IZ 412IE 1990 BergIE

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas tarmo400 »

Tehasest paigaldati autodele tavaliselt musti väntvõlli rihmaseibe( nagu vene toodangul ikka võis olla erandeid)Varuosana on mul olemas nii sinine kui roheline. Kaheksakümnendate teises pooles hakati tehases juba kokkupandud mootoreid üle värvima hõbedaseks.Kaasa arvatud kõik tsingitud mutrid, poldid ..starter, generaator ja ka kõik rihamseibid. 89 aasta autol nägin rihmaseibi mis oli tagantpoolt haljas( roostes) ja mida oli värvitud ainult koos mootoriga.Veepumba rihmaseib oli vanematel tsingitud, uuematel algselt must ja koos mootoriga hõbedaseks värvitud.Varuosana ostetuna on mul olemas ka selline sinakasroheline veepumba rihmaseib. Auto peal pole õnnestunud veel näha.Ja setsmekümnendate alguse autodel ei olnud veepumba rihmaseib mitte plekist stantsitud vaid toorikust treitud ning aukude puurimisega tasakaalustatud ( nägu hooratas)
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas MAZ »

Minu vanal IZ 2715(85) oli alumine ja ülemine rihmaseib rauast ja üle värvitud hõbedaseks. Alumisel rihmaseibil oli punane täpp, juttide asemel. Mille järgi sai süüdet sättida.
Naabrimehe AZLK 2140(87) ülemine rihmeseib ka värvitud hõbedaseka alumine aga kollase tsingiga.
UZMA 412 tagavara mootor 1990.a Mõlemad rihmaseibid tsingitud kollaseks.
UZMA 412 1977.a mootor alumine rihmaseib must ülemine hall.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
MaxL
Postitusi: 35
Liitunud: 06 Mär 2011 16:37

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas MaxL »

Niipalju kui mina olen vene mootoreid näinud, on nad kõik tehases peale kokkupanekut hõbedase värviga üle tuisatud. Pobedade ja Gaz 69 mootoritega juba tehti nii. Ka Mosse mootorid ja muud osad on sedasi värvitud. Minu 84 aasta 412 mootor on tehases peale komplekteerimist värvitud koos käigukastiga. Hiljem on lisatud generaator, starter, karburaator, bensiinipump ja jagaja. Samamoodi on värvitud esi ja tagasild. Osa detaile, nagu amordid, keedvedrud pidurikaitse plekid on ka enne komplekteerimist värvitud olnud ja peale komplekteerimist uuesti koos terve silla ja piduriketaste ja sadulatega uuesti üle värvitud.
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Hea info. Mulle tundus sama, eriti peale survepesu. Siiski jätan need rihmaseibid varuosa värvi.
Kaunitar 2015.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas MAZ »

Tagavara osadeks mõeldud esi ja tagasillad, värviti musta värviga üle,mis peale kuivamist mattiks muutus. Need,mis autodele külge pandi,seal olid tsingitud osad,värvitutest selgelt eristatavad.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Tere! Umbes nii, et olen masinasse valanud erinevaid "mahlu" mida vaja. Käigukastil eemaldasin parempoolse küljekaane ja tasalihvisin. Veidi nöökis karburaatori soojenduse lõdviku ots, midagist veel. Aga huvituks pidurisüsteemi täitmisest. Piiblid räägivad vaid õhutamisest, mitte täitmisest, järjekorda täites. Minul ta õhust koosnebki. Hetkel asuvad kõik kolvid 0 asendis. Mina teeks nii - täidan anuma ja kergelt survestan, järgiks piibli järjekorda ja saan trassidest õhu välja. Kuigi esipiduril on ka õli liikumise vertikaalne asend, mis eeldab ooteaega ja uuesti kordamist. Oletan, et saan õhu välja. Nüüd siis vajutan pedaali, arvatavasti mitu korda. Mida ütleb selle peale too "überklapp"? Kas paneb ühte äärde ja sütitab tule põlema? Tahaks teha nii, et ei peaks eriti õliga lägastama. "Suveautona" ma traditsioonilisi vedelikke ei kavatse kasutada. Muhult sain kogemuse DOT = ...
Kaunitar 2015.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas MAZ »

Saab õhutada ka ilma autot ja ennast täis mökerdamata ,kuigi see on tülikam ja aeganõudvam tegevus. Nimelt võta see sama DOT-4 ja pane seda kuhugi pudeli põhja natuke. Kõigile õhutusnipplitele ennem aseta otsa läbipaistev kummivoolik. Kui õhutad või õhutab nippleid abimees/sulane! Siis tema paneb ühe otsa juba vedelikuga täidetud DOT-4 pudli, asetab sinna sisse vooliku otsa ja õhutamisel tulev vedelik+õhk läheb sinna pudelisse. Mitte loodusesse,kanali põhja ega hoidku jumal, teisele silmade vahele. Kindlasti peab toru teine ots olema pudelis vedeliku sees. Säärane õpetus on olemas, vanakooli teise ja kolmandaliigi autojuhi õpikutes.Samuti jääb õhutamisel välja tulev vedelik alles!
Piduritöösilindrite puhul, esmalt tuleb õhutada eest ja siis tagant! Kuid eest õhutamisel peab süüte sisse seadma,et näha kas kolb,mis plokeerib süsteeme liigub ise ka null asendisse regulaatoris või ei. Teinekord tuleb sellega igavest jama. Seega esimene faas, õhutada kuivalt, ilma töötava mootorita, seejärel korra töötava mootoriga ja siis peaks idee poolest õhust lahti saama. Ise olen nii teinud, jube nöök aga kergema vaevaga ei saa kuidagi. Minul tekkis jama kolviga,mis läksliialt vastas asendisse ja seda tagasi saada oli jube tegemine.
Kui süsteem päris tühi peab arvestama,et õhutamisi tuleb teha mitu korda ja mainitu ooteaeg on vajalik!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 637
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas Seenior »

Lihtsam on läbi peapumba paagikorgi suruõhk(nii umbes poolteist-kaks atsi) järgi ühendada ja ilma igasugase pumpamiseta õhutada.Mul on üks paagikork selleks puhuks rattaventiiliga varustatud,võin seda sulle laenata.Sellise väikese survega õhutades ei hakka ka signalisaatori kolb liikuma.
irukas
Postitusi: 177
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas irukas »

Seeniori toodud nippi olen isegi kasutanud ja toimib edukalt. Samuti olen tõmmanud niplist vaakumiga ning pärast jalaga pumbanud.
Linnuvabriku garaaž
Kasutaja avatar
viirusboy
Postitusi: 1042
Liitunud: 11 Mai 2009 22:56
Asukoht: Läänemaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas viirusboy »

On nähtud asjapulki ka vedeliku õhutusniplist sisse laskmas, aga ei usu et sul sellest abi on.
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Vasta