IZ 412 IE 1981 Jeekim

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
hulgus
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Juul 2012 23:07

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas hulgus »

MAZ kirjutas:Velje randi sirgeks löömisel on kaks võimalust:
kas vasaraga vastava aluse peal aga see ei pruugi õnnestuda alati,eriti kui ise koba oled.
Teine võimalus on pingis sirgestada rant aga kus sellise pingi leiab on hea küsimus endalegi..
Tegelikult on sellise mõlgiga velje puhul alati võimalus, et velg ise ka kõver, ehk tsentrist väljas. Oleme ravinud selliseid asju Tartus Kastani võru ristis, kus väga korralikult kõiksugu velgi remonditi.

Aga samas... lugedes pildilt enam kui ühe käe sõrmede jagu velgi kokku, siis on selge, et remondivajadus vist hetkel päevakorral ei ole.
Antud veljed olid alternatiiviks eelmise valdaja poolt kanalisse niiskuse kätte jäetud ratastele. Nende puhul oli selge, et liivapritsi järel oleks nad kaotanud poole kaalust, lisaks kulud värvimisele jms, mis oleks kokkuvõttes kallimaks läinud, kui käesolev punt.
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

Oehh, see mosse võtab ikka aega ja minu lapsepõlve unistus- mootor peale ja sõitma ei õnnestu kuidagi. Kuid ma ei hädalda, seda projekti võtangi õppe eesmärgina.
Nimelt küsimusele miks üks esiamort kergelt välja ei tulnud sain vastuse. Ime lihtne- kui ikka omal ajal keegi esisillaga vastu kivi on pannud nii, et vedru puru ja paigast ära siis pole ka ime miks amort omal vabal tahtel ei irdunud.
Ees ootab esisilla vahetus. Hea, et vanaisa omal ajal oskas varuosi varuda ja ei lasnud neid ära hävitada. Nimelt peaaegu tutikas esi ja tagasild on kuuri all ootamas. Algul mõtlesin, et võtan lihtsalt vedru ja vahetan ära. Kuid kui silla ehitust ja eripärasid uurisin sain aru, et lihtsam ja parem on terve esisild välja vahetada. Kui oleks ühe poole ära vahetanud oleks kindlasti kaldu jäänud ühele poole.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas MAZ »

Ma arvan võta rahulikult nagu nii lähevad ilmad hullemaks ja tähtsam oleks asi korralikult tööle saada. Ära tee nagu mina,kui jäin vanale rasvale elama ja lootma,et 30.a vanad detailid veel järgmised 10.a välja venitaksid.
Tulemust näed sa ise,kuhu see välja viib.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

OEHH, minu suhted mossega: ehk siis kuidas mosse minu käes jälle ei käi.
Täna, tundus olema jälle hea päev, ülevaatusele minekuks. Sõitsin enne mootori kodu juures soojaks ja 2km ülevaatus punktini. Käis päris ilusti, ei olnud erilisi kõrvale kaldeid mootori töös.
Sain siis ülevaatus punkti ukse taha, enne mind kaks autot. Kuna õues oli külm ja aku kehvema poolne jätsin mootori tööle. Peaaegu kohe läks üks minu ees olnud sisse ja teine jäi oma korda ootama. Kui see teine pukile sõitis, lasin ka enda mosset meetrike-paar edasi.
Siit mu jamad alguse saidki:
Kui olin meeter edasi lasnud tõmbasin kässari peale, keerasin ventilaatorit ühe astme madalamaks ning mootor suri välja. Mõtlesin, et äkki bena otsas. Davai tagavara kanku 5l sisse Pumpasin kapoti alt peale. Süüdet-mökk. Midagi. Nii kaua kui starterit anda pluss üks sekund käib, peale seda sureb kohe välja.
Sai siis vanaisa ÜV punkti juurde järgi kutsutud. Jamasime mis jamasime- saime nii palju käima, et 20-30 sekundit käis. Peale seda suri jälle ära. Sai nii palju käiatud, et aku kah lõpuks tühi. Minu mõistus otsas ja ülevaatusel jäigi käimata. Pukseerisime koju tagasi.
:( :( :(
Kasutaja avatar
RoTT
Postitusi: 115
Liitunud: 04 Veebr 2009 20:23
Asukoht: Märjamaa ja Tallinn

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas RoTT »

Kõlab nagu süütega oleks miskit kehvasti, kaob ära ja sooja mootoriga ehk miskit kergelt paneb plahvatama segu starteri abiga.
Enda 2140-nel on starter salalülitiga eraldi pandud, siis vahel ununeb süüde sisse panemata, starterit andes sooja motoga läheks nagu korraks käima.
tanelv
Postitusi: 29
Liitunud: 16 Juun 2012 10:23

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas tanelv »

Kuskilt midagi umbe ei ole tõmmanud? Ehk paak seestpoolt mädapoolne ja loobib roostet torusse?
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

Pigem jah kahtlustan süüteviga, sest enne pumpa filter vahel ja filtrist ilusti näha, et bensiini tuleb.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas MAZ »

Ma soovitaks enne süüte laiali lammutamist võtta käsile süütelukk,kahtlustan,et plaat on alt ära sulanud ja seetõttu on lukust süüde lühises. Kuna sa mainisid,et hiljuti ostsid uue luku,siis ma arvan,et seal sinu kurjajuur ongi.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
neo723
Postitusi: 4
Liitunud: 07 Okt 2010 10:17

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas neo723 »

Kui originaal takistiga süütepool, siis tasuks ka takisti ja selle ühendused üle vaadata.
hulgus
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Juul 2012 23:07

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas hulgus »

Manks kirjutas:
MAZ kirjutas:
hulgus kirjutas: ps. aru ma ei saa, miks meie jaekaubanduses maksab pidurisilinder miskisele mädanevas kapitalistlikus maailmas kokku pandud sõidukile, mitu korda vähem, kui korralikule nõukogude masinale?
Mis, puudutab kohalikke kauplusi,siis ilmselt olematu käibe tõttu peab hinda iga kuu 10 sendi võrra kergitama. Arvestades voolu ja rendi pindade hinda. Kui järgmine aasta elekter ka kallineb siis ma julgen ennustada,et lihtlabase hinna juurde keevitamisega,kus reaalne käive on väike. Tuleb nii mõnelgi poel uksed jäädavalt kinni panna. Samas see on minu jaoks alati müstika,kui räägitakse poes!?,et hind tõusis,kuna venemaal on hinnatõus?
Nagu WTF ??? ,see jutt ei pea paika mitte kusagilt otsast.
Kahju,et erinevalt Ladast, ei tehta mossele läänes osasid.
Mosse on jaekaubanduse jaoks haruldane masin, selle juppe on kallis sees pidada. Kui plaanid tõsiselt mosset pidada, siis soovitan osta.ee lehte jälgida, vahel on seal huvitavaid pakkumisi. Viimati ostsin selle kupatuse ära :beer
...
Piduri ja siduriketteid ning pukse ilmselt kõike ära ei jõua kulutada. Sarniire ja piduri - siduri silindreid on vähemalt 3 masina jaoks.
Kuna lp. kasutaja Jeekim on kirjutamise jaoks kolemaru pessimistlikus meeleolus (vist?), siis teeks ühe väikese vahearuande-kokkuvõtte mõningatest kulutustest uutele asjadele ja mis tulemusega:

Ostetud süütelukk (uus): mõned korrad käivitamisi, sõitma pole veel saanud. Starteri positsioon ei ole algusest peale korrektselt toiminud, nagu lahkamisel selgus, olid ka viimases postis toodud probleemid seotud p--k tüüpi süütelukuga. Tulemus: lukk laual laiali, meeldivalt kärsahaisuse sisemusega. Läheb poodi tagasi. Eks näis mis vabanduseks öeldakse.

Süütejuhtmed: Pakendil kiri M412 juriidžinal. Ainult, et pikkused ei sobi kuidagi mootori ehitusega. Süütepoolist tulev juhe on 3x pikem kui vaja, samas viimastele silindritele peab sõna otseses mõttes juhtmeid peale venitama.
"Ülo äri" vahetas ilma pikema kobinata LADA punaste vastu, mis olid gramm pikemad.

Süüteküünlad: Tootja: suur (endine)kodumaa. Nagu juba eelnevates postitustes selgus, osutus nende eluiga praktiliselt olematuks, asendusid Championidega, mis toimivad kenaste.
Ülo Äri keeldus neid vahetamast/kompenseerimast ja teatas, et jah, teame, nendega on probleeme ja nad ei toimi, oleme probleemist teadlikud ja informeerime maaletoojat. (no mida, kui Sa juba tead, et toode on p--k, siis peab ikka julgust olema!)

Bensiinipump: Lada tüüpi, lekib praktiliselt uuest peast, Jalg alt märg. Ülo Äri teatas, et see pump ei olegi mõeldud (tänapäeva?) bensiini pumpama ja nad ei kestagi. Vahetamisele ja kompenseerimisele ei kuulu ja kui "maaletooja" otsustabki vahetada, siis annab samasuguse asemele. Huvitav, mille pumpamiseks see pump siis mõeldud on?

sidurikorv survelaager. mansetid, tihendid siduri peasilindrile ja piduripumbale, mootoritihendid, filtrid: õhk, õli kütus. Uued ja toimivad, aga suuremat sõitmist pole veel saanud, eks paistab, aga aimata on, et kuskilt veel üllatusi tulemas.

Ehk loo moraal: peab ikka kannatust olema ja juba sisse harjunud "roiskuva kapitalismi" tarbeks toodetud autode remontimisel kasutatavad töövõtted ja tavad ei sobi mingilgi moel Vene tehnika juures. Poest ei tasu uusi asju otsida, vaid tuleb otsida veel vanu ja kvaliteedimärgiga laojääke, ehk siis soetada doonor mis veel originaal osadest koostatud. Ja muidugi veel nende asjade eest küsitav raha...

tervitustega
hulgus@3x toyota
Vasta