Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 301
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

Omajagu tunde garaasis mõõdunud. Omajagu töid millest pole midagi rääkida. Tavaline hooldustöö uuriva pilguga et kõik oleks korras.
Kuna 10 000km-iga tagaklotsid juba piisavalt kulunud et pidi käsipiduri reguleerimisega hakkama tegelema siis sai tehtud sama tuuning pruunile mis sai tehtud eelmine aasta rohelisele. Nimelt keevitatud jätkumutter vaheraua külge ja kõvast poldist tehtud reguleerimispolt.
Pilt
Põhjuseks et ei viitsi enda pead vaevata selle originaalsüsteemiga reguleerimisele. Nimelt et käsipidur võtaks ühtlaselt ja hästi peavad trossid olema piisavalt maha keeratud et klotsi küljes hoob oleks võimalikult taga otsas. Lisaks peavad mõlemad ektsentrikud olema mõlemal pool täpselt sama asendi peal. Reguleerimine ideaalis peaks toimuma ainult selle ektsentrikuga ja vaheraua ümber keeramisega. Aga ektsentrikust ei ole piisavalt reguleerimismaad. Lisaks kui klotsid/trumlid natukenegi erinevalt on kulunud (minul 10 000km-iga on tekkinud juba piisavalt erinevust) siis ei olegi seda võimalik täitsa ühtlaselt pidurdama saada. ülevaatuse jaoks jääb küll ilusti piiridesse. lisaks ei tule piisavalt reguleeringut kui klotsid hakkavad kulumislõppu jõudma.
kuna ma pean seda kokku lahti paar korda lappama esimesel korral siis selle süsteemiga on küll tüütum reguleerida, aga üldajas ma võidan kuna see on lihtsamast lihtsam. ühe korra reguleerid trossid paika ja ektsentrikud paika (mina panin ektsentriku osa ülesse suunda). ning siis lihtsalt reguleerid sealt seda polti aina välja poole kuni klotsid on otsas.
lisaks oli vasakul roolivardal sisemine liigend loksuga. Sai pandud uued kausid ning tolmukad. Üks kauss ei tahtnud väga oma pessa minna ning kardan et saan seda varsti uuesti vahetada kuna vedru ei jaksa peale teda liigutada. Lisaks peab hakkama originaal tihendeid vahetama vist o-rõngaste vastu. iga kord ma kepin nende kaante tagasi panemisega. see tihend läheb alati sinna stopperrõnga soonde ja siis kaan ei lähe piisavalt kokku et stopperrõngas normaalselt tagasi läheks. ilma tihendita samas on lapsemäng. tolmukad proovin hetkel mingi land cruiseri piduritomukat. suurusepoolest on ok, küll aga kõvasti õhem originaalist. seepärast ka kinnitatud nipukaga traadi asemel. originaalid on alati paari aastaga pragulised ja katki väge vähe.
Pilt

siduri ja pidurisüsteemi läks uus vedelik. kuidagi suutsin ka tagasektsiooni õhu sisse saada korraks kuigi poleks nagu kuskilt tohtinud sinna pääseda kuna piduripump kordagi vedelikuta ei jäänud.


Sai siin proovitud ka süüdet regullida rohelisel kuna mõlemal mokitsal klapid klõbisevad kiirendamisel kui karburaator on talvise asendi peal-. Kogu aeg sõitnud 7.5kraadi enne üssi. Proovisin sooja mootoriga kuidas kõige paremini kõlab tühikäigul. Ja selleks oli max 20kraadi enne üssi. Samas Mingi hetk kui kohapeal pöördesse lastud ja gaas maha siis suri välja. Ilmsel mingi seguga jäi see süüde ikka varaseks. Mitte mingit tagasilööki ega kõrvalist heli. Lihtsalt purrrrrr ja seisis. Uuesti starterit ja koheselt käis. Sai proovitud 12.5kraadiga sõita nädalake. Külma mootoriga on erksam. Sooja mootoriga vahet ei tunnetanud, ainult jagajavaakum tõmbas süüte nii varaseks et klapid klõbisesid isegi linnakiirusel kergel kiirendusel. Ilma vaakumita ok. sai proovitud ilma vaakumita ka suuremaid kiiruseid aga isegi vaid 1 kambriga klapid klõbisevad üle 70kmh. panin 7.5kraadi peale tagasi. ilma vaakumita esimene kamber ok, gaas põhjas tekib 70kmh+ juba klõbin sisse. samas hilisemaks enam ei tahaks minna. praeguse ilmaga peab olema õhuvõtt talvise peal ja testid olid siin 9kraadise välisõhuga. suvel suvises asendis vaakumkorrektor taga on sama mis praegult talvise asendiga ilma vaakumita. ehk kui suveõhku kasutada peaks see gaas põhjas klõbin ära kaduma kui vaakumregulaatori saaks normaalselt töötama. vaakumregulaatori tahaks korralikult ära regullida kuna juba 70kmh kiirendades, vaakumregulaator ühendatud, klapid klõbisevad mõlemal mokitsal talvisel asendil. seibid reguleerimiseks olemas, ootan paari juppi et saaks proovida.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Vasta