3. leht 24-st

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 13 Jaan 2011 07:52
Postitas moskiito
ohh jahh, minu kombit ootavad umbes samasugused tööd ees, kui mitte rohkemgi veel.....

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 13 Jaan 2011 16:12
Postitas marek
Põhimõtselt peaks aku + ühendama kersse ja -panema mingi teise suvaka metallitüki külge. Nagu elektrolüüsis on siis kere kui oksüdeeerija ja teine metallijupp redutseerija. Muidugi tänu elektrolüüdi puudumisele on süsteemi efektiivsus ülimadal, aga siiski on soositud ennem metallitüki oksüdeerumine kui autokere.
Olen seda varem ka kuulnud, et niimoodi keretööde ajal autot korrosiooni eest kaitstakse, aga keemilise sisu üle polnud siiamaani mõelnud. Teoorias peaks mingil määral aitama.

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 14 Jaan 2011 10:11
Postitas TALUPOEG TALUJA
Üks asi millepärast tegelen oma autodega lageda taeva all,on muidugi värske õhk. Sellise roostetanud kere juures toimetades satub nina alla igasugust tolmu. Relakaga käiates on õhus selline tolmupilv,et ilma maskita isegi raske hingata. Rooste sunnik tolmab ka kõvasti.
Lõikasin juhipoolset küljekarpika vähemaks,et tutvuda olukorraga:

Pilt

Olukord muidugi oli kehvavõitu. Polnud mõtet vana alles jätta,kuna täitsa läbi. Õnneks neid karpe veel liigub. Mul oli varutud neid mitut sorti. Küll tehase,küll kopeka omi. Mõni variant ei istunud isegi paika. Tuli sobitada. Kuna oli olemas ka poolkarp,saigi see paigaldatud:

Pilt

Pilt

Pilt

Juhi eest jalgealune oli ikka täitsa läbi mädanenud. Kui ei oleks torkinud,vast oleks mõne aasta veel kestnud. Sellist kereremonti edasi lükates,poleks hiljem aga midagi teha. Sinder hävineb meeletult ja lõpuks pole enam võimalik uut plekki kuhugile panna. Siit ka soovitus,et peaks ikka uut plekki mingi aja tagant juurde panema,muidu ei jõuagi autot korda teha.
Istmealused karbid on ka tehtud suhteliselt õhukesest plekist ja nende parandamine kehva. Sain sõbra auto- kere küljest lõigata mingid tükid,kuid kõigil masinatel ju samad vead...Vahel vaatad,et see vana paikamine suurem töö.kui uue keeramine.

Pilt

Pilt

Pilt

Selle juhikohaga sai päris palju jännatud. Lappisin neid karpe,mille külge iste käib. Mõõda ka pidevalt,et ei juhtuks hiljem üllatust. Kui ikka pärast istet kuhugi panna pole....
Massilüliti kronsteini keevitasin ka kohe pleki külge. Siis pole halba ühendust karta.

Mis nüüd puutub sellesse,et kuidas teha ja mismoodi,siis olen olnud ikka originullimees. Siiani. Üritan panna ikka niipalju tehase asju külge,kui võimalik. Kui enam võimalik ei ole,siis kukun ikka aretama. Kuigi ikka võimalikult originaali lähedaselt. Pole ju mõtet igapäevasõidu autot ajada viimasepeale välja. See pole minu taotlus. Kui kunagi vaja,siis saab ka seda teha. Vähemalt on auto selleks ajaks alles....

Järgneb....

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 14 Jaan 2011 10:25
Postitas Jossu
Hmm, mai saa hästi aru, et mis mõtet on roostes plekki roostes pleki vastu välja vahetada?
Lisaks jääb keevitus oluliselt tugevam kui pinnad on puhtad mitte värvitud, vihjan küljekarbi õmblusele...

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 14 Jaan 2011 10:45
Postitas moskiito
Sain sõbra kere küljest lõigata mingid tükid
:lol hea tsitaat. eesti keel on ikka paras "ropp" ja "mitmeti mõistetav" keel küll :lol

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 14 Jaan 2011 10:57
Postitas TALUPOEG TALUJA
Jossu kirjutas:Hmm, mai saa hästi aru, et mis mõtet on roostes plekki roostes pleki vastu välja vahetada?
Lisaks jääb keevitus oluliselt tugevam kui pinnad on puhtad mitte värvitud, vihjan küljekarbi õmblusele...
Tead,sõber,meil vahest väljas sajab ka vihma...
Mis puutub küljekarbi keevitusse,siis ega ma ei saanud ju värvitud pinda keevitada,ajasin ikka puhtaks. Selleks aga ei pea tervet karpi haljaks ajama,läheb muidu hirmsasti rooste.
Need tagavaraosad on ka halvasti hoitud ja jumal teab,kunas tehasest tulnud. Ma pole neid lihtsalt ära põlanud.

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 14 Jaan 2011 10:59
Postitas TALUPOEG TALUJA
moskiito kirjutas:
Sain sõbra kere küljest lõigata mingid tükid
:lol hea tsitaat. eesti keel on ikka paras "ropp" ja "mitmeti mõistetav" keel küll :lol
Kõigile rahustuseks: sõber täitsa tervise juuures.....On isegi helistanud vahel.......

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 14 Jaan 2011 21:08
Postitas wax

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 15 Jaan 2011 09:45
Postitas TALUPOEG TALUJA
Nagu juba varem oli juttu,et ka parempoolne põrand juhi kõrvalt suhteliselt mäda ja tuli ka see välja vahetada. No oleks mõne aasta veel käinud,kuid üks tegemine. Parem korraga teha,kui järgmisel aastal jälle:



Pilt



Pilt



Pilt





Põhja tegemise juures tuleb hoolsalt jälgida,et igalpool asuvaid elektrijuhtmeid ja piduritorusid relakaga läbi ei lõikaks. Need kipuvad ikka jalgu jääma. Kui relakaga lõikamisel hoog sees,ei pruugi kohe arugi saada,et miskit läbi lõigatud. Nii et ettevaatust! Olen ühel teisel masinal kunagi pundist läbi põrutanud nigu naksti...Ei saanud arugi.
Nagu pildi pealt näha,olen sumbutaja ja pükste vahelise jakukoha julmalt kinni keevitanud. See ikka sellepärast,et ma ei viitsi vingu sisse imeda...ja üldse ei pea need klambrid torusid omavahel kinni. Teed on ka viletsad. Keevitad rahulikult kinni ja ei ole enam miskit muret. Mis puutub pükstesse,siis nendega oli veel eriline lugu. Mul naabrimees Ermo vedas külapealt vanarauda ja lubas lahkelt ka minul seal tuhnida. Leidsingi toru sealt. Hakkan vaatama-toru vähemalt 4 mm.paksusest materjalist! Polnud ennem sellist kaenud. Hirmus raske tundus ka. No küsisingi selle omale. Ega ei keelatudki. Tegelikult ega mul ju seda autot veel polnudki,sai võetud niiöelda igaks juhuks.Ja ma ei teadnudki,et see lausa Moskvitši oma on. Praeguseks on need püksid juba kaks jooksu muid sumpse üle elanud. Kestab vist 20 aastat....



Pilt




Tähelepanelik inimene võibolla on märganud juba,et sellist imelikku piduritoru sellel automudelil pole. See on võetud Opeli põhja alt. Sinder oli liiga pikk ja sai lihtsalt auto põhja all ringe tehtud. Taaskasutus ennekõike! Venna Opel Rekord kohtus Saku õllevabriku autoga ja peale seda ei olnud muud teha,kui sealt sain mõne vajaliku asja omale....


Järgneb.....

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 15 Jaan 2011 10:41
Postitas stern100
Nojaa. Ainus jama on ju see et selline siledapinnaline põhi, ilma nende nn "sügavusteta" või "joonteta" (ei tule nende õige nimi meelde hetkel) ei jää põhi kahjuks nii tugev kui see mõeldud on. Nimelt tavaline plekk annab ju läbi painduma. Aga parem see kui mitte midagi.