AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Vasakpoolne esimene rattalaager oli siis see mis häält tegi. Läks teine lõpus juba päris hulluks,häält hakkas kuulma juba 35-40km/h kiiruse juures.
Täna võtsin selle ilmatu pasase ja tänamatu töö ette ning vahetasin laagrid uute vastu. Hetkel vaid vasakpoolse,ajast ja määrdest tuli puudu,muidu vahetanuks ka parempoolse.
Aga hulga vaiksem ja vibratsioonivabam on nüüd sõita.

Soovin osta turvavöö,selle tagaistme keskmise vöö koos vastusega. Mosse passis küll 5 istekohta märgitud aga vööd neljale kuid tõenäoliselt nüüd nädalavahetus tuleb "täismajaga" (5 inimest) sõitu minna ja ei saa ühte maha jätta. Viienda vöö kinnituskohad on taga ka olemas.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Turvavöö probleemi lahendasin ära,keerasin Ladalt ühe tagumise vöö ajutiselt maha.
Täna linna vahel oli päris mõnus paarutada,kui vaid teedel seda vedelat paska poleks.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Viimased 2 nädalat olen vaid sõitnud,remontida pole vajadust olnud ainult kallan bensiini ja sõidan.
Küll on hakanud viimastel päevadel mootoris õli nagu emulsiooniks tõmbuma. Kas viimaseaja sage temperatuuri kõikumine ja igakordse kontensi tekkimine tekitab seda või lekivad: a) plokikaane tihend b) mootori otsakaan veepumba juures?
Viimasel remondil (detsembris) jäi kaas üsna "auguline" kui ta peale panin,eelnevalt käisin kaane käiakiviga üle ja "lohkudesse" panin pisut kuumakindlat silikooni ja peale remonti plokikaane mutreid pingutatud 400km ning 1500km läbimisel.
Jahutusvedeliku tase viimastel nädaltel silmaga nähtavalt alanenud pole ning ka õlitase püsib paigal (tasapisi ikka langeb nagu tavaliselt). Hetkel olen peale kaanetihendi vahetust läbinud 3300km.
Kere roosteab ka kui kurat,saaks ükskord see neetud talv läbi!
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Mossel ongi minukäes aasta möödas ja alates septembrist püsivalt sõidus olnud ning läbitud minul ligi 7000km.
Viimasel nädalal pingsalt jälgitud mootoris õli ja jahutusvedeliku taset ning muutusi märganud pole. Eile peale 50km sõitu hakkas küttesüsteemist äkki lambist külma õhku tulema ning ei võlunud sooja enam mitte kuidagi välja kuigi kütteradika kraan lahti ning vedeliku tase normis. Õhtul linna tagasi sõitma hakates läks tavapäraselt soojaks aga koju jõudes hakkas soe "lahjaks" minema. Kütteradikas ilmselt siis korralikult umbes.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas stern100 »

Minu šiguli 2106-l lõppes sooja õhu tulemine ära pärast seda kui auto sai korralikult ja pikalt raputada. Nüüd tuleb ainult külma või leiget õhku, aga arvatavasti tõmbas kuskile mingi tüki ette.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 124 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

stern100 kirjutas:Minu šiguli 2106-l lõppes sooja õhu tulemine ära pärast seda kui auto sai korralikult ja pikalt raputada. Nüüd tuleb ainult külma või leiget õhku, aga arvatavasti tõmbas kuskile mingi tüki ette.
Tundub,et "külm" oli ajutine,rohkem pole jamanud. Ilmselt oligi mingi suurem pasatükk ees.
Mossel nüüd suverehvid all ja võib suvele vastu kihutada. Eelnevalt said veljed üle vaadatud ja värvikatet uuendatud. Seekord kasutasin ka roostesurma,eriti selle ühe enne väga ussitanud velje peal,mis eelmine suvi esimesel kuul juba roostetäpid välja lõi.
Balansipingis suverehvidega rattad loperdasid ikka omajagu,täiesti vastand talverehvidele mis jooksid Mosse kohta isegi päris ilusti. Seda oligi karta,et suvekatega rattad viskavad rohkem kui talvekatega,rehv on tänapäeva mõistes ikkagi igivana,1994-95a. valmistatud aga mustrit peal veel maa ja ilm kuid rehvid ise hakkavad tasakesi pragunema. Jääb see suvi nendele rehvidele viimaseks nii et võib rahulikult neile "hagu" anda.

Talverehvid olid kolmandat hooaega all,neist Mosse all esimest. Sai nendega sõidetud 17.10.2009-08.04.2010a. ja läbisõitu kogunes selle ajaga 6008km. Rehvid ise on nüüd läbinud ligi 17 000km ja võivad vabalt teise samapalju sõita,mustrit veel enam kui küll ja kadunud on vaid mõned üksikud naastud.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1582
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Kunagi jamasin isegi selle balansseerimisega ja selgus kurb tõsiasi,et odavad "Masteri" protikatega polnudki võimalik saada normi kogu seda tasakaalustamist-mõnikord oli vaja kaalu lisada kuni 100g ja mõnikord ka veidi rohkem kuigi veljed olid sirged.Ostsin uued rehvid ja balansi pingis mosse originaal veljele ei olnud vaja lisada üle 5 g raskust.Mõne rehvi/velje kooskõla oli sedavõrd balansis,et polnud vaja mitte üht grammi lisada. :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

partnermosse kirjutas:Kunagi jamasin isegi selle balansseerimisega ja selgus kurb tõsiasi,et odavad "Masteri" protikatega polnudki võimalik saada normi kogu seda tasakaalustamist-mõnikord oli vaja kaalu lisada kuni 100g ja mõnikord ka veidi rohkem kuigi veljed olid sirged.Ostsin uued rehvid ja balansi pingis mosse originaal veljele ei olnud vaja lisada üle 5 g raskust.Mõne rehvi/velje kooskõla oli sedavõrd balansis,et polnud vaja mitte üht grammi lisada. :)
Nii ta ongi. Mina protti ei ostaks kuigi see võib kõige odavam olla. Prott tahab jube palju tasakaalutina saada ja ei jookse ilusti veljel ning müra on suurem. Venna Audi all on Masteri protid,need uluvad kui pöörased.
Talvekad on mul Kleber Kapnor 5 suht uus mudel aga suvekad mingi mulle tundmatu firma (prott ei ole). Mosse velge on juba balansipingis päris kunst täpselt otse jooksma saada,keskmine ava on parasjagu lopergune ja ratas kipub pingis üles alla viskama jääma. Kindlam on kinni võtta poldiaukudest aga sellist rakist mul kahjuks pole. Velje puhul aitaks mingi japsi plekkvelg või valukas aga mina olen paraku originaalitseja,kuigi tehasejupid (kõnealused Mosse veljed) pole alati kõige paremad.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Edel kirjutas:viskama jääma. Kindlam on kinni võtta poldiaukudest aga sellist rakist mul kahjuks pole.
Üks mõte mul tuli,teha see Mosse esimesest rummust/pidurikettast. Rookida ava seest laagritest-tavotist puhtaks,ratas külge ja pinki. Kui ketta ava väikseks ei jää,peaks pinki minema küll.
Idee on hea aga hetkel pole proovimiseks ühtegi ülejäänud piduriketast.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1582
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Edel kirjutas:
Edel kirjutas:viskama jääma. Kindlam on kinni võtta poldiaukudest aga sellist rakist mul kahjuks pole.
Üks mõte mul tuli,teha see Mosse esimesest rummust/pidurikettast. Rookida ava seest laagritest-tavotist puhtaks,ratas külge ja pinki. Kui ketta ava väikseks ei jää,peaks pinki minema küll.
Idee on hea aga hetkel pole proovimiseks ühtegi ülejäänud piduriketast.
Seda ei ole vaja teha-kui balansipink on õieti kalibreeritud siis saab ka mosse velje ilusti sinna jooksma panna !!!Algne velje kinnitamine koonuse otsa on see,mis määrab, kas ja kuidas ja kas üldse loperdama hakkab.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Vasta