AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Noh,eks see auto saigi tehtud sellepärast,et sellist poest ei saa. :D
Aga mis autosse puutub siis kuna olen juba varemalt Perkinsi lõginaga tuttav VW LT-28D 76 a ja 78 a...siis olen sellega juba harjunud. Mulle üldse meeldib diiselmootor sest sellega on vähem jamasid. Ei ole vaja kunagi muretseda sellepärast,et ristmikul mootor hakkaks puterdama,ei haise bensu järgi jne... Kuna tegu vanakooli diiselmootoriga siis selline uimane ja pisut tuimavõitu mootor annab hea efekti. Töökindlus on ka üks asi mis siin loeb. Olles kuulnud vanemate meeste juttu sellest,ei ole kahtlustki,et tegu vastupidava asjaga. Lärmakus on muidugi miinus ja ega tänapäevaste autodega siin midagi võrrelda pole,traktor on traktor. :D Seda lärmi on liiga palju salongis aga asja annab veel parandada. Nimelt millalgi on tulemas keretööd mille käigus saab auto omale igasuguseid mürasummutavaid matikesi.... hetkel rooste peale nagu ei taha neid raisata. Ja tulevikus tahaks aretada autole alla 5-käigulise käigukasti. See vähendaks müra kenasti....kuna mootori pöördeid saaks allapoole 90-ga sõites. Küttekulu samuti. Kahjuks jah,ei ole ma jõudnud rohkem midagi korda saata asja uuendamisel. Materjale ja osi olen küll saanud juurde. Tähtis ongi juppe koguda,sest teha saab ju alati,eksole. :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
mario
Postitusi: 378
Liitunud: 01 Aug 2010 00:02
Asukoht: Tartu-Jõgeva 55608255

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas mario »

Teha saab alati, kui käed on õige koha peal ja kahe kõrva vaheline ala ei ole ainult mütsi toetamiseks. :D
Vaadates neid Sinu pumba pilte, siis meenub, et kunagi sai koolis ka ühte sellist osandatud, noh, tol ajal ei osanud midagi arvata asjast - rohkem pakkus huvi kõrvaltoas olev VAZi rootormootor. :)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

mario kirjutas:Teha saab alati, kui käed on õige koha peal ja kahe kõrva vaheline ala ei ole ainult mütsi toetamiseks. :D
Vaadates neid Sinu pumba pilte, siis meenub, et kunagi sai koolis ka ühte sellist osandatud, noh, tol ajal ei osanud midagi arvata asjast - rohkem pakkus huvi kõrvaltoas olev VAZi rootormootor. :)
No seda mootorit olen saanud isegi korra tõsta ja liigutada.... vaadata ka muidugi. Jube kerge ikka.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
priitvil
Postitusi: 19
Liitunud: 01 Dets 2014 21:42
Telefon: 53730623
Asukoht: Viljandi

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas priitvil »

Lada rootormootoreid oli ka vähemalt kahesuguseid- ühe rootoriga ja kahe rootoriga, võib olla mõni modifikatsioon veel mida ma ei tea. Vahvad leiutised.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna kobisin auto alla,sest tagurpidikäik ei läinud sisse. Vahest läks ka aga asi imelik. Samuti käsipidur ei tahtnud enam pidada. Loomulik kulumine siis. Peale pingutamist asi jälle endine. Tagurpidikäigu sain ka toimima. Nimelt oli võlli otsas see lublakas lahti. Mutter sai mitu tiiru peale keeratud ja asi jälle endine. Käigukastiõli taset sai ka vaadatud. Kõik nagu olemas. Suurt häda pole. Resonaatori servast tuhiseb suitsu läbi. Pean vahetama poti uuema vastu. Saaks ka parandada aga seekord läheb uus külge. Vana jääb reservi. Eks vaatame mis sellega teha annab hiljem. Pilte ei teinud,kuna tibutas vihma.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Tere!

Vahepeal pole midagi suurt ja põnevat juhtunud. Sõidan...
Tänane saak:

Pilt

Pilt

Pilt

Plokikaan on õnneks terve. Mõrasid ei ole näha. Kõverust ei saa väga täpselt mõõta,selleks vaja mingit pikemat höövlitera või miskit sirget asja. Võibolla on ka poes miskit tööriista selleks aga ei ole peale sattunud.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!

11 tuh. juba kärutatud.... Täheldan tagumise sumpsi potil väikseid mõrasid toru ümber. Ju siis ikka pikapeale mõrad sisse väristanud. Peaks nagu hakkama keevitama. No jälgin asja veel. Eks jäi ju vana torustik peale mootori vahetust. Pealtnäha oli nii enam-vähem. Õnneks on ka tagavara olemas aga esialgu keevitan kokku. Bensiinimootor hävitab väljalaskesüsteemi seestpoolt hulga rohkem. Diiselmootor vast ikka hulga vähem. Igaljuhul tuleb see suvesõidu ajaks korda teha
Eelmisele leiule lisaks samast kohast leidsin ka klaverimängu.... abiks ikka. Eks neid ole juba tagavaraks küll aga ei tahtnud nagu maha ka jätta. Ega neid juurde ei teki. Ikka vähemaks.

Ja tore on ikka see,et tänu headele meestele õigetes kohtades lubatakse neid osasid "maast" üles võtta. Talupoja tänu Teile! :beer :beer Vanatehnikamehed ei unusta Teie panust! :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!

Täna pugesin ka korra auto alla. Nimelt allamäge sõites viskas vahest neljandat käiku välja. Sai varrast pisut õgvendatud. Ei tea kas mõni kaigas kõhu alt läbi käinud.... igatahes oli üks varras teisele liiga ligidal.
Loksutasin ka rattalaagreid...määrisin šarniirid ja rooliotsad ka solidooliga üle. Sumpsi toru klambrid sai ka üle pingutatud ja tagant poti küljest toru ümbert praod kinni keevitatud. Käsipidur võttis ka pisut lahjalt. Selle vea likvideerisin ühe kuuese poldi lisamisega. Nimelt kui klotsid teatud piirini kuluvad siis käsipiduri hooba tõmmates enam ei ole asi effektiivne.... Selleks lisatakse prakku üks kuuene polt mis asja kenasti lahendab. Peale seda võtab käsipidur mis mühiseb.
Enne suuremat sõitu võiks ka lapiga pisut üle autu tõmmata. :)
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
marek
Postitusi: 377
Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Asukoht: Pärnu/Tartu
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas marek »

TALUPOEG TALUJA kirjutas:Õhtust!
...Käsipidur võttis ka pisut lahjalt. Selle vea likvideerisin ühe kuuese poldi lisamisega. Nimelt kui klotsid teatud piirini kuluvad siis käsipiduri hooba tõmmates enam ei ole asi effektiivne.... Selleks lisatakse prakku üks kuuene polt mis asja kenasti lahendab. Peale seda võtab käsipidur mis mühiseb...
Ega selle poldist ja asukohast pilti ei juhtu olema et kuhu prakku?

Samas mina olen siiani aru saanud, et mossele on käsipidurit vaja ainult ülevaatuseks ja pärast jälle lõdvaks lasta. Sest efektiivseks timmitud käsipidur tõmbavat klotsid vastu trumlit kui auto ja tagaiste rahvast täis ja pärast sellist kulumist käsipidur jälle ei võta. Vanades väsinud detailides (trossid jäävad kõris kinni/klotside vahelised vedrud väsinud) ei saa ka viga olla sest ühel juhul olid pandud kõik piduriosad veneaegsed (mitte tänapäevased) uued/kasutamatta aga tulemus oli ikka samasugune.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

No pilti ei teinud aga see koht on siis käsipiduri õla ja vahelati vahel soones. Ma vaatan kas leian mõned eraldi klotsid ja osad,et õpetuseks pilt teha....
Aga asi on ju selles,et klotsid kuluvad,eksentrikust ei anna enam peale keerata... tross tõmbab õla küll aga mida ligemale pooltelje poole liigub õla ,seda lahjemaks asi jääb.Ei aita isegi käsipiduri trossi peale pingutades.... Kui polt sinna vahele visata,eksentrik ka nii maha kui saab.... siis asi hakkab jälle edukalt toimima. Asja lahendaks edukalt ära reguleeritav vahelatt. Ma oleks selle ammu teinud aga ma olen väga laisk,ei viitsi,sest saab ka lihtsamalt. :D
Ja poisid,selle koha näete tegelt ise ära.. tõmmake trummel maha ja liigutage seda õla.... selle õla ja lati vahele jääb tühimik... sinna see polt visake,peenem ots muidugi ees. :D
Kuid muidugi võib juhtuda ka nii,et 6 mm. polt läheb paljuks.... siis ei lähe trummel otsa... aga noh,käi,viil ja relakas on ammu leiutatud.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Vasta