AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

wax kirjutas:jah. 1:0,82.
kui ma väga mööda ei arvutanud, siis praeguse 75kmh asemel saaks samade pööretega 91-ga kihutada-rallitada-kupatada :D
Täitsa sobiks aga olen kuulnud,et see kast pidi nõrga ehitusega olema. Ja paraku pole seda ka võtta kohe kuskilt. Tundub,et mul on kaks Sierra käigukasti ja need sobivad oivaliselt....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Manks
Postitusi: 475
Liitunud: 18 Apr 2009 10:47
Asukoht: Võrumaa, Rõuge
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Manks »

partnermosse kirjutas:1 asi kohe kindlasti ei sobi diisel-mossele ja see on igasugune talve-rally ja muud kiirruse testimise vormid :) ja põhjuseks lihtsalt diisel-mosse unikaalsus, neid kogu Eesti peale ehk 2-3 ongi .....edasi mõelge juba ise :D
Minu meelest just hea talverallikas, tegu pole veel haruldusega, 2140 -neid leidub hulgim. Kõige haruldasem on selle masina dokumendid, nende leidmiseks peab olema hea nina. Oleks see masin orginaalis diiselmootoriga olnud, siis on teine lugu. Ka kummaline aastaarv soosib talverallil osalemist. Ma ka varem mõtlesin, et parempoolse rooliga mossesid on vähe, aga paar aastat tagasi oli neid talverallil lausa 2 tükki :)
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1581
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas partnermosse »

Manks kirjutas:
partnermosse kirjutas:1 asi kohe kindlasti ei sobi diisel-mossele ja see on igasugune talve-rally ja muud kiirruse testimise vormid :) ja põhjuseks lihtsalt diisel-mosse unikaalsus, neid kogu Eesti peale ehk 2-3 ongi .....edasi mõelge juba ise :D
Minu meelest just hea talverallikas, tegu pole veel haruldusega, 2140 -neid leidub hulgim. Kõige haruldasem on selle masina dokumendid, nende leidmiseks peab olema hea nina. Oleks see masin orginaalis diiselmootoriga olnud, siis on teine lugu. Ka kummaline aastaarv soosib talverallil osalemist. Ma ka varem mõtlesin, et parempoolse rooliga mossesid on vähe, aga paar aastat tagasi oli neid talverallil lausa 2 tükki :)
No kui neid oli lausa 2 tükki, siis oli ikka hulgim ehk terve laoplatsi jagu ja võib rallitada küll, aga noh mis mul sellest, andke hagu ja tuld ! Kui hästi läheb, siis pääsete peavalust kevade jooksul neid taastamast ja kui s.tasti, siis pole mul aega teile kaasa ka tunda :D
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
13piisab
Postitusi: 91
Liitunud: 13 Okt 2013 09:11
Telefon: 5226961
Asukoht: Saku-Laagri-Tallinn

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas 13piisab »

Manks räägib eeldatavalt uunikumide talverallist. Nime "ralli"-viite peale ei ole mõtet kirgastuda. Regulaarsusralli on liikluses kulgemine. Mõistliku aja peale. Nagu me igapäevaselt kah kulgeme.
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid :)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

No nii,vahepeal väike paus siis selle ralli teema pärast....
Aga läheme kiirematelt katsetelt siis jälle aeglasemate peale.. :D

Peale lõplikku mootori kokkupanekut sain siis asjad niikaugele,et panin selle jälle kauba-aluse peale püsti,Zigulli vana radikas ka kuidagi külge ja mõni saarepakk ka siia-sinna toeks. Mootori ehitus õnneks hea ja istub ilusti omal kohal. Suure löristamise tulemusena tuli natike aluse keskele tagasi nihutada aga see polnud suureks mureks. Mootori käimasaamisega on ka raskusi,kuna starterist kohapeal naljalt käima ei saa. Tuleb kavalused appi võtta. Neid nõkse soovitan ka teistele. Nimelt tuleb pihustid plokikaande esialgu lahti jätta. Seda selleks,et mootor saaks vabalt ringi käia. Kui surve peal,ei tule miskit välja,suitseta niipalju kui tahad,küte üles ei tule. Starteri võid ka maha põletada. Ketrasin siis mootorit niikaua,kuni pihusti torudest hakkas küte tulema. Ilma surveta ketrab starter ikka päris vihaselt mootorit ringi. Järgmisena keerasin torud ka kinni. Ketrasin edasi ja nägin,et hakkas ka pihusti ja kaane vahelt udu välja ajama. Alles siis keerasin pihustid mootori külge lõplikult kinni. Kui nüüd mootor oleks auto peal olnud,oleks pidanud teise autoga sikutama senikaua,kuni käima oleks saanud. See oleks ka tegelt kõige kavalam variant olnud. Kui aga mootor maas,ei jäägi muud üle,kui kavaldada....
Peale esimest käivitust esialgu mootor tsipa suitses aga kui oli juba soojenenud,kadus ka suits. Tuuritades ikka viskas sinist. Pidasin seda algul normaalseks asjaks,ikkagi sissetöötamata asi. Nüüd hiljem aga takkajärgi mõeldes oleks pidanud nagu rohkem asja tähele panema....
Kuna mootor oli valmis ja sõber ulatas lahkelt abi.....ei jäänudki muud üle,kui Perkins tõsta kaubikusse mida samuti vedas Perkins...ehk siis poeg vedas esivanemat...... ja sõit läks naabervalda... Moskvits aga sõitis hiljem ka omal jalal järgi. Enne bensumootori mahavõtmist proovisin ka mootori võimeid....sai tuurid ikka päris põhja aetud ja kõrv ootas kepsukolinat.....mis teadupärast jäi tulemata õnneks..... ikkagi korras asi. :) Selle mootori jätsin siis tagavaravariandiks omale alles. Mine tea,kulub edaspidi marjaks ära.
Ah jaa,,,,üks näpunäide veel,kuidas "paadi" mootor käima saada.....teadupärast sellised mootorid on ka suurematel paatidel...... ja seal sama lugu,vea küna niikaua kui tahad,käima ikka ei lähe... :lol Piisab ka sellest,et lased eetrigaasi kollektorisse ja lased mootoril selle gaasi najal käia niikaua,kuni küte järgi läheb ja mootor tööle hakkab. Olen sedamoodi oma bussi eriolukordades käivitanud... see pole muidugi mootorile hea aga kui üksi teele jääd ja kedagi abis pole,päästab hädast välja. Teadupärast pole need vanad Perkinsid eriti käbedad käima minema peale kütte otsasaamist..... võib-olla isegi on läinud sõimusõnad liikvele Perkinsi aadressil....sellepärast.

Järgneb....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Järgneb....

Ajasime siis auto tõstukile ja võtsime kõik lahti mis oli vaja eemaldada. Tõstukil on asju ikka lihtsam ajada,kui kodus muru peal. Bensumootori tõstsime maha ja Perkins asemele. Algul vatasime,et nagu kitsaks läheb ja ei mahugi vahele. Tuli ka esisilla poldid lahti lasta niipalju,kui võimalik. See aitas ja saimegi ühiselt mootori omale kohale. Uued jamad algasid kohe,sest käigukast istus kenasti mootori otsa aga tagumine tala ei tahtnud kuidagi oma kohale sobida. Milles asi,jäigi selgusetuks....tegin lihtsalt ühe rauast lublaka uuest paksemast materjalist ja veidi pikema. Kardaan jäi ka natike pikaks. Selle asja lahendasin suhteliselt valutult- olin teadlik,et alla istub 408 kardaan. See oli eelnevalt varutud ja kaasa võetud,ehk läheb vaja......
Pean mainima,et kui käigukasti maha võtsime,voolas sealt välja täiesti halli ja jube sogast õli.... kahjuks polnud teist uut kaasa võetud ja nii see sola tagasi läks. Kui ennem käis,käib ka edasi.
Kõige rohkem läks aega sumbutaja leiutamisega. Vaatasin algul,et kustkohast üldse annab seda toru allapoole viia ja tundus,et on ainult kaks võimalust. Võtsin nendest ühe. Tõin toru diagonaalis alla tahapoole ja sinna tegin 90 kraadise nurga millega viisin toru teisele poole välja. Teisel pool jälle tegin sama suure pöörde,et viia kokku originaalse Mosse resonaatoriga. Tookord vahetuge veel polnud ja asi kandis ainult mootori küljes ja järgmine koht oli tagumise püti kinnitused. Kartsin,et järsku loksutab toru kollektori küljest puru aga ei midagi. Sai ju ka ühest tükist treitud esimene flants,kuhu siis hiljem sai torujupp otsa keevitatud. Otse flantsi külge ei tahtnud keevitada sest selline süsteem tundub kahtlane....
Toru sai siis juppidest kokku punktitud elektroodiga esialgu ja kuna sõbral vastavat keevitust polnud,sain vahepeal kodus käies toru kenasti kokku keevitatud.
Nagu juba ennem mainisin,tegime ka video mootori pealepanekust. Kes on näinud,see näinud aga see video on tehtud siis,kui seda mootorit teistkordselt peale panime! Esimene kord läks ikka kogu aeg kokku vast kolme päeva jagu.... :D Miks ja kuidas asjad nii läksid,sellest juba järgmine kord. Seda muidugi mainin,et nii libedalt nagu videos asi ei edenenud...... sealt oli ju näha ka,et maru lõdvalt ja rahulikult läks see mootori pealepanek.... :D Isegi vaatasin seda videot esimene kord ja jäi selline mulje,et midagi on kahtlast meie töös... :lol

Järgneb...
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna siis avastasin,et 3000km. piir on ületatud....

Eila Põltsamaale jõudes avastasin,et süütevõtit neutraali keerates jäi armatuuri tulukesed, ampermeeter ja kütusenäidik kenasti tööle....ehk siis pidin akuklemmi maha võtma,kartuses,et lakub pikapeale aku tühjaks....
Kodus kukkusin pusima,et milles siis asi. Käisin kõik kohad läbi ja ei leidnud midagi lahti olema. Sai isegi süütelukk maha võetud ja alt see kontaktiplaat eemaldatud. Muud ei osanud teha,kui painutasin ühte klemmi ümber oma telje ja see liikus tsipa sellise koha peale,kus ühendust ei anna. Häda see ei tekitanud ja jätsingi asja nii. Proovisin ka geneka pealt seda ergutuse juhet eemaldada aga kasu sellest polnud. Konsulteerisin ka sõbraga,kes asja tunneb aga ei mõistnud temagi rohkem midagi lisada. Jäi mõte,et kuskilt jookseb valest kohast vool peale,põhjuseks järsku kahe juhtme ühinemine kusagil...... aga kus? Eks muud pole teha,kui ainult oodata ja jälgida,ehk järsku läheb asi hullemaks... Mõte tekkis ega klaasipuhastaja süsteem sellega kuidagi seotud pole.... aga ma pole elektrik. Tunnen asja niipalju,et kui asi katki,ühendan ära....ja kui koos,lõikan puru.... :D Ja üldse on selle autu kallal juba ennem keegi käinud....mingid 2x2 cm väikseid releesid on igale poole topitud.... :lol
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna on siis see hea päev,kui sain vanatehnikasõbra käest kätte oma Perkinsile sobiva käivitussüsteemi osa. Kui juhtud lugema,suured tänud!
Nüüd on siis enam-vähem jupid koos. Pean tõdema,et minu fantaasia oli ikka selline,et see potike on vähemalt pooleliitrise purgi mõõtu aga võta näpust......jäävad ära sellised mured,et kuhu asi kapoti all paigutada. Õnneks asi väike. Arvestades selle suurust,ei oskagi midagi kosta,et mitu käivitust selle ühe täitmisega ka saab.... Asi selgub siis hiljem.

Pilt

Pilt

Sain kätte ka tagavara plokikaanetihendi.

Pilt

Nüüd on siis kõige suurem mure see,et pean külastama kohalikku varuosakauplust ja nõuan aerosooli käivitusgaasiga... :beer Ja kui see käes,hakkan alles toimetama. Vaja veel üks mutter treida ja mõõta ära voolikute pikkus,et saaks kõik asjad paika. Vaja ka veel leida koht,kuhu paigutada asjandus ja ka käsipump. Tuleb ka kollektorisse puurida uus auk,kuhu voolik juhtida. Õnneks on kollektoris sellised võimalused olemas. Vaja ainult asi kätte võtta. Kõik aga siis omal ajal.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
SAUKAS
Postitusi: 17
Liitunud: 29 Sept 2013 21:52
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas SAUKAS »

Kui poodi lähed ja käivitusgaasi nõuad siis arvesta, et vajad aerosooli, mis töötab nn pea alas pidi. Tavalisega jääd kindlasti jänni. Teiseks aja möödudes muutub plastist mahuti nõrgemaks ja kui sa käivitamise hetkel käivitusgaasi peale pumpad võib suure tõenäosusega gaasi mahuti liig suure alarõhu tõttu puruneda. Sellepärast on diiselmootoritel eraldi vaakumpump pidurivõimendi ja muude lisade tarvis, kuna diisel mootori hõrendus sisselaskes liialt suur. Purunemise jutt on mu enda kümnetest purunenud anumate kogemusest. Ise kasutan sellist lahendust talvel pea iga päevaselt ja korras süsteem on väga tõhus külmkäivituse hõlbustamiseks madalatel miinus kraadidel.

Edu aretamisel!
canyondrift
Postitusi: 142
Liitunud: 04 Veebr 2009 17:31

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas canyondrift »

Diiselmootori hõrendus on liiga suur? Paneme bensiinimootori sisselaske kollektorisse manomeetri (näitab hõrendust) ja diiselmootori sisselaskesse, siis on selgelt näha, et diiselmootori sisselaskes peaaegu et hõrendust ei olegi, välja arvatud piiratud voolavusega kollektorist tekkiv õrn hõrendus mida manomeeter too hetk näitab (ma ei räägi siin hetkel segusiibrit omavatest diiselmootoritest). Diislil on vaakumpump ikka seepärast, et kollektoris pole midagi mis vaakumit toodaks igasugustele lisaseadmetele. Hõrendus tekib õhu pealevoolu piiramisel, kas mustast ja määrdunud õhufiltrist või mõnest muust takistavast elemendist.

Seega ei saanud olla selgelt hõrendus mis midagi puruks imeb kui juhuslikult keegi tõesti kätt ei kasuta sõiduki suretamiseks (kinnas kollektorisse ja õhu pealevoolu piirama) Hõrendut tekitavat väge pole ka palju rohkem kui bensukal, kuna kolvid on ikka mõlemal samasugused ja kolbpumba tööpõhimõte jääb ikka samaks.
Vasta