AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Martin2140 »

Mille pärast papist tihend ei sobi? Endal seisab laua peal ka mõni vana papist tihend mis ise küll pole valmistatud. Ja enda mossel tuli ka karpa alt papist tihendid välja.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Martin2140 kirjutas:Mille pärast papist tihend ei sobi? Endal seisab laua peal ka mõni vana papist tihend mis ise küll pole valmistatud. Ja enda mossel tuli ka karpa alt papist tihendid välja.
Võrdle paroniiti ja pappi...Kumb on poorsem?
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 637
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Seenior »

Papil ja papil on ka suur vahe.Päris suvalisest materjalist ei tasu tihendeid teha,omal pärast peavalu vähem.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Konksu sain koos Mossega. Ise pole selle originaalsuse järgi huvi tundnud.
Paroniidist tihendi olen viimasel ajal pannud kollektori poolsele küljele. Peale panin papist, hetkel mingi isetehtud, sest uut ei olnud kohe võtta. Aeg ajalt käin poes ja ostan neid juurde. Papist tihendid on täitsa poekaup olemas. Praegu on ebaühtlane tühikäik tingitud jagaja loksuvast võllist.
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Martin2140 »

No ma mõtlesingi et see nagu peokaup peaks olema, et nagu peaks papist tihendid siiski sobima. Loomulikult ise ei hakka papist tihendeid tegema. ise teen tihendi materjalist, mitte paraniit, nimi oli teine.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Eks seda minevat kaupa ehk paroniittihendit ikka odavam papist välja stantsida ja ikka raha küsida nagu sovjeti aja lõpus koperatiivide aegu. Aga noh, eks igaüks ole oma õnne sepp ;) Minu asi oli tähelepanu juhtida, et õiget asja kasutataks, aga edasi vaatab igaüks ise mis ta sinna topib :) Proosit :beer
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Panin täna Mosse garaazi. Tõin uue jagaja ja nädalavahetusel hakkan nikerdama. Eile huvi pärast lõin oma kogu selle suve Mosse küttekulu kokku ja sain selleks 15L/100km mis on üle mõistuse palju. Mul tavakulu läbi aastate olnud 10-11L suviti. Mootor jätab ikka palju vahele, kuuldav isegi keskmistel pööretel. Teadsin, et vahelejätud tõstab küttekulu, aga et see nii palju on... Üldiselt üle paari liitri ülekulu pole varem olnud, kuigi süüte ja toitesüsteemi riketega on mõnda aega varemgi liigeldud.
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Martin2140 »

K126N siis sai viimati peale pandud jah? Lisaõhu probleemid tekitavad päris tugevalt vahele jättu mingis kindlast tööresiimis. Endal kimbutas täpselt see sama jama et keskmistel pööretel jätab tugevalt vahele. Samas tühipööretel käis täitsa siidi ja kõrgematel pööretel oli täitsa rahuldav ja vahelejättud tekisid jagajaloksudet. Vahetasin Segu ja co kruvi kummirõngad uute vastu ja sai regullitud sedasi et mootori töö läks täitsa normaalseks. Ennem ei teinud kruvide pööramine midagi.
Vahelejättud olid just linnakiirusel ja siis oli tavakütusekulu linnas mingi 11l-sajale, samas kui maanteel oli 6,5 sajale. Nüüd pole jõudnud linna küttekulu kontrollide aga eeldatavasti peaks paranema märgatavalt.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

DAAZ-i panin peale tagasi peale ülevaatust. K126N tuleks laiali võtta ja läbi pesta, siis võin seda uuesti proovida.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Panin peale poeuue jagaja, silikoonist küünlajuhtmed ja uued küünlad. Sain tutika K-126N karburaatori. Tühikäik ikka lonkab ja sõidul on endiselt tunda vähest nokkimist nagu varemgi ja nüüd kipub pidurdades mootor välja surema või langevad pöörded tunduvalt, just vahetult enne seismajäämist. Ilmselt tirib kusagilt õhku vahele. Muidu käivitub hästi ja kiirendades ei puterda. Volga poest ei saanud uusi tihendeid ka kolle ja karba vahele, otsis küll tükk aega kuid tulemusteta. Peaksin lasnamäele Torrerosse minema aga sinna õhtul läbi linna suht ebamugav sõita. Tahaksin laupäeval Haapsallu minna
Viimati muutis Edel, 09 Mai 2021 09:50, muudetud 1 kord kokku.
Vasta