6. leht 24-st
					
				Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
				Postitatud: 27 Jaan 2011 18:32
				Postitas Kombimiis
				Heh. Kunagi sai ligi võetud kah händimänni relakas. Panin siis lamelli külge, relakas sisse ja peale 2te sekundit töötamist (ei jõudnud autotki puudutada tollega) käis kilin-kärin. Põhjuseks olid siis lahtised kruvid reduktori vms lähedal. Viisin poodi, vastu sain uue. 2 aastat seisis tühja, üleelmine sügis võtsin kasutusse. Pillasin nüüd ta maha ja eluvaimu sisse ei võta. Tea, mis tal viga on?
			 
			
					
				Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
				Postitatud: 27 Jaan 2011 19:25
				Postitas moskiito
				odavate rekate puhul on see asi et oleneb millise otsa koperdad, nagu vanasti autode puhul, kus pidi kindlasti teadma mis päeval masin kontveierit maha veeres.
			 
			
					
				Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
				Postitatud: 27 Jaan 2011 20:55
				Postitas TALUPOEG TALUJA
				Kombimiis kirjutas:Heh. Kunagi sai ligi võetud kah händimänni relakas. Panin siis lamelli külge, relakas sisse ja peale 2te sekundit töötamist (ei jõudnud autotki puudutada tollega) käis kilin-kärin. Põhjuseks olid siis lahtised kruvid reduktori vms lähedal. Viisin poodi, vastu sain uue. 2 aastat seisis tühja, üleelmine sügis võtsin kasutusse. Pillasin nüüd ta maha ja eluvaimu sisse ei võta. Tea, mis tal viga on?
Selleks,et viga üles leida,tuleb hakata relakat vaikselt lahti harutama. Vaatad siit ja sealt ja lõpuks leiadki vea üles. Põrutamisega võis hari paigast liikuda või mingi juhe lahti. Vigasid mitmeid. Kruvikas kätte ja jõudu! Muidugi ettevaatust elektriga,juhe ikka välja tõmmata!!
Need kruvid,mis hoiavad laagrit ,tulevad keermeliimiga kokku keerata,siis ei keri lahti.
 
			
					
				Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
				Postitatud: 27 Jaan 2011 21:15
				Postitas moskiito
				TALUPOEG TALUJA kirjutas: Selleks,et viga üles leida,tuleb hakata relakat vaikselt lahti harutama. Vaatad siit ja sealt ja lõpuks leiadki vea üles. Põrutamisega võis hari paigast liikuda või mingi juhe lahti. Vigasid mitmeid. Kruvikas kätte ja jõudu! Muidugi ettevaatust elektriga,juhe ikka välja tõmmata!!
Need kruvid,mis hoiavad laagrit ,tulevad keermeliimiga kokku keerata,siis ei keri lahti.
mis muretsed, ega "natuke särtsu" halba tee. Nagu ühes filmis "kui saad natukenegi sõrtsu, ega see sind lollimaks tee" 
 
  
 
			
					
				Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
				Postitatud: 27 Jaan 2011 21:24
				Postitas SanderV
				teeb ikka küll.. kunagi sain.. sekundiks olin ikka pilditu
			 
			
					
				Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
				Postitatud: 27 Jaan 2011 21:30
				Postitas stern100
				see korra 220volti ei tee midagi 

  Ma eelmine aasta sain otsaette, hea oli veel et luukide vahele ei saanud täpselt. Aga eemale tõukas küll vähe 

 Aga vigadest õpitakse.
 
			
					
				Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
				Postitatud: 27 Jaan 2011 23:58
				Postitas TALUPOEG TALUJA
				moskiito kirjutas:TALUPOEG TALUJA kirjutas: Selleks,et viga üles leida,tuleb hakata relakat vaikselt lahti harutama. Vaatad siit ja sealt ja lõpuks leiadki vea üles. Põrutamisega võis hari paigast liikuda või mingi juhe lahti. Vigasid mitmeid. Kruvikas kätte ja jõudu! Muidugi ettevaatust elektriga,juhe ikka välja tõmmata!!
Need kruvid,mis hoiavad laagrit ,tulevad keermeliimiga kokku keerata,siis ei keri lahti.
mis muretsed, ega "natuke särtsu" halba tee. Nagu ühes filmis "kui saad natukenegi sõrtsu, ega see sind lollimaks tee" 
 
  
 
Läksin appi relakaga elektriposte tükeldama ja sell oli teinud pikendusjuhtme selliselt,et kui pistiku pihku võtsin,keevitas nii ,et vähe polnud. Pärast siis ütles,et vastupidi....No oli vanal ikka juhtmed!! 

 
			
					
				Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
				Postitatud: 30 Jaan 2011 10:25
				Postitas TALUPOEG TALUJA
				Eks neid paiku sai pandud igale poole. Vaatad,et nagu oleks kõvem koht,kuid koputades tuleb auk sisse. Kui kivikaitse ka all on,ei saa vahest sotti.
 
 
 
 
Sumbutaja eri:
 
No sumbutaja on küll sihuke abimees,kes roostetab ja hävib täiega...Siin on nüüd eredalt näha,mis juhtub toruga paari aasta jooksul. Paigata pole siin miskit. Lihtsalt maha lõigata ja uus toru. Pott oli õnneks terve. Oleks ka toru terve olnud,kui ma poleks haamriga roostet maha toksinud...Selle toru asemele sai tehtud mingitest juppidest kokkukeevitatud asi. Pilti kahjuks pole säilinud. Tegin küll,kuid tea kuhu kadunud.
 
Olen olnud selle sumbutajaga ka ennem hädas. Sellepärast olen kogu joru lihtsalt kinni keevitanud. Peale seda ei ole olnud vaja enam seda vingu sisse hingata ja autoalla vahtimine ja mutrite keeramine ka ära jäänud. Saab rahulikult sõita ja ei pea ka metsas muretsema,et kännu otsast üle sõites torud maha jäävad....
Üks näide ka sellest,et milline näeb stangetagune välja:
 
Nagu tähele panna,paistab valgus ka ilma roostet eemaldamatta läbi. Jätsin selle stange teiste hirmuks autole külge. Vähemalt saab keegi siis viriseda...
Ja ega esistange palju parem pole.
 
Paremal pool sai ka üks jupp küljekarbist vahetatud. Tervet polnud mõtet vahetada,sest mõni aasta tagasi sai terve külg vahetatud. Oli üks õnnetu juhus,kus tulin estakaadi pealt liiga vara ära ja kukkuski karp lössi. Mõtlesin,et vahetan selle osa välja ,üks tegemine.
 
 
 
Järgmine kord jõuame juba selle kõige tolmusema töö juurde.
 
			
					
				Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
				Postitatud: 30 Jaan 2011 11:16
				Postitas via
				Sumpanduse koha pealt võin lisada, et ise määrin sumpa tagumised osad sügisel movili vms möginaga sisse. Algul haiseb, aga peab palju kauem vastu 

 
			
					
				Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
				Postitatud: 01 Veebr 2011 00:10
				Postitas TALUPOEG TALUJA
				via kirjutas:Sumpanduse koha pealt võin lisada, et ise määrin sumpa tagumised osad sügisel movili vms möginaga sisse. Algul haiseb, aga peab palju kauem vastu 

 
Mul tuli kogusaeg sees... 

 . Ei ole vist mõtet sumpsi määrida,las sunnik mädaneb....Panen uue. Kuigi juba minu isa ütles: "Olgu see vankriratas või advokaat,ikka tuleb määrida!"  Ei meeldi miskised haisvad asjad. 
