TALUPOEG TALUJA kirjutas:
marek kirjutas:
Aga voolutugevust piirab kõige väiksema pindalaga kontakt süsteemis ning üldjuhul on selleks kinnitused/klemmid mutrid ja kui probleem tekib ajaga, siis oksüdeerumise tõttu. Peenema juhtme paksema vastu vahetamie ka õige lähenemine. Aga üldjuhul piirab voolu siiski mõni eelmainitud kontakt, mitte juhe. Seda kohta, kus voolu piiratakse, saab otsida selle järgi et see läheb kuumaks võrreldes ülejäänud vooluahela komponentidega. Ettevaatust, võib ka kuumuse tõttu ennast täitsa ära kõrvetada selle koha peal kui käega katsuda.
Vaidlen vastu. Juhtme pikkus loeb raudselt! Muuga nõus täiesti.
Mingil määral küll, aga auto juhtmed tehtud väga-väga suure ristlõike pindala varuga ning pikkuse tõttu takistuse muutus on üsna marginaalne.
Vb. tänapäeva autodel on kõik väga täpseks aetud materjali kokkuhoiu tõttu, aga mossele pandi omal ajal juhtet kindlasti mõnuga rohkem kui arvutuslikult tarvis.
Nt. mossel ja sapakal on suht. samaväärse tegumoe ja olemisega aku + juhtmed, aga pikkuse erinevus on kordades. Kui pikkus oleks oluline siis ju peaks sapaka juhe ka märkimisväärselt paksem olema. Aga tõenäoliselt on üks ja sama juhe, vaat et samast juhtme/kaablitehasestki

Samas on autodel ka "kolmas" akujuhe, millest oleneb käivitusvool täpselt samapalju kui aku + ja - kaablist. See on mootori ja kere vaheline massijuhe/kaabel ning väga tihti just seal probleemid peituvadki.