AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1722
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas wax »

marek kirjutas:Igaks juhuks, et suht. tõenäoline membraani surm on muidugi etanooli sisaldusega bensiini kasutamine.
Just seepärast kõik meie garaaži mossed sõidavadki juba aastaid ainult puhta 98-ga :) 95-ga ei taha üldse normaalselt käiagi, rääkimata jah eelpoolmainitud tihendiprobleemidest..
Sm.Mossu
Postitusi: 38
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

wax kirjutas:
marek kirjutas:Igaks juhuks, et suht. tõenäoline membraani surm on muidugi etanooli sisaldusega bensiini kasutamine.
Just seepärast kõik meie garaaži mossed sõidavadki juba aastaid ainult puhta 98-ga :) 95-ga ei taha üldse normaalselt käiagi, rääkimata jah eelpoolmainitud tihendiprobleemidest..
Paningi enne 98 sisse. Eks panen seda ka siia edaspidi :) Progressi nii palju et oli suuri raskusi uue membraani leidmisega kuid õnneks jäi osta.ee silma müügikuulutus kolme pumba müügiga. Õnnestus need saada ja ühe pumba membraan oli peaaegu nagu uus. Sai see vahetatud ja leket enampolnud :). Nüüd siis peab veidi co-d paika timmima.
Sm.Mossu
Postitusi: 38
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

Nüüdseks siis nii palju tehtud, et vahetasin ära süüteküünlad (vanad olid väga tahmased), jagaja kaane, piduri peasilndri (hakkasid ka pidurituled tööle), kütusepumba membraani (mille saamine oli paras seiklus) ning vastavalt eelnevalt leitud raamatu juhendile reguleerisin ka karburaatori (loodetavasti on siis ka nüüd heitgaasid paigas). Ehk nüüd võib katsetada uuesti ülevaatusele minekut :). Samas hakkab mootori töös ikka kõrvu kerge puterdamine, mis seda põhjustada võiks, eriti just külmalt töötades, kuid aegajalt ka soojalt.
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 289
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Martin2140 »

lase masin soojaks käia ja vaata mis ta teeb gaasi andes. proovi läbi igasugused asendid. vajuta esmalt kiiresti. kui mingi viivitus on sees siis kiirenduspump. ja siis vajuta sujuvalt. mitte ühegi asendi pealt ei tohi soojalt puterdada
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Sm.Mossu
Postitusi: 38
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

Martin2140 kirjutas:lase masin soojaks käia ja vaata mis ta teeb gaasi andes. proovi läbi igasugused asendid. vajuta esmalt kiiresti. kui mingi viivitus on sees siis kiirenduspump. ja siis vajuta sujuvalt. mitte ühegi asendi pealt ei tohi soojalt puterdada
Kiirenduspump töötab ilusti. Sai paar päeva tagasi ka ette võetud seiklus Tallinna, kuna oma kandist (Ida-Virumaal) ma abi ei suutnud leida inimese näol, kes teaks nende masinate hingeelu paremini. Sõit Tallinna kulges ilusti ja probleemideta, tugev tuul küll sakutas aga saime ilusti kohale. Koheapeal siis kodanik asjatundja vaatas ja uuris karpat, vahetatud sai nõelklapp parema vastu kuna masin kippus üleujutama ennast seistes. Teiseks sai regueeritud ja timmitud muid asju, et saada gaasdi paika. 100% korda ei saanud kuid ehk ülevaatuse jaoks piisab, ehk CO-d on paigas kuid HC-d on piiri peal, ehk masin pidavat kuskilt lisaõhku vahele saama aga kuna aeg hakkas otsa lõppema siis seadsime parima võimaliku tulemuseni. (soovitati muidugi üldse Žigulli karpa panna :D ) Eks see nädal ole näha, kas saab ülevaatuse nüüd tehtud. Muidugi pidi saatus vimkasid tagasiteel tegema, ehk otsustas ühel rehvi keset sõitu minema lennata terves ulatuses sisekummi ventiil. :uhoh Kuna varuratast ei olnud pidi masin jääma maanteeäärde ootama uut päeva. Õnneks leidsin enda maja kuurist eelmise elanike poolt sinna jäetud varuratta, mille auguvahe sobis ilusti mossele. Selge, ratas kätte ja rongipeale, et siis sõbra abiga Tallinnast auto juurde saada. Loomulikult kui otsustasin korra 15 aasya jooksul rongi kasutada, seda ei tulnud :angry Siis pidin ootama asendusbussi, lõpuks kui sai linna siis sai ka ratast vahetama. Õnneks see pidas ilusti õhku ja tagasisõit kulges edasi sama sündmustevaeselt kui tulek. :) Lisaks leidsin kuurist ka kaks varu lisa sisekummi, millega siis püüan vana ratta uuesti korda saada :D Selline siis seiklus, et saada üks auto korda.
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas irukas »

Nüüd tuleb meelde küll, et tuttav mosu seisis jägala viadukti juures, 2 korda sõitsin mööda :D
Linnuvabriku garaaž
Sm.Mossu
Postitusi: 38
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

irukas kirjutas:Nüüd tuleb meelde küll, et tuttav mosu seisis jägala viadukti juures, 2 korda sõitsin mööda :D
Seep see oli jah :).

Lisaks võin teavitada, et ülevaatus on nüüd tehtud. Järgmiseks siis plaan teha üldine hooldus mootorile, piduri ja siduri vedelike vahetus, tagumised amordid tahavad väljavahetamist.
Sm.Mossu
Postitusi: 38
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

Proovisin veidi otsida aga päris ühest vastust ei saanud, milline oleks parim soovitatud mootoriõli antud masinale?
Sm.Mossu
Postitusi: 38
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

Tere jälle,

aastajad on vhaetunud ning sai mossu garaažist välja aetud. Sai külastatud Kiviõli ning Jõhvi laatasid. Tore näha, et hakkavad välja ilmuma ka muud vanakesed linnapildis :)
Enne suurema lume kadumist veel sai teostatud ka mootoriõli ja filtri vahetus. Plaanis on ka teha korralik pidurite õhutus kuna kipivad veidi ligg pehmed olema. Samuti olen täheldanud, et kuskil 85-95 vahel tekib mingi meeletu vibratsioon, kus t ma võiksin viga hakata otsima? Samuti märkasin, et tagurudustuled ei taha koostööd teha kuhu täpsemalt lüliti jääb? Muidu masin toimetab kenasti ning pöörab pilke ihgal pool :) Kui miskit uut siis kirjutan jälle :)
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Edel »

Sm.Mossu kirjutas:Tere jälle,

aastajad on vhaetunud ning sai mossu garaažist välja aetud. Sai külastatud Kiviõli ning Jõhvi laatasid. Tore näha, et hakkavad välja ilmuma ka muud vanakesed linnapildis :)
Enne suurema lume kadumist veel sai teostatud ka mootoriõli ja filtri vahetus. Plaanis on ka teha korralik pidurite õhutus kuna kipivad veidi ligg pehmed olema. Samuti olen täheldanud, et kuskil 85-95 vahel tekib mingi meeletu vibratsioon, kus t ma võiksin viga hakata otsima? Samuti märkasin, et tagurudustuled ei taha koostööd teha kuhu täpsemalt lüliti jääb? Muidu masin toimetab kenasti ning pöörab pilke ihgal pool :) Kui miskit uut siis kirjutan jälle :)
Millise sagedusega vibra on, kas mootori töö või rataste pöörlemise oma?
Tagurdustule lüliti on salongi pool käigukangi juures. Kangi ümbert kate ära, siis seal all ta on. Aga kui ta ei taha lihtsalt põlema jääda kangi õiges asendis, siis käiguvahetushoovastik vajab regulli.
Vasta