AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Mõned päevad tagasi avastasin mingi suure loigu mootori all.....Tosool läbi tilkunud. Kahtlustasin esialgu uut plokikaanetihendit aga seekord läks õnneks,seekord lihtsalt lõdvikud järgi andnud. Seda viga ka ennem olnud. Natuke sai peale pingutatud ja sõit jätkub. Olid ju külmakraadid ja see annab kohe tunda.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Sai korra sõidus käidud. Ei olnud aega isegi plokki soojaks ajada. -12 kraadi külma ja käivitus kenasti. Plaan oli ka täna käivitada,et saada aimu aku seisukorrast aga muud tegemised võtsid aja. Aku juba aastaid vana ja aeg-ajalt on vaja ka külmaga käivitada,et ei tuleks teel olles üllatusi. Sooja autoga saab küll kodust minema aga külas jätad auto pooleks päevaks seisma ja ongi asi mokas... Praeguse külmaga ikka jahtub kiiresti maha. Hetkel siis pole teada kunas külm järgi annab.
Vahepeal sain oma kollektsiooni juurde uued püksid. Autole ikka..... Ja kui kellegil pakkuda keskmist või tagumist uut osa,olen nõus vahetama. Näiteks kahed püksid= keskmine pott......
Kui juba potist juttu siis sain omale lõpuks selle vene kiirkeedu poti. Seda otsisin siis selleks,et visata sinna mõned liitrid atsetooni ja panna likku oma karburaator... :beer Muidu vene ajal kasutati sellist ikka vana kana keetmiseks.....

Pilt

Pilt

Pilt

No muidugi tuleb ikka karbuss osadeks võtta ja kõik kummi ja muud asjad eraldada....need võivad muidu ära sulada....... Aga eks kevade poole siis proovin asja ära. Hetkel vajadust pole.
Viimati muutis TALUPOEG TALUJA, 24 Jaan 2014 23:39, muudetud 1 kord kokku.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas MAZ »

Ehk kevade poole, räägib Talupoeg veel mossedega seonduvast,kuna käsil suurem remont.

Teine teema on see karpa,mis Talupoja fotol.Sellega karpaga on nii mõnigi mees oma närvid suutnud ära rikkuda. Kes teab,millega seoses see saab aru.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

MAZ kirjutas:Ehk kevade poole, räägib Talupoeg veel mossedega seonduvast,kuna käsil suurem remont.

Teine teema on see karpa,mis Talupoja fotol.Sellega karpaga on nii mõnigi mees oma närvid suutnud ära rikkuda. Kes teab,millega seoses see saab aru.
Palun siis põrutage selle karbussi juttu! Endalgi põnev teada.
Tänan.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas MAZ »

Kahjuks on see karpa K-126I(kasutatakse GAZ 5201 peal)üks igavene kehva leiutis. Alumiinist jalg,kõverdub pika peale ära ka sama seis juhtub ka muude liitepindadega.OK, kõik need asjad on teatud piirini remonditavad. Aga jama on selles,et selle karpaga ei anna küttekulu koomale keerata. Selletõttu vanad GAZ mehed teda ei seedinud,kuna selle karpa halb ökonoomsus ei võimaldanud neil kütet kõrvale virutada.
Vanaraud on neid 2 lõõriseid karpasid täis, enamus siiski mittetöökorras. Remontida on teda ka kehva,kuna kiirenduspumbad lähevad neil üsna ruttu hapuks. Ise kaldun arvama,et viga võib olla ka kütuses.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Eila sai kiiruga plokikaan üle pingutatud ja klapid reguleeritud,sest peale esimest pingutamist juba pea nelisada kilomeetrit läbitud. Igaks juhuks siis tegin asja varem ära. Põhiline jama oli selles,et viimaste suurte külmadega märkasin ühte vana viga-----nimelt annavad plokikaanetihendid servast tosooli läbi..... Ja peale tihendi vahetust olen pidanud ühe liitri vähemalt peale kallama.
Nüüd kaant pingutades tuli ikka hea hulga peale pingutada,sest tihend oli järgi andnud. Aga enne siis kui kaant vahetasin lakkisin liimiga tihendil need veesärgi augu servad üle. Sellest oli abi omajagu,sest minu teisel autol oli täpselt sama jama ja otsustasin seda natuke ennetada. Nüüd siis pean jälgima kas läks paremaks. Arvan,et ikka läks,sest tihend oli järgi andnud ja peale pingutades surus vast augud kokku..... Ja edaspidi saan ju veel peale keerata... Aga paras jama nende vanema aja tihenditega. Oli ka uuemaid aga need seisavad veel edaspidiseks....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!
Üle hulga aja siis tegin auto juures remonti. Võtsin juhiukse maha,sest alt äär ära mädanenud. Vaatasin tükk aega seda ust ja mõtlesin mis sellega peale hakata. Kuna pööning täis uusi uksi aga mulgile kohaselt -vot ei pane uut r. Keevitasin uue alt ääre asemele. Sai siis kõik puhtaks aetud ja Buvanoliga üle tehtud.


Pilt

Pilt

Pilt

Sai veel üks arsti opilaud ümber kohandatud värvimise jaoks:

Pilt

Pilt


Pilt

Ilmad veel ilusad ja sai ka korralikult uks värvi alla. Asi sai sellepärast ette võetud,et sõidu ajal juba vilistab kõrva ääres,hakkab häirima,sest tihendid täitsa ära lagunenud ja pole ka uusi kuhugile liimida. Võibolla jääks mõneks ajaks pidama aga esimesel talvel tulevad igaljuhul maha.

Siit ka väike palve,et kui kellegil on pakkuda pikkade iluliistude tüübleid siis olen huvitatud! :)
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Hetkel avastasin.......see oli muidugi ammu teada,et kõik ukse alused mädad aga noh...reaalne häda tekib alles siis,kui häda käes... :lol
Vaja oleks uusi plekiribasid millega hoiab siis alt uksetihendeid kinni. Kas kelegil on selliseid uusi või korralikke ülearu? Kui on siis võib julgelt pakkuda. Vastu võin oma varudest midagi eraldada... Kui keegi ei paku,teen ise järgi... :D
Tel.56 95 60 13
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna ja eila sain siis pikad päevad oma rohelise kallal toimetada. Juhipoolne tagauks sai ka üle värvitud nädalapäevad tagasi ja seisis siiamaani katuseall. Ei julgend liiga kähku toimetada,sest värv võib sihukese külmaga kauem kuivada. Sai pandud siis uued uksetihendid mis juba ammuilma aidas riiulis tolmu kogusid. Tihendid olid pikemad ja jäi hea jupp mõlema ukse pealt üle. Kui ots-otsaga kokku liimida siis peaks vast ühele uksele veel saama. Sai veel töö käigus kõik trossid ja lukud määritud. Muidu jääb kuivaks. Uste komplekteerimine on üsna vaevarikas. Eriti see tihendi liimimine. Kasutasin liimi TIXO. Suhteliselt hea oli sellega toimetada. Hais tahtis ära lämmatada aga selle vastu aitas mask... Ma nii jupi kaupa liimisin,sest korraga pole võimalik. Tihend teeb kurve....ja vaja on kõik korralikult kinni saada. Häda oli ka selles,et liim tahab vähemalt 18+kraadi saada. Kolisin ustega sauna,sest väljas ma sellist kohta ei leidnud... :lol
Aga selleks aastaks lõpetan värvimistööd. Aitab küll. Ilma enam suurt ei ole värvimiseks ja pole mõtet punnitada. Juhul kui on vaja mõni väike lublakas üle lasta siis selle raksu teen veel ära. Kahjuks pole mul kunagi suurt töökoda olnud ja kõik remont toimub lageda taeva all. Mõnes mõttes on kasu ka sees,ei pea üüri maksma ja ei pea ka igasugust tolmu ja haisvat kraami sisse ahmima. Kõik värvi ja lahustiaurud ei ole minu tervisele juba aastaid sobinud. Eelistan seega väliskeskkonda.
Siiani pole saanud aega pilte ka teha. Olen selles suhtes jube laisaks läinud. Pärast kui asjad juba valmis,tuleb meelde....et oleks võinud ka mõne klõpsu teha.....
Tegelikult otsin taga neid plekiliiste mis käivad alla ja hoiavad uksetihendit kinni. Peaks panema siis ka pildi,muidu ei tunta asja ära. Siiani otsin ja mulle tundub,et keegi ei paku ka neid... Eks vast homne päev annab arutust.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas partnermosse »

Jahedate ilmadega saab värvida ilusti väljas kui värvi komponent lahusti/kinniti panna mõni gramm rohkem ja kuumutada see segu enne värvimist kuni 36 kraadini. Ise proovisin aastaid tagasi ja tulemus oli super.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Vasta