Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 15 Dets 2019 15:47

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 52 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: IZ 412
PostitusPostitatud: 22 Jaan 2018 11:38 

Liitunud: 20 Nov 2017 14:16
Postitusi: 23
Tere!

Sattus minu kätte suhteliselt hea hinnaga IZ412. Aasta oli mäletamist mööda 1974. Dokumendid on olemas. Kere seisukord rooste pealt on minu hinnangul väga hea, küll aga paljud plekid on lainelised. Vahetust vajaksid: kapott, esitiivad, pagasniku luuk, tagumine stange ja tagumised tiivakaared ja mõni uks isegi.
Mootor töötab, aga väga nõrk on. Plaanis kompressioon ära mõõta.
Mootoriruumis on ka üks imelik karp, mis on varasemalt kellegi poolt ise pandud. Tegemist süütesüsteemi osaga - kas keegi oskab öelda miks selline asi on vahele ehitatud? Piltide peal näeb natuke, kuskilt kirjasid ei suutnud välja lugeda.
Keegi võiks veel kommenteerida, auto salongi (just armatuuri osa) orginaalsust. Rool ei tundude väga audentne olema.
Mingi aeg mõlgutasin mõtteid vähe asisema mootori jaoks, aga mosse enda mootor orginaalis nii kehvake, et midagi tõsisemat ei saaks legaalselt peale panna ning seega jääb orginaaliks.
Oma silmis tahaks mootori korralikult käima saada ja seejärel kere kallale asuda. Ideaalis võiks kõik lahti võtta, liivapritsist läbi lasta ja korralik rooste kaitse ning ilus värv selga.
Garaazi üle hea meel, et korralik kuiv koht, ainult tiba kitsas (3,2m) ja 3faasilist vooli pole võtta. :( Kui keegi midagi paremat pakuda võib julgelt teada anda. Asukoht Tallinnas

Mõned pildid ka.
https://drive.google.com/open?id=1zeRW8 ... ePvwO017Jp


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412
PostitusPostitatud: 22 Jaan 2018 19:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3760
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Aga saab ju ehitada mosse ploki peale 1,6/1,7/1,8/1,9/2,0L ja isegi suuremaid. Kui huvi võta ühendust.

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 3 x 412(osa IE osa mitte) , 2715

Kokku omanud 69 mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412
PostitusPostitatud: 05 Apr 2018 11:19 

Liitunud: 20 Nov 2017 14:16
Postitusi: 23
Vahepeal mosse garaasis seisnud, väga midagi teinud pole. Tekkis soov saada suveks liikuma ehk ÜV vaja teha. Küsimus on, et kuidas nii vanadel autodel CO mõõtmine käib. Katalüsaator on sellel all olemas.
Kuna mootor väga hästi ei töötanud siis mõtlesin, et vaataks kudias süütemomendiga on. Aga kui jagajat uurima hakkasin, ei leidnud seal seda plaati, kus näitab süütenurka. Lisaks on seal ees üks kobakas, vist peaks olema selleks, et raadio signaal parem oleks? Kas sellel jagajal midagi puudu või ma olen lihtsalt pime? Kas on üldse orginaal?

Siin pildid jagajast:
https://drive.google.com/open?id=1sLTFcG_3UWjcwUhdXAEewRJxkU9a4ocY
https://drive.google.com/open?id=1Ja_iNeh3pEFXTaDgGgoA66ueZilVCQoj

Siin pildid varem mainitud karbist. Keegi võiks kinnitada seda raadiosignaali juttu :)
https://drive.google.com/open?id=1DRu2XZrip0zsscfLouahqeP6yCULTev8
https://drive.google.com/open?id=1ItL2fALm74Z32Az0Kucj8QT4oy8DBpFK

Lisaks tahtsin kontrollida käigukasti õlitaset - eemaldasin salongis tunneli pealt katted ja siis põhja küljestk orgi, aga august vaadates käigukasti küljes ühtegi korki pole sealt august näha. Kas mul võib olle mõni teine käigukat all lihtsalt? Mosse oma oli see küll, aga kas mõne teise mudeli pealt? Pilti kahjuks unustasin teha.

Kus selle luugi avamiseks peab ka salongis mõnda kangi liigutama?
https://drive.google.com/open?id=1UnIZ5DIYEhiXtnPbIjyARRdjxEqAnfDc

Kas salongis näidatud kohal pildil peaks olema orginaalis mõni lüliti?
https://drive.google.com/open?id=1jPEVG-GV0CKHrQUQs1Jj1kiTKQXPyBqC

Probleemiks ka see, et amatuuris tuled ei põle, eelmine omanik ka märgutulukesed uude kohta teinud, kas selleks et ei viitsinud näidukuplokki lahti teha või oskab keegi mõnda muud pakkuda.

Kas see kraan laseb sooja vee salongiradikasse?
https://drive.google.com/open?id=1Wh8Rt ... wLa_DxGKSe

Suunatuled ka ei tööta, eeldan ,et võiks piisata suunatule relee vahetusest.

Rooli keeramine on suhteliselt raseke, vaatasin roolikarbis õli oli piisavas koguses, aga oli suhteliselt paks. Kas peabki olema? Kui tahaks vana välja lasta ja uus asemele siis kuidas asi välja näeks?
Pidurid tuleks ka veel õhutada enne ÜV.

Tänan kõiki kes viitsivad abistada küsimustega.
Loodan, et te ka neid komentaare näete, mis olen piltidele pannud. :D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412
PostitusPostitatud: 05 Apr 2018 14:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Postitusi: 121
Asukoht: Tallinn
Käigukast on lihtsalt uuema 412/2140 pealt kus õlitaseme kontrollimine käib vasakult küljelt, hoovastiku juures olevast korgist.


Kus selle luugi avamiseks peab ka salongis mõnda kangi liigutama?
https://drive.google.com/open?id=1UnIZ5 ... djxEqAnfDc


Seda luuki liigutatakse trossi abi raadio kõlari resti kõrval olevast hoovast.

Kas salongis näidatud kohal pildil peaks olema orginaalis mõni lüliti?
https://drive.google.com/open?id=1jPEVG ... iTKQXPyBqC
Selle lüliti asemel käib süütelukk

Kas see kraan laseb sooja vee salongiradikasse?
https://drive.google.com/open?id=1Wh8Rt ... wLa_Dx
GK
Jah, see on soojendus kraan.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412
PostitusPostitatud: 05 Apr 2018 15:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3760
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Jagaja on õige, uuema variandi oma. Keera kõrva järgi või kui on strobo käepärast, võta see appi. Detonatsiooni tunned ära kui süüde liiga varajaseks saab?

Roolikarbis õli väljalaskmise kohta pole.

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 3 x 412(osa IE osa mitte) , 2715

Kokku omanud 69 mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412
PostitusPostitatud: 05 Apr 2018 17:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 24 Juul 2015 11:05
Postitusi: 91
Asukoht: Järvamaa/Tartumaa
Kuidas roolilõtk on? Võibolla liiga peale keeratud, siis ongi rool raske. Peale üv keeraksin seda lõdvemaks.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412
PostitusPostitatud: 05 Apr 2018 18:00 

Liitunud: 20 Nov 2017 14:16
Postitusi: 23
stern100 kirjutas:
Jagaja on õige, uuema variandi oma. Keera kõrva järgi või kui on strobo käepärast, võta see appi. Detonatsiooni tunned ära kui süüde liiga varajaseks saab?

Roolikarbis õli väljalaskmise kohta pole.


Masin ise 1974, kas seal peavadki olema siis uuematüübi asjad peal või on minevikus need sinna peale pandud lihtsalt? Kas need on paremad või lihtsalt eelmised katki läinud ja võetud mis võimalik oli?


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412
PostitusPostitatud: 05 Apr 2018 20:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Postitusi: 1712
Asukoht: Jüri,Harjumaa
74a isendil peaksid olema vanema tüübi detailid. Käigukast on vahetatud, originaalis on taseme mõõtmine vardaga. Alles kusagil 1982 tulid uuemad kastid, millel külje pealt taseme kontroll.
Roolikarbil algatuseks keera reguleering lõdvemaks ja vaata, kas läheb kergemaks. Õli käib talle Dat-17 (nagu ka kastis), pole ka paha sinna midagi tänapäevasemat kraami valada. Mosse rool on isegi kerge. Asfaldil kohapeal pöörates on muidugi raskem. Kehvemal juhul on roolikarbi laagrid õhtal.
Mossel väljalaskes katt-i ei ole, vähemalt tehase poolt mitte. Väljalaskes on 2 pütti, esimene on resonaator (see pole katt) ja enne tagasilda summuti.
See salongiradika kraan mootori küljes vee läbivoolu täitsa kinni ei pane kui käepide ühte serva lükata. Ilmselt selleks, et mingine läbivool oleks tagatud, et mootoris vee tsirkulsatsioon normaalselt toimiks.

_________________
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412
PostitusPostitatud: 05 Apr 2018 21:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3760
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Oliveer123 kirjutas:
stern100 kirjutas:
Jagaja on õige, uuema variandi oma. Keera kõrva järgi või kui on strobo käepärast, võta see appi. Detonatsiooni tunned ära kui süüde liiga varajaseks saab?

Roolikarbis õli väljalaskmise kohta pole.


Masin ise 1974, kas seal peavadki olema siis uuematüübi asjad peal või on minevikus need sinna peale pandud lihtsalt? Kas need on paremad või lihtsalt eelmised katki läinud ja võetud mis võimalik oli?



Põhimõte ikka sama, ju siis kunagi vahetatud. Aga toimib sellega ju samamoodi.

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 3 x 412(osa IE osa mitte) , 2715

Kokku omanud 69 mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412
PostitusPostitatud: 11 Apr 2018 12:43 

Liitunud: 20 Nov 2017 14:16
Postitusi: 23
Kust normaalse hinnaga DAAZ 2140 karburaatorile düüse ning tihendeid saab?
Lahti võttes oli peadüüs (eeldan, et peadüüs, kuna kõige suurem ja keskel) täielikul umbes. Sealt küll midagi läbi ei saanud liikuda, läbi puhastada ei jõudnud seda igastahes, oleks uut vaja. Silmaringi laiendamiseks küsin, et kas düüside nimetused/numbrid mis neil on, kas need näitavad mingit suurust või pannakse juhuslikult need.
Mille sisse karpa ise panna ligunema et saaks seesolevad käigud ka ilusti puhtaks?


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 52 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7