IZ 412 1975 Jartmok

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
jartmok
Postitusi: 316
Liitunud: 15 Dets 2009 14:38

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitus Postitas jartmok »

Muidu on väga ilus ja kena, aga soovitan väljaulatuvad poldi otsad siiski lühemaks jätta kuna rooste on selline vahva asi, et kui sinna peale kasvab, siis on taas lahtivõtmisega probleem (heaküll,et mitte suur, aga siiski ) ja muidugi oleks ka esteetilisem ,nii nagu praegu -noh jah maitse asi -lähtusin praktilisusest. :)[/quote]

Kas need poldid pole mitte tsingitud? Endal oli plaanis lõpus drinitoli peale lasta, kaitseks. Samas võiks otsad mastiksiga katta, vajadusel nokib maha ja keerab. Eks ole veel näha.
iisak
Postitusi: 122
Liitunud: 05 Veebr 2009 17:41
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitus Postitas iisak »

jartmok kirjutas:Kas need poldid pole mitte tsingitud?
Võid vastu vaielda, aga need näiteks kas või Würth-st ostetud (kuum)tsingitud poldid-mutrid ei kõlba projekti puhul väga üldse. Lähevad nad päris kiiresti rooste ja hiljem veel hullem jamamine kui 30. aastat vanade originaal jubinatega.
Oli vist ladaklubis kellelgi nendega kokkupuude ja pärast ei jõudnud ära kiruda neid uusi "tsingitud" polte-mutreid.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitus Postitas MAZ »

Vanad poldid mutrid puhasta bensiiniga sodist ära ja vii Voltasse seal tehakse sulle üsna korralik töö. :beer Nende uuemate osas ma ei oska väga kaasa rääkida endal on ka paar masinat uuemate mutritega kokkupandud rooste pole läinud aga ma pole ka kusagil mudasees sõitmas käinud seega... :D
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Karu2
Postitusi: 77
Liitunud: 30 Apr 2009 00:59
Asukoht: Pärnu

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitus Postitas Karu2 »

jartmok kirjutas:




Pilt



Pilt

Jartmok. Seekord ülehomseni. Kui kellegile tundub, et miskit on valesti minukokkupanemisel siis kindlasti õelge seda!
Need Würthi (või kelle iganes) 8.8 tugevusastmega poldid-mutrid on ilusad küll, aga siinkohal on nende kasutamine lubamatu. Moskvitsi esisillas kasutatakse eriterasest polte, mille pealael on tähis X. Need tuleb kõik oma kohale tagasi panna. Peale selle on neil keermestik tihedama sammuga, lisaks pildil asendatud poltide mutrid on originaalis pikad. Peale selle käib kahe silindreid ja käändtelge ühendava pikema poldi mutrite alla kahe auguga ühine stopperplekk, mille plekkkõrvad painutatakse peale mutrite kinnitamist nende kahele tahule. Samasugused tugevast materjalist X tähisega polte kasutatakse veel esisillas ülemiste ja alumiste sarniiride kinnitamiseks, alumise ning samuti ülemise hõõtshargi kinnitamiseks silla tala külge, nende vahel on veel ratta kalde reguleerliistakud. Ka nende poltide peade alla käib ühine kõrvadega stopperplekk . X-ga on veel kardaani kinnituspoldid-mutrid mõõdus M8x1, ning tagasillas kumbalgi pool 4 M10 polti pooltelgede kinnitamiseks. Seega kõik on väga vastutusrikkad kohad.
Kes Bertelovi-Kitse Mossepiiblit on lugenud, teab, et sellest on ka seal juttu.
Edu!
Karu2
Postitusi: 77
Liitunud: 30 Apr 2009 00:59
Asukoht: Pärnu

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitus Postitas Karu2 »

moskiito kirjutas:pikema munaga sõrm läheb rooli karbi külge. selle pesa on kohe teistest erinev, kui tähelepanelikult vaatad, siis üks kaussidest on kõrgema äärega kui ülejäänud. pm peaks neid olema 2
Kas mitte otse vastupidi. Piklik munak kinnitub hoopis ''lambajala'' ehk pendelhoova külge, roolikarbi pool on tavaline ümar. Kausid on kõigil ühed, kuid ''lambajala'' munakal käib kahe kausi vahele kapronist sõrmus, mis on välisringilt kausi mõõdus ning kõrguselt võrreldav kausi serva kõrgusega.
jartmok
Postitusi: 316
Liitunud: 15 Dets 2009 14:38

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitus Postitas jartmok »

Karu2 kirjutas:
jartmok kirjutas:




Pilt



Pilt

Jartmok. Seekord ülehomseni. Kui kellegile tundub, et miskit on valesti minukokkupanemisel siis kindlasti õelge seda!
Need Würthi (või kelle iganes) 8.8 tugevusastmega poldid-mutrid on ilusad küll, aga siinkohal on nende kasutamine lubamatu. Moskvitsi esisillas kasutatakse eriterasest polte, mille pealael on tähis X. Need tuleb kõik oma kohale tagasi panna. Peale selle on neil keermestik tihedama sammuga, lisaks pildil asendatud poltide mutrid on originaalis pikad. Peale selle käib kahe silindreid ja käändtelge ühendava pikema poldi mutrite alla kahe auguga ühine stopperplekk, mille plekkkõrvad painutatakse peale mutrite kinnitamist nende kahele tahule. Samasugused tugevast materjalist X tähisega polte kasutatakse veel esisillas ülemiste ja alumiste sarniiride kinnitamiseks, alumise ning samuti ülemise hõõtshargi kinnitamiseks silla tala külge, nende vahel on veel ratta kalde reguleerliistakud. Ka nende poltide peade alla käib ühine kõrvadega stopperplekk . X-ga on veel kardaani kinnituspoldid-mutrid mõõdus M8x1, ning tagasillas kumbalgi pool 4 M10 polti pooltelgede kinnitamiseks. Seega kõik on väga vastutusrikkad kohad.
Kes Bertelovi-Kitse Mossepiiblit on lugenud, teab, et sellest on ka seal juttu.
Edu!

Seda plekki mis sinna mutrite peale painutatakse orginaalsi ma tean aga seda sinna ei tule.
Kui suur siis risk on nede ehituspoest ostetud poltide osas? Mossele neid polte komplektina ka müüdakse vms?
Karu2
Postitusi: 77
Liitunud: 30 Apr 2009 00:59
Asukoht: Pärnu

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitus Postitas Karu2 »

Seda riski suurust ei tea hinnata keegi. Nende liited võivad kergesti lõtvuda. Kui aga juhtub, et poldid löökidele- väänetele vastu ei pea ja lähevad pinge all näiteks hoopis pooleks. Juhtub avarii, keegi saab viga, toimub uurimine, juurdlus, vastutusele võtt. See on küll must stsenaarium, kuid seda tuleks vältida.
Terastel on väga palju erinevaid marke, neil on erinevad omadused: sitkus, jäikus, haprus, elastsus jne. Selleks, et kõike seda sügavuti teada saada, on vaja tudeerida materjalide tugevusõpetust. Kui siin on autoehitajad- insenerid leidnud, et tuleb kasutada selliseid polte, peaks seda aktsepteerima.
Mis põhjusel sa tahad ettenähtud poltidest loobuda?
jartmok
Postitusi: 316
Liitunud: 15 Dets 2009 14:38

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitus Postitas jartmok »

Karu2 kirjutas:Seda riski suurust ei tea hinnata keegi. Nende liited võivad kergesti lõtvuda. Kui aga juhtub, et poldid löökidele- väänetele vastu ei pea ja lähevad pinge all näiteks hoopis pooleks. Juhtub avarii, keegi saab viga, toimub uurimine, juurdlus, vastutusele võtt. See on küll must stsenaarium, kuid seda tuleks vältida.
Terastel on väga palju erinevaid marke, neil on erinevad omadused: sitkus, jäikus, haprus, elastsus jne. Selleks, et kõike seda sügavuti teada saada, on vaja tudeerida materjalide tugevusõpetust. Kui siin on autoehitajad- insenerid leidnud, et tuleb kasutada selliseid polte, peaks seda aktsepteerima.
Mis põhjusel sa tahad ettenähtud poltidest loobuda?
Orginaal poldid lihtsalt olid nii rosstes, et oleks kordades ohtlikumad kui need uued. Osasi pidi isegi relakaga lahti lõikama ja seega neid pole enam. Kust uusi selliseid siis leiab?
via
Postitusi: 113
Liitunud: 24 Apr 2009 16:00

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitus Postitas via »

Tartus Mekre vene autode varuosade pood Jaama tänavas müüb igasugu mõõduga peenkeermega polte, mis väidetavalt autode veermikule sobivad..
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
pppp
Postitusi: 60
Liitunud: 02 Veebr 2009 14:27
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitus Postitas pppp »

On nende X-tähisega poltide tugevuse kohta keegi mingeid numbreid kah kuskil kohanud? 12.9-ga kannatab asendada või on sellest ikka vähe veel?
Vasta