AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

No ja järgmine kord on käes. Salaplaan siis oli selline,et panen korraga mõlemad plokisoojendused järgi.
550+ 1250W= 1800W . Tund aega järel ja võib kohe võtit keerata. Ei ole vaja küünalt soendada ega midagi. Mõned talvised pildid ka:
Termomeeter näitas siis täna kella 14.30-ne paiku:

Pilt

Pilt

Pilt

Täna käis mul siin kõva külmand akude soendamine ja laadimine....:

Pilt

Turgutasin siin akut mis oli ära külmand eila. Sügisel juba ohkis.....ja mul on sihuke tunne,et aeg vist otsas.... aga esialgu ma veel poodi ei torma. Panen peale ja eks siis näeb. See muidugi oli Koeraauto pealt.

T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Urukoer »

sul kohe madrats omastkäest seltsis,kui väss peale tuleb,hea külitada :)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Urukoer kirjutas:sul kohe madrats omastkäest seltsis,kui väss peale tuleb,hea külitada :)
See on hea veneaegne väike madrats. Plaan oli see ka linnas poodi minnes ette visata aga peab vist ilusa koti ümber panema,ei taha välismaa ees häbi teha... :D Sai ette pandud,kuna kassid kakkusid kõik muud asjad klaasi pealt ära. Ronisid ülesse ja kõpsti jälle riided maas. Juhuslikult kuskilt küünist leidsin ja avastasin,et maru hea asi.
No mul niigi külm,ei hakka kuskil lösutama. :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Sidorov
Postitusi: 22
Liitunud: 04 Mär 2009 22:58

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Sidorov »

Ela sada aastat veel, õnne Sulle eluteel! Õnne sünnipäevaks ja tegusaid aastaid edaspidiseks!
Soovib raadiokuulaja Sidorov koos suguseltsiga Jõgeva rajoonist.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Sidorov kirjutas:Ela sada aastat veel, õnne Sulle eluteel! Õnne sünnipäevaks ja tegusaid aastaid edaspidiseks!
Soovib raadiokuulaja Sidorov koos suguseltsiga Jõgeva rajoonist.
Tänan,tänan.
Toomas Viljandi rajoonist.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna sai siis linnas käidud. Kohe tuli ka uudistaja:

Pilt

Andres poiss ütles,et tema pole sihukest imelooma näinud. Oli päris uudiseks. Tõstsin ka kapote üles ja lasin häält ka. Võib päeva kordaläinuks lugeda. :)
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna siis saabus kauaoodatud pakk vällamaalt. Saabusid vanema tüübi Perkinsi ülevalt kepsupuksid. 11,€ posu pukse pluss pea 10€ saatmine. Need leidis üks asjalik Pärnu proua juhuslikult laiast ilmast. Tänud!
Võrdlesin neid pukse ka originaaliga ja mulle tundub,et seda pronksikihti on hulga vähem raudpuksi sisse valatud ja augu mõõt ka pisut väiksem... No ei tea,järsku jagub. Peale mõõtu töötlemist võib sinna üsna vähe jääda alles.... Nüüd on suurim mure see,et mul pole kuuliga hõõritsat 23.5- 23.8 mm. augu tegemiseks. Mingi plaatidega hõõrits on aga sellega suurt head vist välja ei tule. Mul selline kogemus puudub. Võibolla tasuks teha proovitöö. Pukse piisavalt,võin mõne ka tuksi keerata....Pean sõpradega konsulteerima.

Pilt
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Mõni päev tagasi juhtus väike vahejuhtum- sõitsin sõbrale külla ja poole tee peal viskas esiklaasi uduseks. Mulle on see asi juba vana tuttav.... aga tuuline ilm oli ja arvasin,et järsku viskas stangepealt sutsaka lund kapotile ja sealt läbi radika...... Kodus aga avastasin,et tosool lekib.... ja radikas õhtal. Ega siin midagi pikalt mõelda polnud. Võtsin radika maha. Päris hulga pusimist. Radikas oli ka väljast sodi täis. Kuna ilma ka külmavõitu,torkasin soojapuhuri autosse tööle. Töökoda ka küdema,kompressor järgi ja veevannike ka sooja veega. Lasin surve sisse ja kohe servast tuli mullikesi. Õnneks oli tegu radika ääres oleva toruga. Valtsi vahelt andis läbi sentimeetrisest praost. See koht sai kohe tinutatud üle.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Alguses oli tegu,et mahlad kokku korjata. Sain siis ühe plekist kopsiku ja kalakarbi...mille toppisin nii,et tosool kenasti nõusse tilguks. Ei taha seda kraami lasta autosse laiali... hakkab ikka haisema.
Liimisin ka uued poroloonist ribad radika külgedele. Vanad olid õite väsinud väljanägemisega.


Mul on ka küsimus targematele. Kas see ongi normaalne,et soendusradika küljes oleva ventillaatori kättesaamiseks tuleb terve kompott maha krudida?

Pilt

Nimelt väljastpoolt saad kinnituspolte küll keerata aga lahti ei saa,kuna teisel pool olevad kandilised mutrid käivad ringi..... Minuarust oleks nagu tehases üks operatsioon ära jäetud.....? Mingid plekitükid peaksid seal olema järsku?
Ventika mootorile lasin ka võllipidi pisut õli vahele ja hiljem sai tavotti pandud. Ikka parem,kui mittemidagi. Kuna mootor ei kräununud siis sellest seekord piisas vast.
Vaatasin veel,et soenduse taga kaane peal aastaarv 88. Seega värske värk.
Kuna ilmad jahedad olid siis sai asi jaotatud kenasti kahe päeva peale ära. Igaks juhuks lasin külavahel mõned tiirud,et õhk igalt poolt välja ajada. Alguses oli tuba ikka väga jahe... Nüüd asjad jälle toimivad.
Üks puudus vajaks veel lahendamist. Nimelt iseehitatud plokisoojenduse kestale oleks vaja ülesse teha üks auk õhutamise jaoks. Tundus,et tükk aega oli seal õhk sees. Eks kui kunagi maha võtan,teen asja paremaks.
Mul oli ka kunagi rohelise Mossega sama nali aga peale tinutamist ikka tosooli hais ninas. Plaan oli veel sügisel radikas maha võtta aga ei olnud mahti. Seal aga kavalam nali,kuskilt ei lekkinud.... ju siis kuskilt immitseb kuuma radikaga. Sai küll lastud suurema survega kontrolli aegu õhku sisse aga ei kuskilt lekkinud.
Viimati muutis TALUPOEG TALUJA, 23 Jaan 2016 21:07, muudetud 1 kord kokku.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Muhulane »

TALUPOEG TALUJA kirjutas:Mõni päev tagasi juhtus väike vahejuhtum- sõitsin sõbrale külla ja poole tee peal viskas esiklaasi uduseks. Mulle on see asi juba vana tuttav.... aga tuuline ilma oli ja arvasin,et järsku viskas stangepealt sutsaka lund kapotile ja sealt läbi radika...... Kodus aga avastasin,et tosool lekib.... ja radikas õhtal. Ega siin midagi pikalt mõelda polnud. Võtsin radika maha. Päris hulga pusimist. Radikas oli ka väljast sodi täis. Kuna ilma ka külmavõitu,torkasin soojapuhuri autosse tööle. Töökoda ka küdema,kompressor järgi ja veevannike ka sooja veega. Lasin surve sisse ja kohe servast tuli mullikesi. Õnneks oli tegu radika ääres oleva toruga. Valtsi vahelt andis läbi sentimeetrisest praost. See koht sai kohe tinutatud üle.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Alguses oli tegu,et mahlad kokku korjata. Sain siis ühe plekist kopsiku ja kalakarbi...mille toppisin nii,et tosool kenasti nõusse tilguks. Ei taha seda kraami lasta autosse laiali... hakkab ikka haisema.
Liimisin ka uued poroloonist ribad radika külgedele. Vanad olid õite väsinud väljanägemisega.


Mul on ka küsimus targematele. Kas see ongi normaalne,et soendusradika küljes oleva ventillaatori kättesaamiseks tuleb terve kompott maha krudida?

Pilt

Nimelt väljastpoolt saad kinnituspolte küll keerata aga lahti ei saa,kuna teisel pool olevad kandilised mutrid käivad ringi..... Minuarust oleks nagu tehases üks operatsioon ära jäetud.....? Mingid plekitükid peaksid seal olema järsku?
Ventika mootorile lasin ka võllipidi pisut õli vahele ja hiljem sai tavotti pandud. Ikka parem,kui mittemidagi. Kuna mootor ei kräununud siis sellest seekord piisas vast.
Vaatasin veel,et soenduse taga kaane peal aastaarv 88. Seega värske värk.
Kuna ilmad jahedad olid siis sai asi jaotatud kenasti kahe päeva peale ära. Igaks juhuks lasin külavahel mõned tiirud,et õhk igalt poolt välja ajada. Alguses oli tuba ikka väga jahe... Nüüd asjad jälle toimivad.
Üks puudus vajaks veel lahendamist. Nimelt iseehitatud plokisoojenduse kestale oleks vaja ülesse teha üks auk õhutamise jaoks. Tundus,et tükk aega oli seal õhk sees. Eks kui kunagi maha võtan,teen asja paremaks.
Mul oli ka kunagi rohelise Mossega sama nali aga peale tinutamist ikka tosooli hais ninas. Plaan oli veel sügisel radikas maha võtta aga ei olnud mahti. Seal aga kavalam nali,kuskilt ei lekkinud.... ju siis kuskilt immitseb kuuma radikaga. Sai küll lastud suurema survega kontrolli aegu õhku sisse aga ei kuskilt lekkinud.

See mutrijama näikse uuematel aastakäikudel olevat. AZLK-l on mutrid plekkpesas ilusti aga Iževskil sama süsteem nagu sul pildilt näha. Mina keevitasin need mutrid korpuse külge kinni,et tulevikus liigset lammutamist vältida.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

No ma mõtlesin ka,et see järsku uuem rats ja tehtud selleks,et maad väetada ja tööd anda. Või siis arvati,et ennem läheb auto vanarauda,kui vajab ventika mootori vahetust... :D

Küsimus veel,et mis mudelil on soendusradikal all keskel väljavõte? Otse alla. Mul üks sihuke riiulis ja ei mõista kuhugile panna. Vaatasin oma varud üle ja avastasin,et midagi tagavaraks ikka on.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Vasta