25. leht 30-st

Re: ИЖ 412 ИЭ, 1981, mario

Postitatud: 30 Juun 2013 15:30
Postitas mario
Ma tegin ka siin omamoodi kodutööd, kuna mu oma 126 hakkas tõrkuma.. Noh, selgus, et düüside asetus lihtsalt vale...

aga niipalju, kui nüüd olen vanema põlvkonna võidusõidumeestega kõnelenud, siis enamik ei taha lada-tüüpi karpast ikka midagi kuulda. Pidi olema küll hea kiiresõidu-karpa, aga mitte kauaks ning jahedas olus käivitamine on peavalu, kui kasutada seda tänavasõidumasinal. Pealegi, on DAAZ ikkagi janusem, kui K-126. Samuti on ka siibrid kõige suuremad just 126'l (vastavalt 28 ja 32mm).
Ühed hullud käisid ekstra siberis katsetamas - olla saanud paremad sõidud tehtud ikkagi 126 abiga. Daaz ei kannata enam ka lörtsist ilma (õhuniiskuse ja muude aurude emulsioon tõmbab umbe) ning -30 juures oli ka K ikkagi sisuliselt poole pöörde masin, samas, kui DAAZ tahtis meelitamist saada. Ökonoomsemalt on võimalik sõita K-126ga - 77.a 412 mõõdetud kuluks tuli 5.9L trassil ning 7.4L linnaoludes. Siinkohal muidugi kiirendamisest juttu ei saa olla, kuid DAAZ jäi sellise väikese kütusekoguse juures juba segamisega hätta.
Mina siinkohal ökot taga ei aja, tahaks selle suhte hoida keskmises asendis... Aga tundub, et vähemalt praegu asi toimetab ja soovitatakse süüde panna piinlikult täpseks, et saada selle karburaatori kõiki võlusi tunda.

Ise sellele tõele ei pretendeeri, aga mõnele kirjutasin ka oma puise vene keelega, siis sain suht loetavas inglise keeles tagasiside, et kui auto on tehasest tulnud K126ga, siis pole minu asi seda abielu rikkuda, vaid auto on sellega kokku loodud ja mõeldud sellega töötama. Ja noh, nii ma teen ka. Järgmine samm on minu jaoks sissepritse juba.
Ukraina foorumid on head kohad, muideks. Saab kasvõi äriliselt kasulikke kontakte. :)

Re: ИЖ 412 ИЭ, 1981, mario

Postitatud: 30 Juun 2013 16:16
Postitas SanderV
viska ukraina foorumi linki

Re: ИЖ 412 ИЭ, 1981, mario

Postitatud: 30 Juun 2013 16:22
Postitas mario
http://www.moskvich-ok.ru/forum/ kas see just ukraina oli aga...
http://moskvich.net/ ukrainlaste kodufoorum..
www.drive2.ru on ka kasulik koht info ammutamisel.. :)

need lingid on muideks olemas ka meie foorumis, nagu ma avastasin :P

Re: ИЖ 412 ИЭ, 1981, mario

Postitatud: 08 Juul 2013 21:29
Postitas mario
laupäeval oleks napilt saanud minust ka paberitega mosseomanik, aga plaanid keeras kihva hommikul silma kõditav päike, mistõttu pidin taadi viima üldse oma koolikokkutulekule ja kuna meie Tartu ARK on nagunii laupäeval aind loetud tunnid lahti, siis lasin plaanil minna.. maksin ära kindlustuse ja jäin ootama..
täna siis lõpuks õnnestus mosseni jälle jõuda ja kell 18.01 sõitsin mina selle punase püssiga jõgeva Alexela tanklast välja...
Pilt
nüüd on siis mosse edukalt Tartus ning töö juures saab vaikselt hakata noolima ja lakkuma teda. Sättisin ka teepeal karpat, ei ole ikka nagu päris see... vb on mõni teadjam mees veel võtta, minu mõistus hakkab mu väikemehega triiki jõudma..
igatahes päris mehiselt läheb muidu, kui ükskord minema hakkab..
no selge see, et kui 4nda silindri küünla otsas juhe ainult lehvib, siis ei saa ka süütes viga olla eksju :D :lol
Nüüd saab mingi päev üles tõsta ja vaadata, mis seal käigukasti küljen siis elab, et Ralli käiku sisse ei luba... mõnele Tartu kähkukale saan sellega juba hiilida ehk. :)

Re: ИЖ 412 ИЭ, 1981, mario

Postitatud: 09 Juul 2013 10:04
Postitas risto626
irw
sama nägu peas, mis minul esimesel tankimisel :D
katsun nädalavahetusel garaazi ka üle vaadata.

Re: ИЖ 412 ИЭ, 1981, mario

Postitatud: 09 Juul 2013 21:15
Postitas mario
:D

tänane update - uued küünlad - Denso K20-PR, ehk siis samad, mida ma oma Mazdal kasutan. Läksid peale Hyundai pooliga süsteemi küünlajuhtmed (ühe mehe vanad, on ikka teise mehe uued)... Ja juba! sain ilusa käivituse ja tühikäigu.
Siis läksin süüte kallale, sai see lambiga enamvähem täpseks timmitud, segu paika.. ja kõik ilus, kuni masin maha jahtus. Siis tahtis jälle ära uputada ja süüde jumala võssa... mida ma siin valesti teen siis ometi... CO kruviga natuke mängisin, siis võis enamvähem hakata rahule jääma...
aga sai siis jälle mängitud ühe ja teise asjaga ja võis tänase päevaga üldiselt juba rahule jääda. Selgus, et eilne rännak ei kulutanud kütust ka väga. Jõgeval tehtud 20L poole paagi märgini on endiselt pool paaki...

Lisaks, viskasin kõhu alla pikali ja mõtlesin, et uurin siis, miks Ralli käiku pole. Selgus, et on küll ja mosse tagurdas mul tagahoovis nagu miilenki, mustad jutid maas.
Milles probleem - mingil ajal, mingil põhjusel, on paigast läinud kangi reguleering ja käigukang ise hoiab ka üldiselt vastu reisija istet ja seetõttu suutis ta tagastusvedrut suruda vaid grammikese, kui mina veel käega juurde surusin, läks käik nagu naksti sisse. Niiet Rallitamine on kahe mehe töö, nagu päriselus. Nüüd siis millalgi ülemust lunima, et ta lubaks selle killavooriga tuppa sõita, siis saab seal inimlikult asju teha, täna taheti kell 6 töökoda kinni panna ja nii ma täna ei saandki midagi....
Käsa timmimine ei paistnud ka tõesti esmapilgul väga keeruline, ehk siis selle ka vabamal hetkel kätte võtma.
Hakkab tulema vaikselt.
Igatahes õhtul töölt minnes, panin mosse lukku ja proovisin veel - poole pöörde pill.. ülemus käias oma uut diisel-autot tüki maad kauem ja tema nägu ainult venis... :lol :lol
Olgu veel mainitud, et eile linna sõites, lehvitati nii Jõgeval, Kaareperes parmud tõstsid bussipeatuses pudelit, Tabiveres tõusid käed, Lähtel tuututati... igatepidi heatuju auto. :D

Re: ИЖ 412 ИЭ, 1981, mario

Postitatud: 10 Juul 2013 21:40
Postitas mario
Astun mina kell 7 õhtul koduuksest välja, oleks peaaegu SanderV auto alla astunud, põristas see mees mul nina alt läbi :D :D

Tänane õhtupoolik mosse kallal veedetud, miskipärast on peale eilset ikkagi süüde ära vajunud ja jagajast enam keerata ei saa, olgugi, et lõpus lähevad hääled juba päris heaks...seega pean veel natuke varasemaks keerama... aga rohkem ma süveneda ei jõudnud - saab jagajat veel asendis kuidagi edasi tõsta? et praegune lõppasend saaks keskmiseks, et oleks kuhugi poole ruumi timmida... paistab et auto on viimased eluaastad sõitnud üsna hilise süütega... alles nüüd hakkab elama alles. :D
Šarniirid said määret täis löödud, käisin ka linna vahel hullutamas veidi, kahtlane nagin tuli muidugi altpoolt, kahtlustan, et aeg on uued taldrikud nendesse panna... Isegi ülemus toetas tagumiku mossesse, näppis nuppe (lõhkus mu ilusa kanginupu ära :( ) ja siis ütles njaa... ta viis oma mosse jupid juba vanarauda... pidin õkvalt rattaristi lendu saatma. :D
Kauplesin laupäevaks töö juurde mosse nokitsemise päevaku.. saab ehk lisadesse kirjutada - tagurpidi käigu lülitamine salongist. :lol

Kütusepumbale pean ikka uue tihendi tegema mootorikülge, alles sai pandud uus, a ikka immitseb õli vahelt välja nagu kevadine kask...

Ei teagi, sügelen, millal uus Tartu kähkukas tuleb. :P

Re: ИЖ 412 ИЭ, 1981, mario

Postitatud: 10 Juul 2013 21:50
Postitas SanderV
kus ma siis ette jäin jälle :D jagaja tõsta lihtsalt koos jalaga välja ja tõsta paar hammast edasi...

Re: ИЖ 412 ИЭ, 1981, mario

Postitatud: 10 Juul 2013 22:27
Postitas mario
ma ei näinud, kust sa aardla peale keerasid, aga ma seisin Ropkamõisa bussipeatuse juures, ma näppisin telefoni ja ootasin naist bussilt, muidu oleks käppa tõstnud õigel ajal. ;)
nõuande eest virtuaalne :beer

Re: ИЖ 412 ИЭ, 1981, mario

Postitatud: 10 Juul 2013 22:36
Postitas SanderV
ma keerasin aardla peale täiesti lõpust..