AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!
Sai siin tossutatud külavahel oma autoga edasi-tagasi. Pedaali tallates ajab musta londi tagant välja. Ja seda sõiduajal ka pidevalt. Sai meistriga arutatud ja tema näpunäidete järgi sai küttekogust mitu korda vähemaks kruditud. Lõpuks oli nagu ennem,pisut nagu on auto tuimem aga kannatab veel sõita. Pihustisurveid sai ka kontrollitud. Korra sai ka sellepärast kõik uuesti maha võetud,et uus pihustiots jäi peale paari päeva sõitu lihtsalt kinni. Nõela tööpinnal oli mingi asi.... ei saanudki sotti,tuli minema visata. Võtsin järgmise.
Sai ka süütenurga regulaatori vedru alt seib ära võetiud,sest mulle tundus,et tuurid põhja lüües jääb süüde pisut hiliseks. See aitas küll. Nüüd on veel see jama,et kuidas hommikul käivitub. Plokisoojenduse järgi pannes läheb nagunii käima aga kas ka jahedamaga ilma soendamata.
Eks see küttepump on kulunud ja tekitab igasuguseid jamasid. Meister ütles ka,et kui pumba pea kulunud siis võib sealt kõike oodata ja väga head asja ei saa. See,et asi stendis käinud,ei loe suurt midagi. Seda on ka silmaga näha. Üritan seda asja niikaugele vedada,et saaks lihtsalt kuidagi sõita ja väga ei tossutaks.
Muidugi oleks tore mõnda samasugust isendit näha ja kuulda,et oleks mingisugune võrdlus olemas. Kahjuks kitsas nende autodega millel selline matortsik peal. :D
Täna hakkas soendusradikas jälle lekkima. Tuleb vist metsa visata. Olen seda juba mitu korda tinutanud,kuid ikka laguneb ära. Homme siis aelen selle veaga. Igav ei ole vähemalt. Küttepump on ka kenasti aega sisustanud......
Viimati muutis TALUPOEG TALUJA, 16 Mär 2017 22:11, muudetud 1 kord kokku.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Nii. Radikas jooksis uuest kohast-välimine toru ja teiselt poolt. Siin tegu vist sellega,et kuna äärmistel torudel pole tuge vastas siis paisuvad rohkem läbi ja sellepärast vististi lekkima hakkavadki. Tinutasin ära ja lõin radika vana kohapeale tagasi. Mure lahendatud.

Sain ka küttekoguse pea-aegu paika. Pisut nagu oleks uimasem minek aga olen rahul. Vähemalt pole seda suurt musta lonti taga. Võibolla peaks pihustisurvet pisut alla laskma. Käivitus hommikul kenasti. Jäin rahule. Aga selles suures tuhinas jätsin ühe kütusevooliku klambri kinnitamata ja jäin kodu ligidal teepeale. Lasin vennal oma autot köie otsas vedada,sest starterist kedrates see pätakas käima ei lähe. Kuskil pool km. ja alles siis lõi õhu välja. Jätsin seisma ja järgmisel hommikul käivitades jälle õhk vahel.Lõpuks avastasin selle kandiliseks keeratud klambri... Vahetasin ühe kütusevooliku kindluse mõttes ka välja. Ei tasu osta neid kütusevoolikuid mis pealt riidekiuga ja seest ühes kihis kumm. Need kestavad paar-kolm aastat ja siis kuskilt kurvide pealt lihtsalt ragenevad ära. LT-bussil oli sama jama. Ma külmaga ei tahaks tegeleda selle kütte jamaga ja välistaks kõik asjad.
Väike jama on veel mootoril kallal. Mingi aeg nagu viskaks pöördeid juurde iseseisvalt. Nagu keegi vajutaks pedaali..... aga mis selle põhjus on,ei ole veel aru saanud. Kas see on mõni pihusti mis kinni jääb hetkeks või on see mingi pumba jama. Seda viga märkasin ka siis,kui see esimene kord oli,kui peale pikka vedamist käima läks ja siis ka pöörded ise läksid peale.... See võiks ka mingi koll olla torustikus... või lisaõhk aga lisaõhu korral oleks see mootor kohe vakka. Mõte oli võtta kõik torustik maha ja läbi uurida. Paagist saati kuni etteandepumbani uurisin juba läbi,lekkeid pole.Kuskilt mujalt ka ei leki..... Iseasi kui mingi kummitükk kuskil taarutab.... Traktoreid remontimas käies olen stutsides igasuguseid troppe leidnud,seal muidugi asjade läbimõõdud ka suuremad.
Samas peaks ka meistritelt küsima,kes pumpadega igapäevaselt tegelevad. Eks näis,hommikul käivitus ja siis näeb millega mootor tegeleb.Igav ei ole. :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
irukas
Postitusi: 177
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas irukas »

Mu LT mootoriga volvol oli ka lisaõhu probleeme. Lõpuks aitas hydroscandi tõttamine ostsin diislikindlat läbipaistvat voolikut ja vahetasin kõik need välja, uued sai pandud ka pihustite tagasivoolu voolikud. Läbipaistva vooliku eelised on ka nähtavus kus mingeid õhumulle liigub kas pealevoolus või tagasivoolus.
Linnuvabriku garaaž
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna panin läbipaistva vooliku just enne etteandepumpa ja seal ei toimunud mingit lisaõhu võtmist....
Helistasin Oisu meistrile,kurtsin oma muret uuesti ja ta arvas,et pumba pea on juba nii kulunud,et kui pöördeid käigupealt ise juurde võtab....pole sellega enam midagi teha. Lihtsalt asi läbi.
Seega võtan selle küttepumba maha mootorilt,sest jonksutava autoga ei taha pidevalt ringi uhada. Õnneks lasin meistril ühe teise küttepumba pisut üle reguleerida,et ikka 4000p. välja venitaks. Selleks pean vahetama ka kõik küttetorustiku filtrist kuni pumbani+ veel teised pihustitorud. Jamasid võib tulla veel õlirõhu tatsikuga,sest see jäi vist kuhugile ette. Pean panema lihtsalt originaali ja siis mõne lambikese armatuuri. Nojah võibolla on veel mõtteid aga need töö käigus. Ja gaasipedaali hoovastikuga tuleb ka midagi ette võtta,sest sellel küttepumbal on hoovad mitte külgedel vaid pealpool ja neid liigutama peab vastupidises suunas. Midagi on vaja aretada. Jätkuvalt igav ei ole... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!

Vahepeal siis väiksed edasiminekud. Teine küttepump sai kenasti külge poogitud. Töö käigus selgus,et pihustitorudest kaks toru ei sobi kuidagi,ehk siis küttepump on hulga pikem ja torude asetus nihkub edasi. Sai kasutatud ära kombainil olnud küttetorud. Kahe toru painutamine ja paika saamine võttis omajagu aega. Kuna näidist ees ei olnud,sai painutatud sarnaselt eelmisele küttepumbale sobinud torudele. Sai ka korraks käima pandud aga kakkus õhu vahele. Olin külmaga toimetades ühe kummilulla pisut kehvasti paigaldanud ja kakkus õhu pumpa sisse. Järgmisel korral sai asi üle kontrollitud ja uuesti üle tehtud.
Kuna sellel küttepumbal paikneb hoovastik hoopis pumba peal,pidin ka hoovastiku pisut ümber tegema. Selleks sai osa asju lihtsalt teistpidi keeratud ja ühele õlakule tükk rauda külge keevitatud. Tääga asemele panin lihtsalt jupi 2 mm. trossi. Kuigi nüüd tagantjärele taipasin,et oleks saanud ka teha uue varda. Võibolla millalgi teen asja ümber aga esiti pole vaja ja kas üldsegi....
Samamoodi pidin küttekogust vähemaks keerama,sest autol jube pilv taga. Siiski ikka tunduvalt vähem,kui eelmise küttepumbaga. Esimesel korral sai liiga palju vähemaks keeratud. Seega pidin seda toimingut ka veel ühe korra tegema. Sellel küttepumbal on see luuk külje peal,kust august siis pääseb asja reguleerima. Teisel pumbal oli see auk üleval ja tagasivooluklapi all. Kuna see luuk oli külje peal,pidin kasutama taskulampi ja peeglit. Samuti oli üks lisavalgustus.Peegli abil toimetamine teadagi kehva,sest asju tuleb ajada vastupidiselt palja silmaga vaadates. :D Paras hambaarsti töö.....
Mõned fotod ka:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Peale teistkordset krudimist hakkas mootorist juba õigeid hääli kostuma. Mureks oli ka veel see ragin ehk klappide klõbisemine. Sai süütenurka ka pisut muudetud ja alt sai seibe ka vähemaks võetud. Nüüd on sama seis nagu ennemalt. Käivitused jahedast peast..... selgub hiljem.

Mõlgutan juba mõtteid,et huvitav küll,et meister pani stendis sellise küttekoguse millega pole võimalik ilma tähelepanu äratamata linnas liikuda... :D Ma isegi kahtlustan,et järsku on andmed valed mille järgi meister pumba ära sättis. Siin võib ka muid põhjusi olla. Ma ei usu karvavõrdki,et midagi valesti läks. Aga tabasin ennast mõttelt,et tore oleks nüüd teine küttepump veel korra stendi lüüa ja vaadata milline on siis see küttekogus millega asi normaalselt toimis ja üldse oleks vaja need andmed kenasti kuhugile kirja panna,et järgmisel korral jubi vähem oleks.
Sellega asjad veel ei ole lõppend..... sest avastasin vahepeal,et õlitase on karteris tõusnud. :(
Selle veaga tegelen nüüd edaspidi. Alguse tegin kohe ära. Lasin kõik karterist välja,mis üleliigne oli. Varda järgi panin normi. Mõõtmise tulemusel võis 400-800 gr. diiselkütet juurde tulla. Hetekel plaan selline,et sõidan pisut ringi ja jälgin,kas tuleb juurde. Nüüd on kaks võimalust-kas küttepumba remondi ajal või tulemusel midagi selle otsatihendiga juhtunud või etteandepumba membraan annab läbi alla karterisse. Viimast saaksin lihtsalt kontrollida,pump maha ja surved sisse ja eks peaks näha olema,kui veevannis valest kohast muliseb..... Teine variant on see,et eelmise pumba otsatihend lasi läbi millalgi. ...Kahjuks ei jälginud vahepeal varda pealt õli seisu. Seega on võimalusi mitu...... Tuleb jälgida. Katsusin ka seda õli näpuvahel,pisut nagu karedam on. Loodame,et kepsusaaledele halvasti ei mõjuks. Võiksin ka kohe õli ära vahetada,oleks kindlam. Töö jätkub.... Ja nagu mu üks sõber ütleb: "Tööd tuleb hoida,töö on meie sõber!" :lol
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!

Täna oli jälle hea vesine ilm. Nagu loodud remondiks õues. Täna siis sain lõpuks teada,et miks õli karterisse juurde tekib. Oligi viga etteandepumba membraanis. Sunnik lasi läbi kütet. Panin kompressori tööle ja pistsin selle pumba otsapidi kopsikusse. Mullitas päris kenasti. Samas auto ikka käis ka,päris kuivale ei jätnud. Paras põrssa värk. Võtsin ühe teise vana pumba seest membraani. Loodame et see kestab edasi. Tegelt tuleks vist külastada mõnda kauplust,kustkohast võtta uus membraan tagavaraks. Ja järgmise suurema remondi aegu tuleks see ka ära vahetada. Kes teab kaua see töötand on ja kui vana. Samas igasugused hirmujutud uute osade kvaliteedist panevad pisut mõtlema. Vahest ikka mõtlen,et järsku see sõnnik polegi nii kehv. :D
Ajasin õhu uuesti välja küttesüsteemist ja vahetasin ka õli ära. Tulemus oli selline- sisse sai neli liitert,välja võtsin viis! :beer Tuleks rahakotti ka samamoodi raha juurde,et paned viieka ja välja võtad kümnese. :D
Järgneb...
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Vahepeal suurt midagi pole juhtunud. Sain jaole ühele tilkuvale pihustiotsale mille järgmise vastu vahetasin. Pihustab küll aga üks suur tilk tekib otsa. Ja selline pätakas teeb sellist häält justnagu mootor jätaks vahele. Oli küll uus saksa traktori ots aga kasu sellest polnud. Viimase panin nüüd sisse. Oli küll mingi imeliku markeeringuga aga ju ta õige asi oli. Nüüd käib. Kui paari nädala jooksul puterdama ei hakka siis on hästi.
Järgmine sündmus oli see,et auto seisis kolm päeva ja kui käivitama hakkasin,kõpsti jälle õhk vahel. Otsisin viga aga eriti nagu ei leidnud. Märkasin küll mõni päev varem,et settepotis üleval oli õhku aga arvasin,et pole häda. Pitsitasin seda settepotti kõvemini kinni,ju siis seal see viga oli. Lasin ka survet süsteemi ,kuskilt torude vahelt ka ei tulnud. Eks nüüd vaatan mis edasi. Igapäev sõites seda jama ei tulnud.... Loodan nüüd soojale ajale,ehk kummitihendid leiavad kõige magusamad asendid ja jätavad mind rahule. :D
Ja veel üks mure- tahtsin tühikäiku reguleerida aga võti 8 mm.silmus ei mahu ei üht-ega ka teistpidi kuidagi kollektori vahele ära. Peab vist ostma paar odavat silmusvõtit ja need ära tükeldama,uuesti kokku keevitama nii,et saaks kasutada. Igaljuhul on asi kavalalt lahendatud,et võtmega ligi ei saa. Sama seis on ka küttepumba alumise mutri keeramisega. Pidin tegema spets võtme. Kitsas koht ja ei pääse kuidagi ligi.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Vahepeal muutusi niipalju,et kärutan autoga ringi ja vahest teen ka näpud naftaseks. Nimelt häiris mind see,et alati külmalt käivitades mootor puterdab,jätab vahele ja ajab sinist suitsu. Seda päris pikka aega. Kui mootori plokisoojendusega soojaks ajasin,ei midagi häda. Ajasin selle vea rikkis pihustite peal aga juhuslikult tegin sihukese lükke,et tahtsin selle tossava pätaka ajada mõned meetrid toauksest eemale ja ossa imet-jamad kohe kadunud.Tabasin ära,et see pole pihustite rida vaid süüde liiga hiline. Küttepumpa keerates süüdet varasemaks seda tossutamnist ära ei kaotand,seega viga nurgaregulaatori töös. Võtsin eelsüütenurga regulaatori vedru alt seibe vähemaks poole millimeetri jagu ja asi läks ikka hulga paremaks. Pisut nagu jubib algul aga poole minuti pärast sinine suits kadunud. Seega olin õigel teel.

Nüüd aga küsimus targematele. Kas seda eelsüütenurga regulaatori tööd saab ka tänapäevases küttepumpade stendis kuidagi jälgida? Ma saan aru sellest,et kui algne süütemoment pannakse paika siis pöördeid lisades keerab automaatselt süüdet varasemaks. Kui ei keera õigel ajal või keerab vähe siis hakkab ragistama.... ja sinist suitsu tekitama. Ja seal loeb vist küttepumba siserõhk ka selle nurgaregulaatori töö juures? Ja kuidas mõjutab selle asjanduse kulumine selle toimetamist..... Ma üldiselt olen juba pea-aegu püha tõeni jõudnud aga vajaksin ka oma mõtetele spetsialistide toetust. :D
Ma ikka loodan,et uuel ajal uued kombed ja keegi oma oskusi vaka all ei hoia,pigem siis profid trumpavad üksteist üle,kuidas asja veel paremini teha. Kas on nii? :beer
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!

Juba mitu nädalat aeg-ajalt see auto mind terroriseeris. Hommikul starterit andes kohe käivitub,võtab tuurid üles ja kohe sureb välja.Kui jälle käima saab,käib päev otsa..... Algul ajasin selle häda kõik õhu sissetõmbamise kaela. Samas jälle mitu päeva asi toimis ja siis jälle kaks päeva puterdas. Vaatasin kõik ühendused uuesti üle aga ei leidnud viga. Etteandepump ka töötas. Nii käsitsi kui ka mootorit ringi ajades. Lõpuks tüütas asi ära,sest alati kui pikemaks seisma jäi,pidin köie otsas käima vedama. Selleks kasutasin sõbra abi ja ka nendel lasin ennast vedada,kes õue peale sattusid. :D
Lõpuks arvasin,et eks see ikka etteandepump on mis puterab. Võtsin maha ja hakkasin ligemalt uurima.

Pilt

Voolikust puhudes kõik klapikesed toimetasid. Siis aga võtsin haaknõla ja selle otsaga hakkasin klapi kettaid nihutama siia ja sinnapoole. Ei saanudki palju keerutada,kui leidsin,et paaris asendis klapp ei pea. Ei midagi,tõmbasin vana klapi seest välja ja uurisin asja. Nimelt on klapp pisut väikse läbimõõduga ja sellepärast kulutab selle metalliosa koonusesse. Nüüd kui klapp ühte nurka suruda,tekibki vahekoht. Seega asi õhtal. Teist klappi veel ei jõudnud uurida. Õnneks oli mul veel neid poolepiduseid pumpasid ja sai järgmine peale löödud.

Pilt

Enne vea avastamist sai ka settepott üle kontrollitud,sest ikka juhtub,et selle klaaskupli all olevat tihendit ei saa alati pidama kõvera korpuse pärast. Eriti hull on lugu vene omaga. Nendel korpused painduvad pikapeale ära.
Uurisin,et neid etteandepumba remondikomplekte liigub ka meil kaubandusvõrgus. Hetkel uurin asja edasi.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Tere!

Nüüd küsimus,et kas kellegi auto hetkel vajab tagapidurisilindri uusi mansette? Nimelt sattus mulle kätte suurem kogus uusi 22 mm. mansette. Ise ei saa hetkel asja katsetada kas on kõlbulikud ja seega valin välja kaks õnnelikku klubiliiget,kellele saadan portsu uusi tihendeid omal kulul. Vajan kahte hädalist,kes aitaksid asja tuvastada. :D Vaja oleks siis DOT ja BSK- pidurivedelikuga katseid.... Kas on huvilisi? :beer

T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Vasta