49. leht 242-st

Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern

Postitatud: 27 Veebr 2011 02:08
Postitas Edel
Diiselmootoritel on küll 25-aasta nõue. Kui on vanem,hinnatakse suitsusust silma järgi.

Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern

Postitatud: 27 Veebr 2011 07:31
Postitas viirusboy
Ma küll täpselt ei tea kuidas need asjad käivad kuid kui mõtlema hakata, siis 76 aasta masinatel ei tohitaks midagi kobiseda heitgaaside asjus. Sest olgem ausad, sel ajal valitses meil nõuka aeg ja polnud mingitest euronõuetest haisugi. Niiet kui heitgaasid vastavad raamatutes toodud normidele, on asi korras. Teadupärast ei tohi ju eestis kasutada ka led pirne ntx park- või lähituledena. Kuid kui need on tehases külge krutitud, nagu on uuematel volvodel või bemmidel, ei hakata ju sõidukit eestis keelama. Niiet mina arvan et kui sul on 75 aasta normidele vastav masin, peavad nad su ka ülevaatusel vastavatele normidele lähtudes läbi laskma. Kui hakkavad kägisemaa oma euronõuetest, siis võib nad ilusti pikalt saata.

Lihtsalt vaata et su masin töötaks tühipööretel 850+-50p/min ja kui raamatust järge ajada siis on seal kiras "GOST-i 17.2.2.03-77 kohaselt ei tohi pärast 1. 01. 80 toodetud auto heitgaasi süsinikdioksiidisisaldus ületada 1,5% tühikäigul ja 1% keskmisel pöörlemissagedusel." (Sõiduautod Moskvitš 1986 lk. 57 teine lõik)
Kui su masin on neile vastavates normides, pole enam midagi öelda ja ülevaatus istub ilusti taskus!

Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern

Postitatud: 27 Veebr 2011 12:04
Postitas mario
hetkel kehtiv seadus ütleb nii:
1. kõik tüübid (enne 01.01.1973) Ei piirata või peab vastama valmistaja piirväärtusele
2. kõik tüübid (01.01.1973–31.12.1986) 4,5%
3. kõik tüübid (alates 01.01.1987) 3,5%
4. veeldatud naftagaasil, maagaasil või katalüüsmuunduriga töötavad mootorid (alates 01.10.1998) 0,5%
5. katalüüsmuunduriga ja λ-anduriga töötavad mootorid (olenemata esmakasutusele võtmise ajast) 0,5%
6. kolmiskatalüüsmuunduriga ja λ-anduriga töötavad mootorid (alates 01.01.2004) 0,3%

diisli suitsususe kohta:
"§ 15. Kompressioonsüütega mootoriga sõiduki heitgaasi suitsususe piirväärtused
(1) Töösooja kompressioonsüütega mootoriga sõiduki heitgaasitorustikust ei tohi ühelgi mootori püsival töörežiimil väljuda nähtavat suitsu, välja arvatud veeaur.
(2) Alates 1. jaanuarist 1980 esmakasutusele võetud kompressioonsüütega mootoriga M ja N kategooria sõiduki heitgaasi suitsususe ehk kiirguse neeldumisteguri «K» piirväärtused ei tohi ületada valmistaja poolt määratud piirväärtust või M ja N kategooria sõiduki andmesildile või andmesildi kõrvale märgitud kiirguse neeldumisteguri «K» piirväärtust mootori töötamisel vabakiirendusrežiimil. Kui need andmed ei ole kättesaadavad, peab kontrollimisel aluseks võtma vabakiirendusrežiimil ülelaadeta kompressioonsüütega mootoritel 2,5 m–1 ja ülelaadega kompressioonsüütega mootoritel 3,0 m–1 ."
ehk siis kehtib tehase number ning max. lubatud on 0.7g/km kohta ;)


allikas: https://www.riigiteataja.ee/akt/803291

Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern

Postitatud: 09 Mär 2011 22:19
Postitas stern100
Ega kellegil juhuslikult uut vaakumvõimendit,uusi esimesi supporteid või uusi tagumisi pidurisilindreid üle ei juhtu olema? :beer

Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern

Postitatud: 09 Mär 2011 22:31
Postitas viirusboy
Tagumiste piduriilindrite poolepealt võite mulle ka kirjutada. Oleks ka vaja Pilt

Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern

Postitatud: 12 Mär 2011 16:22
Postitas stern100
Kuna varsti 18 kukkumas ning load ARK-is ootamas juba seda, otsustasin siis mosse pidurisüsteemi lõpuks kenasti korda teha. Sai palju närve ja aega kulutatud, aga nüüd on all tutikad tagumised pidurisilindrid (maksid 12 euri tükk Volgas). Nüüd võtan käsile uuesti supportite remondi ja vaakumvõimu vahetuse. Paar pilti ka:

Nende rehvide koha pealt, need kes ligidal olid, väitsid et esimene politsei võtab mind rajalt maha ja annab sõidukeelu :help Mis teised arvavad? :beer

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern

Postitatud: 12 Mär 2011 17:25
Postitas indrek06
Kui rehvide mustrisügavus on lubatu piires, siis ei tohiks ju kellelgi kobisemist olla?

Kas veljed jätadki selliseks või plaanid üle värvida? :beer

Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern

Postitatud: 12 Mär 2011 18:13
Postitas SanderV
pdkas anna laiad veljed siia :D

aga jah.. ei tea miks peaks kobisemist olema kui mustrisygavus norm.
kui laiad veljed on?

Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern

Postitatud: 12 Mär 2011 21:03
Postitas stern100
indrek06 kirjutas:Kui rehvide mustrisügavus on lubatu piires, siis ei tohiks ju kellelgi kobisemist olla?

Kas veljed jätadki selliseks või plaanid üle värvida? :beer
Veljed viin ikka liivapritsi( kui peale lubade kättesaamist ressurssi jagub veel) ning väriks valgeks ikka.
SanderV kirjutas:pdkas anna laiad veljed siia :D

aga jah.. ei tea miks peaks kobisemist olema kui mustrisygavus norm.
kui laiad veljed on?
No rehv on seal peal 205. velg on sama palju. 2 tolli laiem kui tavaline mosse velg. vist oli siis 6.5 tolli laiad? :D

Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern

Postitatud: 12 Mär 2011 21:13
Postitas Killa
Tegelt on seadusega keelatud velgede juures ise tegutsemine jne. Eks mõni ment kelle paha tuju on võib selle eest jaurama ka hakkata, aga pole kordagi kuulnud sellsit juhust. AGa muidu laiendatud veljed sobivad jõhkralt alla. Natuke madaldada ka.