Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitus Postitas sass »

Sooja ilmaga ja sooja mootoriga kuumenevad aeg ajalt bensiinipumpad üle. Kui ikka on probleem, proovi näiteks vett peale kallata, et pump maha jahutada. Seejärel peaks uuesti toimima.
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

No läbipaistad jah. Rapla agrovarust ostetud. Need ongi mõeldud kütusevoolikuteks nii et bensiini kindlad on, aga küsisin kui palju need kuumust kannatavad, siis müüja vastas et tema ei oska öelda. Kui need voolikud peaksid kuuma käes üles sulama siis annan kindlasti teada et neid ei tasu külge panna.
No seda saan aru jah et ta kuumenes üle ja tootlikkus vähenes. Hetkel siiski oli näha kuidas üks vooliku ühendus lekkis, ja seistes vajus bensiin torustikkus tagasi.
Edit:
Tuli meelde et see sama voolik on mul kasutusel pidurite õhutamiseks, sealt hea näha kas õhumulle tuleb või ei. Selle voolikuga pole midagi juhtunud.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
hard0
Postitusi: 358
Liitunud: 22 Mai 2010 21:29

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitus Postitas hard0 »

sass kirjutas:Sooja ilmaga ja sooja mootoriga kuumenevad aeg ajalt bensiinipumpad üle. Kui ikka on probleem, proovi näiteks vett peale kallata, et pump maha jahutada. Seejärel peaks uuesti toimima.

Samad hädad ka teisel pool ookeani. Seal kasutati mingi aeg osadel autodel tagasivooluga küttefiltreid. Tagasivoolul on düüs ees et suuremat rõhukadu vältida.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

Bensupumba ülekuumenemine oli ka. Täna veel 33 kraadi ka väljas. Igal pool peale poes käiku kapotte üles ja surts vett pudelist peale, siis ei jäänud tee peal. Küll hakkas see vee kallamine ära väsitama nii et mõtlesin et teeks siis selle bensiini ringluse. Vajalikke osi ei olnud selle jaoks saada raplast, nii et mõtlesin et teen pumbale õhk jahutuse. Valmistatud on siis lehtrist, tolmuimeja torust ja ühest lõdvikust. Lehter on kinnitatud siis iluvõre külge ja kõik on kinnitatud nipukatega.
Pilt
Pilt

Pärast tiirutasion siis ringi kuni mootor oli kenasti 90 kraadi peal juba nõks aega olnud ja läksin koju. Jätsin masina seisma, kohmitsesin paar minutit autos ja läksin vaatama kas bensiin keeb või mitte. Peale paari minutilist seismist üllataval kombel bensiin ei keenud. Kui ennem ei saanud bensupumpa katsudagi, siis nüüd sai vabalt kätt peal hoida. Kõik muu mootor oli tuline nagu ikka. Kui läks veel paar minutit mööda siis oli näha kuidas bensiin hakkas keema. Bensupumbast hakkas õhumulle välja ajam. Ainuke jama selle süsteemiga on see et töötab ainult liikumise pealt. Niiet kui soojast peast käima panna siis tuleb kohe sõitma hakkata.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3332
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitus Postitas stern100 »

Sul on muidugi kõige lollim bensupump ka. Teised ei karda kuuma väga. Kahe torniga variant kõigeparem, olgu sooja palju tahes.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E, 2126 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 115 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitus Postitas Muhulane »

Toimivaks saad selle süsteemi siis,kui sätid pumba jahutamiseks elektriventika. Niikaua,kui mootor töötab,pole probleemi. Aga jätad mootori seisma siis hakkab kuumutama. Ning siis hakkab el vent pumpa jahutama. Ventika toide 12V, kofreeritud fooliumtoru ja edasi дела техники. El süsteem selline,kus peale mootori seiskumist alustab tööd ventikas ning kindlasti aegreleega,mis teatud aja järel lülitab ventika ise välja.
Sternil on õigus pumpade suhtes. Kahe torniga pump on töökindlam ja seda kollase passiveeringuga. Punast värvi pumbaga on mul endal probleeme olnud.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

Mootori töötamise ajal pole niiväga hullu, siis ta pumpas küll, aga peale nõks seismist enam ei pumbanud.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

http://www.mosseklubi.ee/leht/images/sk ... ts1986.pdf
Kas ma saan õigesti aru lk 77 lugedes et mosse rattakalle on postiivne, mitte negatiivne?
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

Viimasel ajal ei tahtnud tagurpidi käik hästi sisse minna ja varrastest enam regulaarida ei saand kuna siis ei läheks teine käik sisse. Käigukasti poolsest otsast oli puks ära kulunud, ning see loks sai ära kaotatud. Paremaks aga väga palju ei läinud. Siis liigutasin vardaid alt ja loks tundus hoppis üleval pool olema. Lõpuks võtsin salongist kummikatte maha ja uurisin sealt. Välja tuli et keegi oli jätnud pildil oleva kiilu täiesti lahti ja sealt see loks tekkisgi. Käiguvahetus läks kiilu kinnikeeramisega 3 korda täpsemaks.
Pilt
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

430000km, igapäevane sõit ja pidev käru vedamine on teinud oma töö. Kerelt võtab kõik jupid maha ja läheb vanarauda.
Pilt
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Vasta