MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Nii siis siin on minu selle aastane heategu, päästsin siis ühe IZH 2715-01 tuntud ka kui "pirukakuut ja tordikarp" ära hukkust.
Masin pärineb 1985.a ja on olnud enne erakättesse müüki Harju rajooni elektrivõrgu auto!
Isegi embleem on veel uksel säilinud. Masin on heas seisus, kere keevitamist ei vaja ja see on minu
arust üsna erakordne, sest enamus tordikarpe mida ma näind olen on igalt poolt ka kõige võimatumatest kohtadest kõdud.
Auto on olnud ka erakätes aga väga vähe kasutatud ja enamuse aja garaazis seisnud.
Tehniliselt küljelt peab ilmselt vahetama karburaaotri välja,muud asjad on üsna korras!
Muud asjad mis tuleb ka üle käija:
*juhi iste lõhki, vaja korralikum muretseda
*originaal IZH kirjaga porikummid taha
*esistange on hetkel 408 oma ees, originaalis peaks värvitud olema.
Masin vajab värvkatte uuendust, kuid see on ka ainult ülevärvimine ja juhipoolse ukse peab paika sättima.
Kahjuks pole hetkel ruumi ja auto peab väljas olema :( , mis mulle ei meeldi, aga hetkel ei saa midagi teha.
Lisan kaks vana fotot enne seda kui minu kätte masin jõudis:
Pilt
Pilt
Uued pildid tulevad lähiajal! Oma jagu seiklust oli selle tordikarbi ära toomisega :evil aga see on juba
teema omaette, millest ma kindlasti räägin!

Küsimused teadjatele:
Kas Izh 2715-01 on deforessertud mootor ja kas ta peaks originaalis olema DAAZ 2140 tüüpi karburaatoriga?
Viimati muutis MAZ, 17 Apr 2015 16:21, muudetud 2 korda kokku.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas marko »

Ei saa öelda kas oli originaalis 2140 karpa,K126 või vaz 01 oma,neid karpasid paigaldati nii kuidas jumal juhatas ja sama lugu deforssmootoriga,oleneb mis varjandis ja kuhu kolhoosi/sovhoosi saadeti :lol
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas Edel »

Mootori kohta saad selgust vaadates mootoriplokilt numbrit. Kui "412" taga on "D"(Vene krillitsas) on tegemist deforseeritud mootoriga.
Sammuti on selle numbri- ja märkiderodu lõpus 2 kõige viimast numbrit mootori ehitusaasta.
Kasutaja avatar
Manks
Postitusi: 475
Liitunud: 18 Apr 2009 10:47
Asukoht: Võrumaa, Rõuge
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas Manks »

Tubli ost, selliseid pole tükk aega näinud. Kuidas selle masinal taha näeb, tahavaate peeglid orginaalis puudu?
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Pilt
Ma arvan,et originaalis võviavd peeglid olla kas esitiibadel (vähemalt vanemal versioonil oli nii, lisaks on
vanela pk tordikarbil ka kroomitud ümargune peegel???)
Uuel peaksid uksekülge plastmass või metallist värvitud koprusega peeglid minema!
Järva-Jaani varjupaigas ka 1985.a auto, näha ka värvitud stange, kuid kas stange oli alati must
või oli autoga sama värvi? Vähemal ilurvõre oli alati must!?:
Pilt
Siin näha,et peegel on originaalis tiival olnud, seega kui minu omal seal miskid augud on siis eeldaks,et
ka nii oli!
Pilt
Siin samas kohas 1990.a masin, ka peeglite asetud huvitav, samas pole enam väikest küljeakent ustel!
Pilt
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Nii siis lubatud uued fotod:
Auto üldpilt selline, mingid keretööd tehtud, värv on originaalis beež olnud, selle tooni peaks ka Duponti värvikataloogist leidma, ilmselt hiljem on mingi halli värviga üle lastud!
Pilt
Huvitav,et sellel on IZH logo hästi säilinud!
Pilt
Alguses mainisin Harju elektrit kui auto ajalugu mainisin, tegin kiirustades ilmselt vea, ehk oskab keegi
öelda millisele asutusele see märk viitub/kuulub?
Pilt mootorist
Pilt
Tootja poole silt (VIN plate)
Pilt
Seest
Pilt
Kas varase IZH 412 ilukilp, piruka mossed peaks olema ilma kilpideta, ka veljel pole kinnitusi selle jaoks, vähemalt uuemad pirukad on nii!
Pilt
Kuut seest
Pilt
Kunagi Elva EPT saadud raamat, mis nüüd ära kulub :smokin
Pilt
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
Tarmo
Postitusi: 66
Liitunud: 04 Veebr 2009 23:46
Asukoht: Tallinn

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas Tarmo »

Väike infojupp piruka omanikettevõtte kohta siin: http://et.wikipedia.org/wiki/EKE_Projekt
Varblane
Postitusi: 153
Liitunud: 01 Apr 2009 01:36
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas Varblane »

Tänuväärt asi see auto päästmine :beer Õnnitlused!Täitsa nostalgia värk see pirukas, isal oli selline valge ja salong läks talvel väga kiiresti soojaks.
Gardaan,keneraator,garba,tüüs,garter........
Kasutaja avatar
saarlane
Postitusi: 299
Liitunud: 03 Veebr 2009 14:20
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas saarlane »

stange peaks üldiselt autovärvi olema. Peeglid vist originaalis tiiibadel aga tavaliselt on topelt pandud kuna seal tiivapeeglsit ei näe suht midagi :D
Aitan Ebay'st asju tellida.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Tänud kasutaja Varblane ja saarlane! :beer
Jah stange peaks olema värvitud ees, mis hetkel on kuulub 408le ja seda saab oma teise auto juures
ära kasutada!
Vaatasin,mõtlesin mida teha ja sain siis sellised asjad:
Tööd teha:
*lihvida kere ja kruntida värvida ära, selleks peab kompressori otsima aga tehtav.
*roostetõrje mõnda kohta.
*kapotialune ära puhastada ja värvida
*raadio sisse panna mul selleks üks töökorras Avtoural-2 olemas!
*10 muud pisiasja ülevaadata teha.
*karpa vahetada ja mootor tööle panna korralikult.
*praegused rehvid tahakas Luazi omade vastu vahetada välja.

Asjad mida oleks vaja:
*musta värvi istmed
*karburaatori DAAZ 2140(saan pean minema järgi)
*tagumiste suunatulede kolmnurk klaasid (praegused ära pleekinud)
*soojenduse toru õhupuhastajasse
*porikummid kirjaga IZH (saatuse irooniana jagasin kõik 3.kuud tagasi ära :lol )
*värvitud esistange
*peeglid esitiibadele
*esitulede prillid korralikumad
*kas originaalis oli ka tuulesuunaja üleval katusel?

Plaan selline asi tänavalegaalseks ja muud ei midagi! Kuid pole veel otsustanud kas
see kuut maha võtta teha kastikaks või jätta kuut alles?
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Vasta