21. leht 67-st

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 03 Veebr 2015 23:28
Postitas TALUPOEG TALUJA
Väikene näide samast mootorist peale puhastamist:

Pilt

Ja katsetamise stendist:

Pilt

Järgmine tagavaraosade komplekt:

Pilt

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 03 Veebr 2015 23:33
Postitas stern100
Ilus, mis muud :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Veebr 2015 23:07
Postitas TALUPOEG TALUJA
Järgneb...

No ja siis sai seda mootorit uuesti katsetatud peale klapisääretihendite vahetust. Tulemus oli hea ja nii asja jätsingi. Tõstukiga mootor uuesti bussi ja sõit siis sõbra juurde. Seal jälle teise tõstukiga bussist välja ja tali otsa rippu. Tagasi läks siis nii,nagu videos näha oli. Pisut aeglased olime aga asja sai.
Peale garaazist väljasõitu sai siis üks kiirem sõit tehtud. Kaugele ei julgend minna aga mõne kilomeetrine ring sai ikka tehtud. Tulemusega jäin rahule. Ei tulnud enam seda sinist suurt suitsu tagant torust välja. Pisut käre oli minek ja sellest sain lõpuks lahti süüte hilisemaks keeramisega. Kui süüde jätta varaseks,ei ole see kõrvale eriti hea kuulata ja hakkab ka häirima hirmsasti. Natuke külma mootoriga võib olla aga kui lapatsit vajutad,ei tohi väga käriseda. Üks tähelepanek muidugi oli- pöördeid täitsa põhja lüües hakkas pisut hallikat sinist viskama torust. See viitas sellele,et küttepump ei kera suurte pööretega süüdet varasemaks niipalju,kui vaja. Lõpliku kinnituse sain spetsialistidega Oisu Diisli õues kohtudes. Nende arvates nii ongi. Sattusin nende õuele seoses oma LT-bussi küttepumba hädadega ja sai ka oma Mosse diiselmootorit esitletud...
Kuna Mosse küttepumba viga pole väga suur,ei pea ka mõistlikuks hetkel selle küttepumbaga tegeleda. Sõitmist see ei sega ja ka sõidu ajal ei märka midagi. Ju siis koormuse all märku ei anna. Terveid asju ei parandata.... :D Väga palju küüneviha ei tohi ka sisse ajada. Pigem tuleks riiulist otsida järgmine küttepump ja anda meistritele kontrollida. Järsku saab asja. Mul on üks selline riiulis olemas. Eelmine peremees arvas,et mäletamist mööda oli see kunagi Soomes remondis käinud. Proovisin seda ka korra kütusega täita aga otsatihendist lahmas kohe välja.....ju siis kas kunagi seisma jäänud pumbaga tegu või tõesti seismisega hapuks läinud asjaga... eks aeg toob arutust.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 13 Veebr 2015 23:49
Postitas TALUPOEG TALUJA
No nii,vasktorud on käes. Aeg hakata käivitussüsteemi paigaldama autole. Samas vaatan aknast välja ja ka kalendrisse.... kevad ei ole enam kaugel... Tekib küsimusi...kas tasub.....
Ette sai võetud ja eks asi tuleb ikka enne kevadet ära teha. Muidu ei saa isegi katsetada.... külma pole ja kuhu siis katsetama lähen... :lol Võib-olla olengi juba hiljaks jäänud...

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 20 Veebr 2015 19:17
Postitas TALUPOEG TALUJA
Eila juhtus siis järgmine asi- käisin naabermaakonnas Perkins nr. 7 järel.... Võtsin sõbra ka kaasa ja hiljem tuli terve seltskond ümber mootori.... Tänud abistajatele! Üksi ei jõua selliseid kolakaid tirida...

Pilt

Peremehe jutu järgi pidi olema asi töökorras. Vähemalt viimase kasutamise ajal.. . Muidugi oli seal olnud selline jama,et küttepumbal oli võll pooleks läinud,remont Oisus tehtud ja peale seda enam käima ei saadud. Oli ajanud halli vingu välja aga ei käivitunud. Sellepärast oli veel mootori otsakaan maha võetud ja süütenurka kruditud. Käima ikka ei saadud ja nii see seisma jäigi. Ega mind see asi ei häiri,et kas on töökorras mootor või ei ole. Lihtsalt põnev on vaadata mis siis karu kõhus....

Pilt

Pilt

Pilt

Suurt häda ju pole.... :D
Põhilised asjad olid korras... plokikaan terve,arvatavasti,sest mõrasid ei näinud. Aga korsten on ikka lahti olnud ja vesi sisse sadanud. Too hülss on vast ikka lõhki külmand. Võib ka muu põhjus olla aga seda näen siis,kui täitsa lahti võtan. Klapi tõukurivardad olid ka kõverad,midagi see tähendab.... kas oli kunagi midagi sassi lennanud või on seos ka lõhkise hülsiga.... ei tea. Ma ei näe mõtet neid mootoreid päris ära pilbastada sest jupid kipuvad teatud aja jooksul ära kaduma....parem,kui ikka ühes tükis on.

Möödaminnes sai ka sõbra juurest Võhmast läbi käidud ja paar Sierra kasti rabatud. Viiekäigulised.... Üks oli endal mõõduks kaasas,sest tahtsin siduriketast sinna külge proovida. Selle leidsime ka ja kõrvalasuva autu pagasnikust leidsime veel ühe käigukasti.... nüüd juba siis kokku neli tükki. No mida ma nüüd selle kolaga peale hakkan ka...... ei tea kohe. :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 03 Mär 2015 23:56
Postitas TALUPOEG TALUJA
Eila sai siis enamus eetrikäivitussüsteemi autole külge pandud. Oli hulga nikerdamist. Vaatasin,et peab ka uued kummitihendid käsipumbale panema,sest kõik tundus olema pisut liiga lohvka... Kohalikus hästivarustatud kaupluses oli piisav valik.... ka jupp voolikut sai juurde ostetud. Algselt oli plaan enamuses vasktorudega ühendada aga kahjuks ei andnud pikkused välja. Seega pidin voolikuga jakkama. Aga ega sest midagi suurt paha sündinud,sest arvatavasti oleks vibratsioon nagunii torud ära logistanud.
Treisin ka juurde puuduoleva koonuse ühendamise jaoks. Kõik koonused jootsin toruotstele kinni igaks juhuks.
Katsetada ei saanud aga tundub,et pean veel otsima originaalset pihustit,sest mulle tundub,et tollel pihustil võiks olla klapp sees. On ju voolik ühendatud anumaga ja mootori töötades võib siis kogu õuka vaikselt mootorisse kihutada.... see on muidugi minu isiklik arvamus....... Leidsin ka ühe joonise internetist,kus on pisut teist moodi süsteem aga pihusti paistab sarnane olema:

http://www.traktordelar.nu/mf1/mf35-23c-stpilot.htm

Kahjuks ei loe siit välja,kas pihusti on klapiga või ilma. Pöördusin ühte firmasse ja lubati uurida,et kas sihukest asja saab tellida...... Sel juhul jääks isetegemine ära. Kui tegu oleks lihtsa asjaga,ei oleks mul kunst ka see lublakas ise järgi teha. Oleks ainult eeskuju. Aga eks ootan siis ja uurin veel asja.
Tänane vihmane ilm ei soosinud pildistamist,seega värsked pildid ilusa ilmaga..... Naljakas on muidugi see,et suvi kihutab suure hooga vastu ja katsetamistingimused muutuvad järjest kehvemaks.... :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 04 Mär 2015 15:31
Postitas TALUPOEG TALUJA
Paar pilti siis ka tehtud tööst:

Pilt

Pilt

Nüüd ootan veel vastust selle pihusti asjus. Kui tõesti kuskilt ei saa siis tuleb endal teha asi valmis. Aga loodan siiski,et ega asjad maailmast pole otsa saanud,lihtsalt meie kandis ei kasutata selliseid asju.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 04 Mär 2015 16:05
Postitas partnermosse
Mis on selle ülemise pildi "klaaspurgi" otstarve? Kas miskit filtreerimise mõte või selleks, et torustik oleks täidetud korralikult kütusega, et õhk vahele ei pääseks tagasivoolu puhul?

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 04 Mär 2015 16:13
Postitas TALUPOEG TALUJA
partnermosse kirjutas:Mis on selle ülemise pildi "klaaspurgi" otstarve? Kas miskit filtreerimise mõte või selleks, et torustik oleks täidetud korralikult kütusega, et õhk vahele ei pääseks tagasivoolu puhul?
See on klassikaline settepott. See võtab siis suure sodi kinni enne peenfiltrisse minekut. Sellel on veel üleval pronksvõrgust sõel,mis võtab hästi kõik sodi kinni. Sellise võib ka panna bensiinimootorile aga nüüd on moodsamad ja pisemad pappfiltrid,mis sama töö ära teevad.
Alles eila vaatasin sinna klaaspoti põhja...on näha lausa kullavärvi metallitükke.....ei tea kas oma paagist tulnud või tanklast saadud kraam. Vee püüab ka kenasti kinni. Mõnes mõttes on selline settepott väga hea. Teed kapoti lahti ja vaatad läbi klaasi,et mis meil siis siia kogunenud ka on.... :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 04 Mär 2015 16:41
Postitas partnermosse
TALUPOEG TALUJA kirjutas:
partnermosse kirjutas:Mis on selle ülemise pildi "klaaspurgi" otstarve? Kas miskit filtreerimise mõte või selleks, et torustik oleks täidetud korralikult kütusega, et õhk vahele ei pääseks tagasivoolu puhul?
See on klassikaline settepott. See võtab siis suure sodi kinni enne peenfiltrisse minekut. Sellel on veel üleval pronksvõrgust sõel,mis võtab hästi kõik sodi kinni. Sellise võib ka panna bensiinimootorile aga nüüd on moodsamad ja pisemad pappfiltrid,mis sama töö ära teevad.
Alles eila vaatasin sinna klaaspoti põhja...on näha lausa kullavärvi metallitükke.....ei tea kas oma paagist tulnud või tanklast saadud kraam. Vee püüab ka kenasti kinni. Mõnes mõttes on selline settepott väga hea. Teed kapoti lahti ja vaatad läbi klaasi,et mis meil siis siia kogunenud ka on.... :D
Diisli puhul kui seda settepotti puhastad, õhk vahele ei lähe?