Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 26 Okt 2021 04:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 86 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Iz 2715 1992 oliver
PostitusPostitatud: 23 Aug 2020 15:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Postitusi: 107
Asukoht: Tartu
Vahepeal pikk paus olnud, kuid asjda ei ole niisama seisnud. Suure rõõmuga saan öelda, et nüüdsest on kastikal dokumendid olemas.

Ehituse poole pealt ei ole suurt midagi lisada, aega ei jätku nii palju kui tahaks. Aga vahepeal võtsin käsile ühe huvitava projekti. Nimelt tahaksin kroomist veljekapslid ka külge panna. Umbes 10tk neid mul on aga 0 on ilusa kroomiga. Otsisin ja otsisin, aga head lahendust ei leidnud. Korraga tuli meelde, et mul toa nurgas vaikselt tegutseb 3D printer. Miks mitte teha ise uusi. Saigi võetud mõõdud ja arvutis 3D mudel valmis tehtud ning printer huugama pandud. Originaalil on kapsli peal suur "M", siis tegin ise teistsuguse ja panin kapsli peale "иж" logo ja minu arvates jäi ikka päris äge tulemus. Proovi kapslile tõmbasin suvalise värvi selga ja proovisin külge. Eks kaasfoorumlased oskavad kõige paremini öelda, kas siuke uudne lähenemine sobiks. Kapsel sai tehtud kahes osas. Logo on eemaldatav ja võimalik värvida teises toonis. Printimise peale läks kokku 11h38min.
Pilt Pilt
Pilt
Pilt Pilt

_________________
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: Iz 2715 1992 oliver
PostitusPostitatud: 12 Veebr 2021 19:45 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Postitusi: 107
Asukoht: Tartu
Vahepeal on asjad liikunud ainult positiivsuse poole. Garaaži varustus on väga suures mahus täiustunud. Saab hakkata omade tööriistadega edasi ehitama.

Jätkan siis pooleli jäänud kohast - kasti põhi. Esmalt lõikasin kõik hapud kohad välja... no sellega läks täitsa terve päev uurimist ja lõikamist ja mõtlemist. Keegi tark spetsialist on eelnevalt kruvidega teinud "keevitustööd". Lõikasin kogu tema töö ka küljest ära. Ja mis siis järgi jäi? Aga eks pildid räägivad ise:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: Iz 2715 1992 oliver
PostitusPostitatud: 13 Veebr 2021 14:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Postitusi: 2071
Asukoht: Tallinn
Iž originaalid muidu sellised vanema tüübi omad.
https://images.ua.prom.st/2673352508_w6 ... 352508.jpg
Ja uutemate ižide omad
https://festima.ru/docs/113368636/allru ... a-disk-mos

_________________
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: Iz 2715 1992 oliver
PostitusPostitatud: 14 Veebr 2021 16:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Postitusi: 107
Asukoht: Tartu
partnermosse kirjutas:
Iž originaalid muidu sellised vanema tüübi omad.
https://images.ua.prom.st/2673352508_w6 ... 352508.jpg
Ja uutemate ižide omad
https://festima.ru/docs/113368636/allru ... a-disk-mos


Polnud ise kursis, et ižil on eraldi kapslid. Arvasin reaalselt, et olen korda saatnud midagi teistsugust, mida kellelgi teisel pole... krt. Back to the drawing board. :D

_________________
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: Iz 2715 1992 oliver
PostitusPostitatud: 27 Mär 2021 22:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Postitusi: 107
Asukoht: Tartu
Vahepeal sai tootud uus isend doonoriks. Sellelt võtan uksed, nina ja ilmselt veel palju juppe. Masin väga kaua seisnud ja põhi mõnedelt kohtadelt hapu. Võib siis öelda, et see on minu viies mosse :)

Pilt

_________________
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: Iz 2715 1992 oliver
PostitusPostitatud: 30 Mai 2021 20:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Postitusi: 107
Asukoht: Tartu
Vahepeal pole jõudnud mossega nii palju tegeleda kui oleks tahtnud, aga vaikselt ikka nokitsenud.

Kõigepealt üritasin enda jaoks leida kõige sobivamad meetodid, kuidas metalli painutada sedasi, et jääks ilus 90 kraanide nurk. Paar korda harjutasin kätt ja siis oligi süsteem selge.
Vasakult paremale esimene, teine ja kolmas katse. Kolmandaga jäin rahule.
Pilt

Järgnevalt sai kasti alumised nurgad ära vahetatud. Ratta koopad tagusin haamriga ilusaks tagasi. Ilmselt kunagi veetud palju manti ja kasti asju loopides on tekkinud väga suured mõlgid. Samuti sai vahetatud kasti pealmise pleki kinnituskohad koopa servas, kuna rooste oli teinud oma töö ja tundus mõistlik antud koha plekk ära vahetada.
Pilt

Ja valmis meistertatud kasti pealmise põhjapleki kinnituse kohad.
Pilt

Algust sai tehtud ka luugi ehitamisega. Plaanis on kasutada mosse enda uksehingesid ja lukke, et kunagi hiljem oleks vajadusel lihtsasti leida vastavad varuosad (no ja muidugi selle mõttega, et jääda ikkagi mosse "liistude" juurde). Paberi peal on luuk valmis ehitatud ja tundub, et tööd on palju ning nuputamist ja sobitamist veelgi rohkem. Teen luugi hingedele ja lukkudele piisava reguleerimise ruumi, et jääks väike varu täpselt paika reguleerimiseks kui luuk on valmis.
Pilt

Kastiga tegeledes avastasin ühe koleda asja. Nimelt on masin avariiline ning kerge laksu saanud paremasse tagumisse nurka. Antud nurk on enam-vähem sirgu taotud ning meeletult pahtlit peale visatud. Üritan kuidagi veelgi paremini nurga siledaks taguda, aga eks paistab, kuidas see õnnestub.

Mõneks ajaks jäävad asjad sinna paika, sest teine mosse tahab pisut kõpitsemist - üritan mossesõiduks valmis saada. Hooaega alustades selgus, et neljanda silindri kolvirõngas on otsustanud koostöö lõpetada ning tuleb ette võtta mootori remont. Peale läheb remonditud mootor, uus sidur, vileuus käigukast, kontaktivaba süüde, remonditud daaz karpa (eelnevalt peal K126H). Tuleb tõdeda, et määrdunud mootoriruumi ei pane läikivat mootorit... seega tuleb ka pisikene iluravi ette võtta.

_________________
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 86 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 35 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
cron
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7