AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Lisa-stopptuled küljes ja töötavad. Veel panin käsipiduri kontrollambi toimima,tõstes ühe juhtme ringi.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Eile sai siduri lülituskahvel ära ostetud ja kui homme midagi ette ei tule,lõhun Mosse kuni sidurini lahti!
Kui selgub,et korv või ketas ka vahetust vajavad,muretsen needki uued(loe: teised,kasutatud) ja loodetavasti Tallinna piirdes sest sõitvat autot mul siis pole (Lada on sammuti sealsamas töö juures ja jõuagrekaat täiesti laiali lõhutud).
Kui siduriga kõik korras,lähevad kohe peale seda vahetusse käigukasti padi ja õlid nii kastis kui tagasillas. Tahaks ükskord ka tunda mõnu Mossu korralikust käiguvahetusest!
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Lõhkusin siduri lahti. Tuli välja,et lülituskahvlil oli polt,mis asetseb kahvliga risti(laseb kahvlil liikuda edasi-tagasi), osaliselt välja tulnud ja ei teinud oma tööd korralikult,kahvli ühel küljel oli soonimisjälg mis oli läinud seda sügavamaks,mida rohkem sidurit peale keerasin. Survelaager korras aga siduriketas üsna otsas ning ka korvi see osa,mida survelaager surub,logises. Tulevad nii korv kui ketas välja vahetada,kui valida,võtan korvi(krdi masu ei luba enamat!). Hetkel olen jalamees,töölt koju lähen liinibussiga.
Pakkuge sidurikorvi odava hinnaga ja Tallinnast. Päeval paiknen Tallinnas Peterburi mnt 71.
Veel leidsin,et käigukast on originaal,ehitusaasta 1981. Kogu krempel oli ikka väga suure pasakihi alla mattunud.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna tehtud tööd:
Piduritoru vahetatud ja süsteem õhustatud;
Tagasillas õli vahetatud;
Plokikaane mutrite pingutus kontrollitud;Käigukast jm. vidinad puhastatud,sammuti mootori õlivanni polte pingutatud ja vajadusel mootorialust õlist-pasast puhastatud.
Tagasillal tuleb varsti otsasimmerling vahetada. Õlitilk on kardaanipoolse võlli väljundi all aga tase karteris oli normis.
Nüüd siis seisab remont siduri korvi (õigemini selle puudumise) taga. Leidsin oma varudest uued ketta hõõrdkatted ja need saab vahetatud.
Siduri kojal,kus asuvad lülituskahvel ja survelaager,käib üks plekist kaitse peale. Kas on mõtet seda tagasi panna? Käib sinna kinni plekitükkidega (nagu Mossedel liistud tagapaneelil ja mujalgi). Eelmisel Mossel seda plekki polnutki.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Nüüd lisasin natuke pilte viimaste päevade töödest.
Eilsed pildid alates sellest http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/64897531/
Tänased pildid alates siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/64898483/
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna midagi erilist ei teinud. Siduri kettal said uued katted peale pandud,jõuülekande kinnituspoldid ette valmistatud ja eile vahetatud piduritorul üks liide ei tahtnud pidama jääda,sai see lahti võetud. Homme teen uue katse,ehk saab selle ikka pidama.

Sidurikorvi ootan ikka veel. No krt ei või olla nii lolli olukorda kui praegu on! Kunagi oli mul tagavaraks 2 sidurikomplekti,paar aastat tagasi utiili antud mootori küljes veel kolmaski aga kõik olen oma lolli peaga vaikselt minema visanud! Nüüd omad vitsad peksavad ja ilmselt veel kaua! Krt, viska veel ära....
Seda viimast lauset olen viimaste aastate jooksul oi kui palju kordi lausunud...
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Viimasel paaril päeval tehtud töödest. Et piduritoru pidama jääda ei tahtnud,vahetasin selle ja kolmiku välja uute vastu,lisaks läks vahetusse parempoolne tagumine piduritöösilinder mis vaikselt lekkis ja lõpuks kogu süsteem õhustatud.
Avastasin veel,et jahutusvedelikku on lekkima hakanud. Jälgi ajades leidsin lekke termostaadi juures lõdviku liidetes. Panin mootoril kõik lõdvikud uued. Vanadel olid kinnitusklambrite jäljed juba tugevalt sees ja ühel leidsin isegi ehitusaasta 1981 olema,nii et päris tehase oma. Aitab neist vanadest,lisaks vahetasin välja ka iidamast-aadamast ajastust paar kinnitusklambrit. Ma ei saa aru,aasta on 2010 ja ikka võib kohata neid veneaegseid klambreid. Oleks ammu aeg need igaviku teele saata.
Kütteradika kiskusin ka maha. Küll selle tagune(õhuvõtu pool) oli pea kolmandiku jagu täis vanu puulehti ja väikseid oksi,sammuti olid need ka radika ribide vahel. Et Mossega sain ühe kütteradika kaasa,panin selle peale ööpäevase tosoolipidavuse kontrolli peale,lisaks tihendasin kogu ahju ära.
Kogu jahutussüsteemi jäi üks voolikuots kinnitamata,see siis kütteradika alumine ots. Nimelt on see radikas pisut teissugune,sisse ja väljaviigutorud asetsevad vähe teise nurga all. Pildil parempoolne oli küljes ja vasakpoolne siis läks nüüd külge(pildil on vasakpoolne radikas tagurpidi,ülemine pool peab all olema ja vastupidi) http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/64997406
Ühe ahju mineva vooliku tegin pooleks ja panin nende ühendamiseks torujupi vahele http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/64997422/ Teinekord jahutusvedelikku sisse kallates saab lahti võtta ning selle kaudu õhu välja lasta. kütteradika teise (alumise) otsa salongis jätsin praegu lahti,otsin sinna sobiva vooliku. Praegu olemasolev voolik jääks volti ja vedelik ei hakkaks läbi käima.
Neljapäeval mängis saatus hea juhuse ja sai poest lisaks piduri torule,kolmikule ja lõdvikutele toodud veel käigukasti kulissi tihendid,simmerlingid nii tagasillale kui sidurikojale,4 süüteküünalt (Champion) ning mitmeid lõdvikuklambreid.
M410
Postitusi: 213
Liitunud: 03 Veebr 2009 02:40

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas M410 »

Edel kirjutas: Neljapäeval mängis saatus hea juhuse ja sai poest lisaks piduri torule,kolmikule ja lõdvikutele toodud veel käigukasti kulissi tihendid,simmerlingid nii tagasillale kui sidurikojale,4 süüteküünalt (Champion) ning mitmeid lõdvikuklambreid.
Mis pood see oli, kust sa oma autole need tihendiludinad said ? Kauplus "Volga", või hoopis mõni muu pood ?
Mul ilmselt järgmine laupäev pealinna asja. Siis teaks enda "raketibaasile" ka sealtsamast poest midagi valmis otsida.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

M410 kirjutas: Mis pood see oli, kust sa oma autole need tihendiludinad said ? Kauplus "Volga", või hoopis mõni muu pood ?
Mul ilmselt järgmine laupäev pealinna asja. Siis teaks enda "raketibaasile" ka sealtsamast poest midagi valmis otsida.
See oli jah "Volga" kauplus. Kulissitihendite hinnaks 65EEK.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Ladusin siis Mosse kokku. Kõik nagu toimib aga mootor vibreerib tavalisest rohkem. Nüüd tekkis küsimus,kas sidurikorv tasakaalustati eraldi või koos väntvõlli ja hoorattaga?
Lugu on selles,et kusagilt olin viimast väidet kuulnud ja paigutasin teise saadud sidurikorvil tasakaalustused alaloodselt vana korviga. Olen kindel,et viga on just nimelt selles korvis. Kui mu kahtlus tõeks osutub,tuleb lähiajal põhjaalune jälle laiali lammutada.
Aga sidur läks küll kohe jube kergeks,hulga parem sõita.
Vasta