IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Nonii, kuna elu muutus vahepeal väga keeruliseks ja mosse pidi jääma tahaplaanile, siis pole palju kirjutada, aga natuke on edasiliikumisi ka olnud.
Pilt
Viisin mosse esimest korda tänavale ja kuna sõit linnas oli edukas, läksin maale. Kilomeetreid tiksus kokku 100 ringis ja teepeale ei jäänud, peaaegu :D
Probleemid ilmnesid kohe, kui maanteekiiruseni jõudsin, temperatuurinäidik kukkus 50 peale, sest termostaat enam oma ülesannet ei täitnud, sinna läks ka minu seadistamise idee, külma mootoriga ei seadista ju midagi :D Maanteelt maha keerates jäi järsku auto seisma ja uuesti ei käivitunud. Kütusepump tegi sellist kuiva häält, nagu paak oleks tühi, kuigi pool paaki alles. Eks ma tean küll, et paagi olukorda pean veel parandama, sest paak on lai ja madalama taseme korral võib kurvis pump kuivale jääda, kuid siis peaks rõhu ikka uuesti üles saama? 10 minutit süüdet sisse-välja keerates tuli rõhk tagasi ja sain edasi sõita. Tagasiteel endis Hapnikuandur otsad, ju siis ikkagi kondets või põlemata kütus oma tee anduri elemendile leidis, proovin andurit ümber tõsta. Termostaadi vahetasin ära ja panin lisatakistusega küünlad, sest vahepeal kadus sünkroon ajus ära ja pööre kukkus nulli, tekkisid vahelejätmised ja selle tõttu võis ka hapnikuandur otsa saada.

Üleeile otsustasin mossega trenni minna ja kuna lund paksult sadas, siis peale trenni otse koju ei läinud. Lõbus õhtu oli, kuid juhtus täpselt sama kütusepumba teema täpselt 150m enne garaaži, üks möödakäija ja üks audiga lõbutseja aitasid mul auto tee äärde lükata. Samamoodi klõpsisin süüdet ja valasin kanistrist kütust paaki, üks hetk tuli rõhk üles ja sain garaaži juurde sõita.
https://youtu.be/seiez6OaIXw
Masin üldiselt käib hästi, kuid ma ei tea, kas see sünkrooni kadumise probleem on alles, sest ma arvutit taha pole lükkanud.

Minu garaaži leidis tee selline riistapuu, paak on umbes 250l, kuid kompressor on päris vist mingist tööstuslikust külmutusseadmest ja tootlikkust ei ole kirjas. Tuleb rõhuautomaatika peale ehitada ja peaks korraliku asja kokku saama. Ega keegi ei oska midagi selle kompressori kohta öelda, mind just huvitab, kas jääb alla või läheb üle 500l/min, sest mul on ka CO-7 kompressori pea, mis toodab 500l/min.
Pilt
Pilt
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
13piisab
Postitusi: 91
Liitunud: 13 Okt 2013 09:11
Telefon: 5226961
Asukoht: Saku-Laagri-Tallinn

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas 13piisab »

Pirkal ju nn kliimakompressori andmed - jahutusvõimekus 9300kcal/h. Lihtsalt maamehe loogikaga ei ole see orienteeritud otseselt suurele tootlikkusele. Ning ootab ehk pumba-poolele hoopis õhu asemel külmainet (millel on äkki ka mingid määrdeomadused?)?

igatahes kui ses osas asju leiad, siis ole lahke jagama - täitsa huvitav, kas selliseid asju annab ka päriselt "mittesihtotstarbeliselt" pruukida :)

kui netist ei leia, siis automotos võib olla mõnedel nn kuliibinitel kas midagi taolist kasutusel (kui kasutada annab) või vähemalt mõttes olnud.

edit: see F12 viitab äkki Volvo furgoonile?
Viide millelegi sarnasele: https://forum.automoto.ee/showthread.ph ... #pid243868

...ja üldotsing (viimane vaste lausa eraldi teema):
https://forum.automoto.ee/search.php?ac ... order=desc
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid :)
Kasutaja avatar
Martpoiss
Postitusi: 475
Liitunud: 29 Mär 2010 12:26

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Martpoiss »

F12 on külmaaine mark millega see ette on nähtud töötama :) Tootlikkust ja vastupidavust ei oska kommenteerida, proovi ära.
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Martpoiss kirjutas:F12 on külmaaine mark millega see ette on nähtud töötama :) Tootlikkust ja vastupidavust ei oska kommenteerida, proovi ära.
Jah, niipalju uurisin ise ka selle kohta, eks järgi tuleb proovida, see on juba enne mind õhku pumpanud juba. Kuna rihmarattad ei ole kohakuti, flantsid valmis mootori liigutamiseks, aga pole veel kinnitanud. Ostsin ka rõhulüliti, kiirühendused, vee-eraldaja ja õlitaja. Ja kui isegi ei anna soovitud tulemust, siis tutikas(väidetavalt) CO-7 on ka olemas, 60€-ga ostsin, aga ei ole jõudnud isegi järgi proovida :lol

Pilt
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Pilt
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Nonii, pikk paus viimasest postitusest, mis ei tähenda, et töö mosse kallal ei käiks. Viimati jäin kompressori teemale, mille praeguseks lõpetatuks võib lugeda, rõhk püsib üleval, automaatika töötab ja sai isegi niimoodi ära peidetud, et ei sega töötegemist :beer
Pilt

Siis hakkas ikka korralikult see tagatiib hinge närima ja võtsin lõpuks ette, kuna ma polnud varem kunagi sellist tööd teinud, tundus algul ikka päris keeruline, aga mida aeg edasi, seda lihtsamaks läks. Tiiva alune üllatas ning mitte heas mõttes
Pilt
Pilt
Alguses oli paikadega probleeme, et kuidas sirgest metallist vastava kujuga tükke voolida, kuidas üldse mõõta ja toorikud välja lõigata jne :help :help Suures osas youtube abiga hakkas asi arenema
Pilt
Pilt
Kui keevitustööd olid tehtud ja uus tiib küljes, tegelesin tööl vaba aja olemasolul automaalri õpiku lugemisega, et tiib ikka värvi alla ka saaks ning lõpptulemus selline:
Pilt
Värv läks jooksma, ilmselt selletõttu, et ei lasknud piisavalt kihtide vahel kuivada. Mõtlesin, et proovin jookse eemaldada, aga samas kui jätta, siis püsib hästi meeles, kui järgmine kord värvida vaja :D
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Mind on pidevalt häirinud selle garaaži juures see, et kanali kohal autot tõstes jääb iga kord tõstekoht täpselt kanali kohale, ei saa korralikult tõsta ega korralikult toestada...
Üks hetk tuli mul meelde vanaema garaažis olev relss, mille küljes selline ratastega riistapuu, mille abil ma mootorit välja tõstsin. Sellest tegin endale kanalisse sellise riistapuu
Pilt
Pilt
Pilt
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Kuna vana hapnikuanduri lahendus oli ikka väga halb, otsustasin natukene väljalaset korrigeerida, kollektor sai uued tihendid ja ploki tikkpoldid käisin keermelõikuriga üle, kuidas te tavaliselt seda kollektori alumist osa lahendate? Originaalis on kollektoril pükste pool tikkpoldid, otsisin kõik oma väljalaskekolded välja(4tk leidsin) ja korraliku tikkpoldi keermega polnud ükski. Minu kollektori auke oli juba suuremaks puuritud ning mutrid, poldid olid assortii erineva jämeduse ning pea suurusega poltidest. Ühe lahendusena mõtlesin ka poldid altpoolt üles panna, kuid siis on ju ligipääs nii sitt, kui teinekord vaja lahti ühendada. Hetkel lahendasin niimoodi, et lõikasin poltidel pea maha ning panin kollektori aukudest läbi, siis keevitasin pead külge tagasi :lol Keevitasin selliselt, et poldid mingil määral liiguvad, kuid ringi peale ei tee. Poltide otse kollektori külge keevitamine ei tundunud ka kõige mõistlikuma ideena ja niimoodi see kokku läks. Mutrid jäid kenasti allapoole ning pükste eemaldamine ja kinnitamine imelihtne. Pükste otsa tegin uue hapnikuanduri pesa, mis koosneb 3-st omavahel kokku keevitatud mutrist, sel viisil ei puutu anduri element otse kokku heitgaasi vooluga ning tõenäosus andurit kondentsiga hävitada väheneb märgatavalt.
Pilt
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Eile ja üleeile käisin sõitmas ja seadistamas, ilmselt 150-200km vurasin linnas maha, sellekäigus muutsin vist kõiki seadeid, mis üldse võimalik :D Sain rohkem enesekindlust auto vastupidavuse osas ning muutsin teema pealkirja ära, suuri probleeme ei olnud ja teepeale ei jäänud.

Minu üllatuseks on tühikäik kõige ühtlasem 30° süütenurgaga ning 13,6 seguga. Tegin veidike 100% avatud gaasiklapiga tõmbeid ka, pööret esialgu üle 5500 ei tahtnud lasta, panin piiraja peale. Tänavasõidu piirkonna kütusekaardil seadistasin 14,9 segule, lahjemaks hetkel ei julge, eks aeg näitab, kuidas edasi.

Paar probleem vajavad ka veel lahendamist:
*mootor jahtub maha, kui maanteekiirust proovida, sellega oli probleeme juba varemgi, ilmselge viga tundus olevat termostaat. Võta näpust, uue termostaadi paigaldamine ei muutnud midagi, enne paigaldamist testisin keedupotis ning kõik tundus korras olevat.

*Kui kütusetase on paagis alla 1/4, võib kütusepump kurvis kuivale jääda

Muus osas oli sõit õnnestunud ja tegevust veel jagub küllaga
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Martin2140 »

Salongiradikas nii võimas et jahutab sõites maha?
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Vasta