16. leht 29-st

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 21 Nov 2012 19:54
Postitas Jeekim
hulgus kirjutas: Kuna lp. kasutaja Jeekim on kirjutamise jaoks kolemaru pessimistlikus meeleolus (vist?), siis teeks ühe väikese vahearuande-kokkuvõtte mõningatest kulutustest uutele asjadele ja mis tulemusega:

Ostetud süütelukk (uus): mõned korrad käivitamisi, sõitma pole veel saanud. Starteri positsioon ei ole algusest peale korrektselt toiminud, nagu lahkamisel selgus, olid ka viimases postis toodud probleemid seotud p--k tüüpi süütelukuga. Tulemus: lukk laual laiali, meeldivalt kärsahaisuse sisemusega. Läheb poodi tagasi. Eks näis mis vabanduseks öeldakse.

sidurikorv survelaager. mansetid, tihendid siduri peasilindrile ja piduripumbale, mootoritihendid, filtrid: õhk, õli kütus. Uued ja toimivad, aga suuremat sõitmist pole veel saanud, eks paistab, aga aimata on, et kuskilt veel üllatusi tulemas.


tervitustega
hulgus@3x toyota
Täna selgus kurbtõsi asi, kohalikust poest ostetud siduripumba mansetid ei olegi mõeldud pidurivedeliku sees töötama, ehk siis sidurisilndrist voolas vedelik sama kiirelt välja kui ülevalt peale valada.
Eile sai käidud jälle ülevaatus proovimas, kuna pidurid ja amordid said korrastatud siis ei näinud selleks probleeme. Ülevaataja ajas stendi, muu oli kõik korras, isegi käsipidur oli korras, aga parem tagumine tööpidur oli endiselt nõrk ja läbi ei saanud.
Kui ülevaatuse maja juurest nina kodu poole keerasin, sain vaevalt suure tee peale ära keerata kui enam ei õnnestunud 2 käiku sisse saada. Lõpuks kui käigu sisse sain kartsin, et sidurisilinder sidurikoja küljest jälle sääred teinud. Kuid tänu isa õpetusele kuidas kasutada vahegaasi ning eelnevale harjutamisele land cruiseri ja nissan sunnyga õnnestus koju ära sõita (ps load 10 kuud käes :D ). Täna kui kanalisse ronisin ja leidsin, et sidurisilinder ilusti omal kohal, hakkasin viga otsima, sai paigaltatud üks puudu olev tihend siduripaagi alla ja uuesti õhutama hakates märkasin, et põranda matil on märjad nirisemis jäljed. Koheselt oli pilt selge, kuna eelnev silinder sama moodi jooksis. Ega midagi silnder maha ja lahti. (tasub mainimist, et eelnevalt oli sidurivedelik kahtlaselt mustaks värvunud, kuid ei osanud sellest midagi kahtlustada). Enne maha võtmist, siis nagu mainitud sai, vedeliku kadus kiiremini kui peale jõudsin valada. Nüüd aga küsimus mis mansette kasutada, et dot4 pidama jääks? Kohalikust autopoest mis müüb lääne autode juppe vastava mõõduga mansette ei õnnestunud saada. Kohalikust vene autode poest ei julge enam midagi osta, sest viimased kogemused on kehvad. Need sees olevad mansetid sealt samast ostetud. :bs

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 21 Nov 2012 20:08
Postitas MAZ
Rahu sõber rahu :auto Mul ka värvub siduriajamis vedelik mustaks, ei tea millest tuleb. Aga siiani ma pole julgenud DOT 4 kasutada. Need vene mansettid on teinekord tehtud BSK,Neva jaoks. Uuemad on aga totaalne praak,need ei kannata mitte mingisugust vedelikku.
Samas kuna Neva ja BSK on müügilt juba ammu kadunud, siis on tegelikult mure suur. Hakka või ise mansette tegema. :D :D :D
Selle kohaliku poe soovitan kohe heaga vahele jätta. Tartus on pood,kus on saada igat mõõtu kaelus tihendeid ja mansette. Kahjuks ma poe nime ei mäleta enam. :(

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 21 Nov 2012 20:29
Postitas marko
Ma ei oskagi kommenteerida kuidas teil DOT4 neid mansette lahustab,aga siiani olen kõikide oma mossedel dot4 kasutanud ja pole selle tõttu küll ükski mansett järgi andud,ei nõukaaegne ega ka tänapäevane.DOT4 on palju leebem ja parem kui muud tolleaegsed õlid.Muidugi on reegel,et DOT4 ei tasu segada teiste õlidega siis on jama.Vana õli siiski vaja eemaldada.Mansettid tükivad ise enamjaolt olema praagid just mõõtudelt ja õli selles naljalt süüdistada ei saa :) See siis lihtsalt minu kogemustest killuke.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 21 Nov 2012 20:52
Postitas MAZ
Marko jutt ka vale ei ole. Samas kohaliku poe mansettid ja muud kummi osad on kahtlase väärtusega.
Tartu poodide osas ei oska ma kommenteerida.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 21 Nov 2012 22:02
Postitas tanelv
Mainiks, et BSK on täiesti müügil olemas veel.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 21 Nov 2012 22:06
Postitas MAZ
tanelv kirjutas:Mainiks, et BSK on täiesti müügil olemas veel.
Kus kohas täpsemalt?

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 21 Nov 2012 22:16
Postitas Manks
marko kirjutas:Ma ei oskagi kommenteerida kuidas teil DOT4 neid mansette lahustab,aga siiani olen kõikide oma mossedel dot4 kasutanud ja pole selle tõttu küll ükski mansett järgi andud,ei nõukaaegne ega ka tänapäevane.DOT4 on palju leebem ja parem kui muud tolleaegsed õlid.Muidugi on reegel,et DOT4 ei tasu segada teiste õlidega siis on jama.Vana õli siiski vaja eemaldada.Mansettid tükivad ise enamjaolt olema praagid just mõõtudelt ja õli selles naljalt süüdistada ei saa :) See siis lihtsalt minu kogemustest killuke.
Ma läksin oma mossel dot4 peale, pesin süsteemi puhtaks ja uued mansetid. Mingi kuu aega ja siis hakkasid järjest silindrid lekkima, pidin kõik silindrid ära vahetama. Ilmselt jäi vana õli ikka kuskile sisse, või olid silindrid niipalju kulunud.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 21 Nov 2012 22:40
Postitas hulgus
hulgus kirjutas:...
uuena soetatud: sidurikorv survelaager. mansetid, tihendid siduri peasilindrile ja piduripumbale, mootoritihendid, filtrid: õhk, õli kütus. Uued ja toimivad, aga suuremat sõitmist pole veel saanud, eks paistab, aga aimata on, et kuskilt veel üllatusi tulemas...
Ehh..
Mis sealt nimekirjast siis jäänud veel ongi...?
Mossega ülevaatuse ausalt sooritamiseks peab ikka närvikava korras olema ja seda va vaba aega peab lahedalt käes olema. seepärast ma sest va tehnikaimest väga vaimustuses ei olegi.

Aga asjast: vedelikud ei saa väga segi olla süsteemis, sest otsad on täiesti lahti olnud ja eelnevast BSK-st ei ole seal enam jälgegi. Mäletamist mööda just see va jubedahaisuline (piiritusebaasiline) soga sidus väga meelsasti niiskust, külmus ja tekitas klompe, mis omakorda tähendab, et soovitaks sellest ajaloolisest keemiast, kaarega mööda käia. Pigem siis juba "Neva", aga ka selle saadavus kaubanduses on küsitav.
Tõenäoselt on probleem ikkagi olematu kvaliteediga tihendites, mis tõenäoliselt ei ole ettenähtud kasutamiseks koos piduriõliga, sest sellist musta löga silindris ei ole ma varemalt kohanud. Oli au ka neid tihendeid näppida ja see must sodi tihendite küljest määris päris heaste.
Uute tihendite otsingute vihjeks siis:
http://www.varson.ee/index.php?id=25%22
http://www.alas-kuul.ee/webmain.nsf/kon ... T!openpage
Lisaks oli Ringtee 1, ehk "pimedate majas" kauplus, mis kauples erinevate tööstustarvikutega.

edu.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 21 Nov 2012 22:57
Postitas MAZ
Mul on ka BSK-ga pidurisüsteeme tulnud lammutada aga roostes on seest silinder väga harva olnud.
Pigem on probleem olnud selles,et silinder pole kunagi töötada saanud ja on kinni. Nevaga on küll juhtunud,et silindrid roostetavad kinni. DOT 4 osas ei oska kommenteerida pole saanud seda ära katsetada.

Seda,et sellise auto jaoks peab vaba aega olema tean omast käest, sellepärast mind see remontimine ei tõmba viimasel ajal.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 22 Nov 2012 11:54
Postitas tarmo400
Aga asjast: vedelikud ei saa väga segi olla süsteemis, sest otsad on täiesti lahti olnud ja eelnevast BSK-st ei ole seal enam jälgegi. Mäletamist mööda just see va jubedahaisuline (piiritusebaasiline) soga sidus väga meelsasti niiskust, külmus ja tekitas klompe, mis omakorda tähendab, et soovitaks sellest ajaloolisest keemiast, kaarega mööda käia. Pigem siis juba "Neva", aga ka selle saadavus kaubanduses on küsitav.


edu.[/quote]

Neva ongi ju vähemalt 95 % ulatuses DOT-4. Mõlemad seovad niiskust ja seepärast tuleb neid iga kahe aasta tagant vahetada. BSK seob ka vett , aga kuna on piirituse baasil siis muutub viinaks ja korrosiooni ei tekita.Lihtsalt viskoossus suureneb ja ta hakkab külma kartma.BSK kardab ka kuuma ja seepärast ei sobi ketaspiduriga kähkusõiduautodele.

[quote="hulgus"][quote="hulgus"]...


Ehh..
Mis sealt nimekirjast siis jäänud veel ongi...?
Mossega ülevaatuse ausalt sooritamiseks peab ikka närvikava korras olema ja seda va vaba aega peab lahedalt käes olema. seepärast ma sest va tehnikaimest väga vaimustuses ei olegi.

Ei ole üldse nõus.Oli Mosse mul 15 aastat igapäevaautoks ( kuni aastani 2008) pluss selle kõrval nüüdseks juba 5 hobimosset ja kogu selle aja jooksul on jäänud 1 kord ülevaatus esimesel korral läbimata kui üks tagapidurisilinder otsustas lekkima hakata. Ja pole kunagi enne ülevaatust poolt autot lahti võtnud. 20 aastat vana auto on 90% ulatuses täpselt nii hea kui on tema peremees ja ainult 10% sõltub autost.