AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1581
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

pppp kirjutas:
Edel kirjutas:Kas need bensujaamades väikestes pudelites müüdavad katlakivieemaldid seisvas vees ka toimivad?
Seal üldjuhul peal kirjas, et mootor tuleb, möks sees, töötemperatuurini lasta (ja mingi aeg hoida ka).
Nii nagu kirjas on -nii tuleb ka talitada, vastasel korral teed lihtsalt tühja tööd.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

partnermosse kirjutas:
pppp kirjutas:
Edel kirjutas:Kas need bensujaamades väikestes pudelites müüdavad katlakivieemaldid seisvas vees ka toimivad?
Seal üldjuhul peal kirjas, et mootor tuleb, möks sees, töötemperatuurini lasta (ja mingi aeg hoida ka).
Nii nagu kirjas on -nii tuleb ka talitada, vastasel korral teed lihtsalt tühja tööd.
Siis tuleb see suurem "loputus" jätta suvisemale ajale. Hetkel loputasin ja solgutasin seda kraani all. Külge peab ta panema sest praegu peal olev ilmselt kusagilt natuke lekib,tosooli piisad all.
Veel tekitab minus küsimusi stopptuled. Kui gabariidituled põlevad siis stopid kuidagi ähmased,gabariidid kustutad ära,põlevad ilusti. Näha,et massi kontakti puudulikus. Käisin tagatulede kinnitused kerel ja stopptulelüliti klemmid pedaalil üle kuid asi ei paranenud. Suvel sai kõik tagatulede klemmlauad ja klemmid üksipulki üle käidud. See tuledejama paistab nii juba pikemalt olevat (pimeduse saabudes märkasin,muidu ise ju ei näe mis taga toimub). Kas on võimalik,et tagatuledes endis kusagil omavahel massi ei saa,et üks tuli "laenab" teiselt tulelt massi? Ka pirnide klemmid käisin suve lõpul kõik üle. Ei saa nii lühikese aja peale ära oksudeeruda.
Peale piduritule kontrollambi töölesaamist olen täheldanud selle kummalist põlemist. Vahest põleb ja siis mitte. Teinekord hakkab põlema poolel sõidul ja järgmine hommik mootori käivitamise ajal jälle ei põle ning vastupidi. Kas andur "ämblikul" jamab? Keerasin ta küll eile maha aga sellega proovides lampi põlema küll ei saanud.
Pole omades varudes ei pidurikontrollambi ega piduritulede andurit. Teatsin,et mul omal oli vähemalt 2 uut äblikku ja lisaks üks vana olemas kuid täna otsides pole ühtegi. Sai jälle kurja vanduda,jälle kunagi ära visatud. Tuleb jälle poodi neid ostma minna...
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Edel kirjutas:Ladusin siis Mosse kokku. Kõik nagu toimib aga mootor vibreerib tavalisest rohkem. Nüüd tekkis küsimus,kas sidurikorv tasakaalustati eraldi või koos väntvõlli ja hoorattaga?
Lugu on selles,et kusagilt olin viimast väidet kuulnud ja paigutasin teise saadud sidurikorvil tasakaalustused alaloodselt vana korviga. Olen kindel,et viga on just nimelt selles korvis. Kui mu kahtlus tõeks osutub,tuleb lähiajal põhjaalune jälle laiali lammutada.
Aga sidur läks küll kohe jube kergeks,hulga parem sõita.
Esmaspäev lõhkusin taaskord laiali ja eemaldasin need tasakaalud. Vibratsioon kadus peaaegu ära aga tühikäigul ja esimesel käigul mingitel pööretel seda siiski veel tajub aga läks päris talutavaks. Lahti-kokkulappamine läks 5-6 tundi.
pppp
Postitusi: 60
Liitunud: 02 Veebr 2009 14:27
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas pppp »

Edel kirjutas: Siis tuleb see suurem "loputus" jätta suvisemale ajale.
Mis segab seda tööd kerge miinuskraadiga tegemast? Ega sa vett ööseks süsteemi ju ei jäta, ikka loputad ära ja siis tosool tagasi.
Edel kirjutas: Veel tekitab minus küsimusi stopptuled. Kui gabariidituled põlevad siis stopid kuidagi ähmased,gabariidid kustutad ära,põlevad ilusti. Näha,et massi kontakti puudulikus. Käisin tagatulede kinnitused kerel ja stopptulelüliti klemmid pedaalil üle kuid asi ei paranenud. Suvel sai kõik tagatulede klemmlauad ja klemmid üksipulki üle käidud. See tuledejama paistab nii juba pikemalt olevat (pimeduse saabudes märkasin,muidu ise ju ei näe mis taga toimub). Kas on võimalik,et tagatuledes endis kusagil omavahel massi ei saa,et üks tuli "laenab" teiselt tulelt massi? Ka pirnide klemmid käisin suve lõpul kõik üle. Ei saa nii lühikese aja peale ära oksudeeruda.
Mul oli kah taoline ikaldus, selle põhjustajaks paremal pardatshoki all asuv must 2 pistikuga karbike. Sellel skeemil numbri 29 all (eestikeelse raamatu skeemidel seda millegipärast ei leidnud). Ei mäletagi enam, misasja ma seal täpselt häkkisin, aga pidurituled sain normaalse heledusega tööle igal juhul.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

pppp kirjutas: Mul oli kah taoline ikaldus, selle põhjustajaks paremal pardatshoki all asuv must 2 pistikuga karbike. Sellel skeemil numbri 29 all (eestikeelse raamatu skeemidel seda millegipärast ei leidnud). Ei mäletagi enam, misasja ma seal täpselt häkkisin, aga pidurituled sain normaalse heledusega tööle igal juhul.
Too karp on ilmselt see mis sellel pildil umbes keskel paistab http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48595285
Miinuskraadidega ei taha Mosse jahutussüsteemiga jamada. Näiteks mu eelmine Mosse miinuskraadidega ei tahtnud veega kuidagi käia,tee või tina aga termostaat lahti ei lähe. Sai risti-rästi jamatud,isegi -5 kraadiga ei saanud lahti,radikas külmus enne ära ja seda isegi kohapeal tühikäigul töödates. Lõpuks ostsin tosooli sisse ja mured kadusid kohe. Selleks ma ei taha veega talvel jännata.

Pidurivedelik kaob anumast suht kiiresti ära,torud-voolikud ja töösilindrid ei leki,pidurid töötavad korralikult,õhku kusagil ajamis pole ja peasilindrist salongi ka ei immitse. Lekib küll mingil määral anuma ja peasilindri vahelt aga sellise vedeliku kao korral peaks alt leemendama mida see aga pole. Veel leidsin,et pidurivedelik tilgub välja juhipoolsest poolraamist umbkaudu juhi kohal asuval põhja kohal. Kuidas ja kust vedelik sinna saab,on mõistatus mulle. Ainus varjant,et peasilinder lekitab vedelikku võimendisse ja sealt kuidagi jookseb poolraami aga nüüd ei mäleta,kas sealt tagant mingit süvendit või pragu on,mis oleks poolraamiga ühenduses? No on mõistatus... Hetkel jälgin vedeliku taset anumas ja kallan juurde ning hoian käsipiduri töövalmis...
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas moskiito »

sinu autol lekkib pidurivedelik võimendisse. võtta vaakumvoolik ära ja toppi näpp või mingi varras sinna sisse. 100% kindel et saad mõõte eseme õliseks.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

moskiito kirjutas:sinu autol lekkib pidurivedelik võimendisse. võtta vaakumvoolik ära ja toppi näpp või mingi varras sinna sisse. 100% kindel et saad mõõte eseme õliseks.
Teen järgmine nädal proovi.

Täna hakkasid esimesed rattalaagrid häält tegema,ilmselt siis on nad läbi saanud. Jälle taaskord poodi tee ette võtta...
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Rattalaagrid ikka hullult uluvad,juba 40km/h hakkab peale. Mõlemad esimesed lähevad esimesel võimalusel väljavahetamisele,kuigi rattaid keerutades nagu midagi kahtlast ei kuulnud,tundnud ega näinud.
Pidurivedeliku immitsemist võimendisse kontrollida ei saand,sest ei saanud sinna ligi aga enam ei kahtlegi selles. Tuleb lähiajal peasilindri mansettide vahetus ette võtta.
Kasutaja avatar
mossejumal
Postitusi: 620
Liitunud: 10 Okt 2009 10:38

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas mossejumal »

Edel kirjutas:Rattalaagrid ikka hullult uluvad,juba 40km/h hakkab peale. Mõlemad esimesed lähevad esimesel võimalusel väljavahetamisele,kuigi rattaid keerutades nagu midagi kahtlast ei kuulnud,tundnud ega näinud.
Pidurivedeliku immitsemist võimendisse kontrollida ei saand,sest ei saanud sinna ligi aga enam ei kahtlegi selles. Tuleb lähiajal peasilindri mansettide vahetus ette võtta.
Liiga palju sõidad :D
Aga palju need piduritöösilindri mansetid maksavad ja kuidas neid vahetatakse?
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

mossejumal kirjutas: Liiga palju sõidad :D
Aga palju need piduritöösilindri mansetid maksavad ja kuidas neid vahetatakse?
Kui Sa arvad,et sõidan palju siis mina arvan,et vähe. Sisimas tahaks veel rohkemgi sõita,kärutada läbi kõik oma kodukandi külavaheteed kus eelmiste Mossedega aastaid juhiloata sõidetud sai ja nüüdseks ka aastaid pole sinnamaile sattunud aga kahjuks pole bensiini ja see on tänapäeval kallis aga ka palk on viimase aastaga kukkunud kordades. Mossega on ju lahe kärutada,eriti suviti aga näed,ei saa,raha puudus paneb piirid!
Tegelikult arvan,et määre on laagrites lihtsalt kõvaks läinud ja oma määrimisomadused osaliselt kaotanud. Jumal seda teab,millal laagreid ja määrdeid vahetati,seisis see Mossu enne minu kätte jõudmist 4 aastat metsa all,ise olen poole aastaga üle 5000km maha ajanud. Laagrid hakkasid häält tegema peale pikemat otsa Raplamaale ja tagasi ning selle reisi käigus ta sellise "haiguse" külge sai.
Piduri töösilindri mansetid maksavad 6EEK/tk (hind VAZ-i manseti oma aga eks Mosse omad maksavad ka niipalju) aga peasilindri omasid müüakse komplektina. Mul vanast ajast (aastast 1999) on üks säilinud,need siis panen käiku.
Vasta