jäänud. Seega paksu krunti ja pinki lihvima, umbes nii...
Kaunitar 2015.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas MAZ »

Kuidas kodanik Bergil on seis väljalaske süsteemiga,kas uued osad juba soetatud? Või plaan vanad korda teha?
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Üllatavalt heas seisukorras on!? Viimasel osal isegi suht palju värvi peal. Püksid tugevad. Keskmine osa kõige "kulunum" väljastpoolt. Kunagi hiljem pritsin nad liivaga üle ju siis paistab.
Kaunitar 2015.
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Täna sai madistatud mootori kaanega. Klappe eemaldades läks asi iga klapiga nutusemaks. Totaalselt olid kulunud 3 väljalaske klapi juhtpuksi ja üks sisselase. Nende klappide tööpinnad osutusid lausa ca 4mm laiusteks! Mulle tuttav pilt Muhu rapetest. Nukkvõlli imetledes avastasin, et kuuel nukal olid ümberringi hele "tee" näha. Tavaliselt on hele vaid nuki osal. Seega puudusid klapivahed! Remondimõtted peas helistasin 75 a. mehele (isa klassivend), kes pikalt nendega rallit sõitnud. Küsisin juhtpukse ja klappe. Freesid olemas. Kuulas mu jutu ära ja ütles, et sõida Tema juurde, näitab mulle midagi. 10 Km sõitu ja Ta andis mulle uue kaane koos klappide ja nookurvõllidega! Tikkpoldid tuleb lisada vanalt.
Lihvisin kohe ka 0,7mm maha, surveaste 9,5. Klapid soveldusid ideaalselt. Nukkvõll sobis loksudeta. Mis veel tahta võib?
Tegelikult on üks küsimus ka. Kas sellele mootorile on olemas ka mingi tihendite komplekt? Mis kvaliteet neil üldiselt on? Muhul olen näinud tihendeid suht paberist või papist, mis tihendab vaid tihendi ja korpuse. Tihend ise aga lekib, mingi kapillaarsus tihendi materjalis? Mõte oli kasutada vaid spetsiifilisi-möödapääsmatuid tihendeid ja ülejäänu ise teha kaasaegsetest materjalidest? Jube pikk jutt sai. Aitähh, kui keegi viitsib lõpuni ka lugeda!?
Kaunitar 2015.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1582
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas partnermosse »

BergIE kirjutas: Tegelikult on üks küsimus ka. Kas sellele mootorile on olemas ka mingi tihendite komplekt? Mis kvaliteet neil üldiselt on? Muhul olen näinud tihendeid suht paberist või papist, mis tihendab vaid tihendi ja korpuse. Tihend ise aga lekib, mingi kapillaarsus tihendi materjalis? Mõte oli kasutada vaid spetsiifilisi-möödapääsmatuid tihendeid ja ülejäänu ise teha kaasaegsetest materjalidest? Jube pikk jutt sai. Aitähh, kui keegi viitsib lõpuni ka lugeda!?
Tihendite komplekte on ikka olemas kuid enamus tihendeid seal pressitud papist, paberist ja mõni üksik paroniidist. Kui soov on ajada taga millimeetreid, siis soovitan suurem enamus tihendeid teha ise paroniidist ja õige paksusega, see tähendab, et vaja osta mitu erinevat rulli paroniiti ja sealt ise hakata lõikama ja sobitama (talvel hea nokitsemise töö, nii et näpuotsad villis ja tundetud :D ) :beer
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas SanderV »

kui sa juba tahad kaasaegsest tihendi materjalist teha siis originaalsus vist väga oluline seal kohas pole vms? siis paneks juba tavaline papitihend + hermeetik, peaks ja tihe küll saama
Vasta