Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 09 Dets 2019 12:46

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 193 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 11 Mär 2019 01:27 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 351
marek kirjutas:
Ümberehitamise asemel prooviti sageli saada auto registrisse iseehitatud sõidukina, kuid siin põrkuti teiste normidega. Esiteks ei suudeta Maanteeametile tõestada, et auto kere või raam on tõepoolest ise ehitatud ja ei kasutata mõne tootja valmistatud keret või raami.

Mina mõistsin antud lõiku artiklis nii, et härrad ei saanud mingile autole ümberehitusluba, kuna ümberehitused niivõrd suured või hõlmasid mõnda keelatut sõlme(näiteks pidurite ümberehitus). Seetõttu üritati ümberehitatud auto omavalmistatu pähe arvele võtta, kuigi enamik autost siiski tehasetoodang, mitte omavalmistatu.

Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus nr 42, § 9, lõige 2: Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest.
See kui palju erinev on piisavalt erinev, on ilmselt Maanteeameti otsustada. Ühes enam mittekehtivas määruses on varasemalt seda ka täpsustatud: "Sõiduki välimus peab erinema sedavõrd tehases valmistatud sõiduki välimusest, et see ei oleks vastuolus autorikaitse õigusega."

Olgu ka ära öeldud, et ei ole võimalik omavalmistatuna arvele võtta varuosadest koostatud autot.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 11 Mär 2019 19:17 
Kasutaja avatar

Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Postitusi: 353
Asukoht: Tallinn
Hr hard0 on ilusti seadusandluse punkti välja toonud. Igasuguseid ajakirjanike ei tasu uskuda, kes teab, kust nemad seda infot võtavad ja kuidas saadud infot tõlgendavad. Kõige parem on ikka ise uurida.

Maanteeamet: Üksikkorras valmistatud sõidukid... https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-um ... d-soidukid

Mida näeme:
Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest. M1 ja N1 kategooria sõidukil peab olema omavalmistatud kere või raam. Pidurisüsteem ja rool peavad olema tehases seeriaviisiliselt valmistatud autolt. Vähemalt järgmised osad ja seadmed peavad olema EÜ- või E-tüübikinnitatud: esiklaas; turvavööd; rehvid; valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed; tahavaatepeegel.

Kere või raam, võib olla nii ükes tükis, kui eraldi. Mõningadate tänapäeva maasturite kered on endiselt eraldi raami peal. Minul: BMW doonori ja Mosse kere on ehitatud üheks uueks tervikuks, mille käigus välimine osa muutus täielikult. Pannes kõrvale originaalsed kered, erineb praegune nii ühest, kui teisest. Seega ISE EHITATUD. Minu lause Mareku postituses, viitas selgelt põhjale, mitte kogu kerele. Kasuta doonorina mida tahad, kuid tulemus EI TOHI OLLA üks-ühele tehase poolt toodetud autole. Näiteks: Ferrari koopiat sa Eestis arvele ei saa, kuigi see on ise ehitatud. Väga tähtis on ka esimene lause: "Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele". Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded: https://www.riigiteataja.ee/akt/13191853

Ümberehitus on hoopis teine teema. Seal on olnud siiani väga ranged reeglid. Vastavalt seadusandlusele ei tohi sa oma autole ise mitte midagi paigaldada ega vahetada. Rõhutan siin, et... AMETLIKULT. Ehk siit tuleb ka see ajakirjaniku artikkel - kuna igasugused tuunijad ei suuda oma muudatusi ümberehitusena läbi suruda, siis üritavad seda Maanteeametile iseehitatud auto pähe määrida. Selgitan: Kui paned oma kärule vinge spoila külge, siis ametlikult peab selle kohta olema tehnilises passis märge :o

_________________
The Sky is NOT the Limit - it`s about the Fuel!
https://www.youtube.com/channel/UCpJDx5 ... BmfaUNn3ow


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 11 Apr 2019 22:31 
Kasutaja avatar

Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Postitusi: 353
Asukoht: Tallinn
Mosse ärkas täna talveunest! Masina käivitamiseks kulus täpselt 2 sekundit, kuigi viimati töötas mootor 6 kuud tagasi. Ei jõudnud isegi võtit keerata, kui mootor juba nurru lõi. Sakslased ikka teavad, kuidas mootoreid ehitama peab.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

_________________
The Sky is NOT the Limit - it`s about the Fuel!
https://www.youtube.com/channel/UCpJDx5 ... BmfaUNn3ow


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 193 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7