8. leht 30-st

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 05 Juul 2009 21:48
Postitas Tiit
Kuna Mosse roolikarp on oma insenertehnilise lahenduse poolest, vabandust väljenduse pärast, idiootlik, siis seda õlipidavaks teha ei ole võimalik. Kuu-paar ei leki, siis hakkab jälle välja tilkuma. Ka uue roolikarbi ostmine ei aita. Kõiksugu pakse õlisid ei tohi sinna mitte mingil juhul panna, muidu peab talviste külmade ilmadega ainult otse sõitma, kuna rooli ei jõua keerata.

Kõige lihtsam on siiski aeg-ajalt õli juurde kallata. Omal käib sinna sisse lääne 80W90 GL4 (oli vist nii).

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 05 Juul 2009 22:01
Postitas Edel
Õli võib karpi juurde küll aeg ajalt kallata aga tehnilisel ülevaatusel tehakse lekkiva roolikarbi kohta märkus. Ma ei tea,kui rangelt ülevaatajad seda hindavad aga mine sa tea,äkki lastakse ülevaatuselt läbi ka.

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 05 Juul 2009 22:10
Postitas Tiit
Enne ülevaatust tasub õli eemaldava vahendiga karp puhtaks teha ning ülevaatusele minna tühjaks jooksnud karbiga, kui nii väga kardad mitte läbisaamist. Mul sõitis mosse päris mitu aastat kuiva roolikarbiga, enne kui karbist krõks läbi käis, aga sedagi pigem liigse pingutamise pärast.

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 16 Juul 2009 01:01
Postitas risto626
võtsin täna ette klapikambrikaane tihendi vahetuse, kuna küljesolev oli surnud mis surnud. kaane alt avastasin aga päris korraliku kõntsakihi, mis sinna aasta(kümnete)ga ladestunud oli. nägin kurja vaeva tubli tunni, enne kui kaane seestpoolt puhtaks sain. lähipäevil läheb vahetusse mootoriõli, kuna praegune on üsna must. üks on kindel- õlivahetusvälp ei hakka tulevikus olema üle 6000 km. mootor on hetkel heas korras ning tahan, et ta püsiks sellisena veel pikemat aega.

Siit aga küsimus suurele ringile. kas enne õlivahetust on mõistlik kasutada seda keemiat, mis vana õli sisse pannakse ja see sis mootorit seestpoolt puhastab või on targem piirduda üksnes loputusõliga? tahaks seda kõntsa vähemaks saada, samas mite mootorit tuksi keerata.

teie arvamused ja ettepanekud on igati teretulnud. :)

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 16 Juul 2009 02:26
Postitas M410
Osades poodides müüakse mingit spetsjomm mootoripesuainet, mida siis peale vana õli väljalaskmist sisse kallatakse ja lastakse mootori kusagil minuti jagu tühikäigul töötada. Siis lastakse ka see pesuaine välja ning peale seda alles uus õli sisse.
Kuidas see tänapäevane keemia vene päritoluga mootoritele mõjuda võib, ei oska öelda.

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 16 Juul 2009 02:53
Postitas risto626
ma siin mõtlengi, et kas selline keemia sitta liiga lahti ei leota ???

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 16 Juul 2009 10:31
Postitas moskiito
häda võibki tekkida sellest et ta leotab sita lahti kuid sellega uus jama, kui tõmbab mõne tükki sinna õlituskanalisse, mis ei ole sugugi võimatu, siis on mootoriga kooks. Pigem talita nii et lase mootor töösoojaks ning siis vana õli välja.
See mis seal klapikambrikaane alla kogunenud oli, on tavaline masuudi jääkprodukt ning kuna kaas toimib ühtlasi ka "tsentrifugaal" filtrina, siis see loomulik et sinna ka koguneb seda ainet.

kui soovid et mootor kaua kestaks, siis tuleks mootoril korralik pesu sooritada seest ning panna KAMAZ mootori õli sisse. naabril on 408 mosse mootor selle õliga originaalis veel ja käima läheb poolest pöördest.

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 16 Juul 2009 12:09
Postitas kOll
moskiito kirjutas:...

kui soovid et mootor kaua kestaks, siis tuleks mootoril korralik pesu sooritada seest ning panna KAMAZ mootori õli sisse. naabril on 408 mosse mootor selle õliga originaalis veel ja käima läheb poolest pöördest.
Härrased, siinkohal paluks tutvuda õlide spetsifikatsioonidega!

Kamaz-tüüpi sõidukid liiguvad teadupärast diisli jõul - mootori töötemp. u. 80 Cº ehk siis kütuse põlemisel 800 Cº
Samas aga Moskvitch´id kasutavad bensiini - mootori töötemp. ikka rohkem 100 Cº lähedal ehk siis kütuse plahvatamisel temp. u 1000 Cº!
Ehk siis teisisõnu: Kamazi-õli põleb ära jättes mootorisse tahma ja muud sodi!

Teooria on nii, eks praktikud kummutavad mu arusaamasi.


E: ehk on siis nii parem, tuum jääb ikkagi samaks

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 16 Juul 2009 16:38
Postitas moskiito
muide härra koll. ärge ajage mootori töö temperatuuri ja kõtuse põlemise temperatuuri segamini.
mõlemat tüüpi mootoritel on samasugune töötemperatuur, 80-95 kraadi.

väike tutvustav artikkel diislitest

ja väike jutt sellest milline küttus on ohtlikum

olgugi et penss on ohtlikum, siis diisel vajab ikkagi kõrgemat temperatuuri et ta ültse süttiks.
Mis KAMAZ õlisse puutub siis seal on sisse lisatud pesuvahendid mis hoiavad silindrid ja mootorit seestpoolt puhtana. Midagi sarnast mis tänapeva õlidki on, ainult et hinnaskaalas kordades odavam.

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 16 Juul 2009 18:50
Postitas Tiit
Mina tegin aastaid tagasi igatahes selle julgustüki ära ning panin mootorit pulkadeks võtmata lääne õli sisse. Aastaid liikus see auto autooliga, mille puhtus on kõigile teada-tuntud. Enne õlivahetust sai lisatud mingit STP (vms) mootoripesuainet õlile. Töötas teine tühikäigul 15 minutit ja siis sai see mustikamoos välja lastud. Uus õlifilter ja Ziguli õli. Mingi 1000 km järel (talvine aeg oli) saabusid aga suured külmad ning käigukastis olnud TADT-17 otsustas ära külmuda, käigukang liikus ainult kahe käe jõul. Siis sai hing täis ning otsustasin kõik õlid lääne omade vastu vahetada. Mootorist sai Ziguli välja lastud, mootoripesuõli asemele ning pärast 15 minutit tühikäigul tiksumist sai taaskord mustikamoos välja lastud. Sisse läks poolsünteetiline 10W-40 Opeli õli. Järgmise vahetuse tegin 1000 km järel ning siis 2500 km järel, pärast mida sai mindud üle 10 000 km välbale. Kuna aga Opeli õli kippus mootor kulutama nii palju, et enne vahetust pidi juurde kallama, siis viimased kaks korda on sisse kallatud Valvoline Durablend 10W-40. Õli Üle 100 000 km läbisõidu juures soovitatakse aga kasutada Valvoline Maxlife-i. Eks järgmine kord panengi selle sisse.