9. leht 12-st
					
				Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko
				Postitatud: 07 Mär 2021 21:30
				Postitas Härra Erko
				Nonii , kolm kuud viimasest postitusest möödas, nagu niuhti, ja ega erilisi arenguid mosse asjus ei ole. Kuna olen endiselt suhteliselt algaja keretöödes, võtsin vahepeal töösse ühe sõbra auto, mille kere pehmelt öeldes juba suht vanaraud oli. Sain veel viimast korda kätt harjutada ja mõne kopika teenida enne tõsisemalt mossele pühendumist. Tegu oli vana Opel Astraga ja tagumised poolraamid oli vaja põhimõtteliselt nullist üles ehitada.
Igatahes, tagasi teemasse. Mossel lõikasin välja sisemise karbi, et siis uus väänata.
 
 
 
Karp käes, jeeii 
 
 
Uus sisemine karp tuleb tsipa lihtsama disainiga kui originaal
 
Esimene keevitus mosse kallal, jube pisike, aga vähemalt algus on tehtud 
 
 
 
Kuna ma olen juba teine inimene, kes sellel keretöid teeb, on minul 2x rohkem tööd, kui eelmisel tüübil 
 
 
Leidsin uued tiiva alused plekid, kuid üks nendest pole päris originaalse disainiga, kasutusse ei lähe, proovin alumise otsa ise uue teha.
 
 
Uus sisemine karp
 
 
Pikalt polnud täna aega kirjutada, seega lisasin vähemalt palju pildimaterjali  

 
			
					
				Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko
				Postitatud: 08 Mär 2021 13:41
				Postitas Härra Erko
				Juhuslikult leidsin ka kõige esimese pildi, mis ma kombimossest tegin, niiviisi ta seal seisis, kuni ma ta ära tõin. Kõrvale oli ruumi tehtud golf III jaoks, mille alla oli kividest põhi laotud. Oleks ju võinud sama Moskvichi parkimiskohaga teha, aga siiski jäeti ta muldpõrandale mädanema  
 
 

 
			
					
				Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko
				Postitatud: 27 Mär 2021 19:16
				Postitas Härra Erko
				Natukene olen jälle nokitseda jõudnud, aga erilisi arenguid ei ole, sest suur osa garaažis veedetud ajast on läinud karbi paika panemise peale ja no päris õige ta ikka veel ei ole
 
 
Tagauks on ka selline imelikult kõver, panen alt esi-ja tagaukse  kohakuti, vajub aknaraam täiega sissepoole ja vastupidi. Ukse alumine ots jookseb ilusti paralleelselt karbiga. Lisaks jookseb tagauks alt esiuksega kokku, noo ma ei tea...
 
 
 
Kuna mul sisemine karp sai lihtsustatud disaini, siis ei ole sellel enam valtsi, mille peale muidu põhjaplekk toetub ja kinnitub. Kumba pidi oleks mõistlikum korkkeevituseks põhjaplekk valtsida, kas allapoole või ülespoole? Endale tundub loogilisem ülespoole valtsida ja siis hiljem kerehermeetikuga alt vahe täis lasta.
Teine küsimus, "komistasin" kogemata mosse tutikale käigukastile otsa ja pidin ta loomulikult ära tooma. Kas need uued käigukastid ongi nii, et viskad vahele, valad õli sisse ja valmis või peaks sellega siiski profülaktikaks mingeid muid toiminguid tegema?
Viimaste piltide mõte on näidata tagumise ukse istumist, ärge seda lappes karpi seal all tähele pange, see pole veel täielikult fikseeritud.
 
			
					
				Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko
				Postitatud: 27 Mär 2021 22:38
				Postitas stern100
				Tere tulemast klubisse. Olen selliseid plekitöid juba 11aastat teind ja asjade paika lõikamine on väga tavaline nähtus igal vanal autol. Vahet pole kas vene või usa...küll tuleb ühest kohast sentimeeter vahelt ära võtta või teisest kohast kurvi kuju muuta...ja vahed ise paika ajada lõigates-keevitades. Alles jamasin Jaguar E type 3 seeria kapotiga- õudusunenägu sest kapoti toorikplekk käsitöö ja igas suunas suurem kui vaja.
Põranda kohta- ülespoole ja alt hermeetikuga täis- krunt, värv, hermeetik, värv/kivikaitse ja peaks ideaalne saama.
Kasti kohta- tihendid hakkavad 100% lekkima, vaheta ära ja piilu küljekaanest kontrolli mõttes ikka sisse ka.
			 
			
					
				Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko
				Postitatud: 28 Mär 2021 23:07
				Postitas Härra Erko
				
			 
			
					
				Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko
				Postitatud: 29 Mär 2021 18:04
				Postitas Martin2140
				Tulevikus poltidega karbivahetus. 

 
			
					
				Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko
				Postitatud: 31 Mär 2021 07:59
				Postitas Härra Erko
				
			 
			
					
				Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko
				Postitatud: 03 Apr 2021 23:58
				Postitas martinjev
				Mahakäiatud keevitus on ilus silmale vaadata küll aga varjatud kohtades ma sellele liialt rõhku ei paneks. Käiamata jääb tugevam õmblus ja väiksem tõenäosus et keevitus koht praguneb.
A muidu hea töö endiselt!
			 
			
					
				Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko
				Postitatud: 05 Apr 2021 23:23
				Postitas Härra Erko
				
			 
			
					
				Re: IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko
				Postitatud: 05 Apr 2022 09:52
				Postitas Härra Erko