1. leht 2-st

Mosse kast 5 käiguseks

Postitatud: 04 Okt 2010 21:35
Postitas MAZ
Kuna nädalavahetusel juhtusin ühe ex-mossemehega kokku,kellega sai pikalt ja laialt vesteldud. Tuli jutuks selline teema nagu 4 käiguse 412-2140 käigukasti tegemine viie käiguseks. Nimelt oli tema kaastuttaval,kes enam kahjuks elavate kirjas pole pikemat aega :( üks 412 mille ta tegi 5 käiguseks. Tegu oli ilmselt ma eeldan, tehnilisi ja inseneri teadmisi omanud inimesega kellel oli ka vaba aega ja võimalusi sellist asja katsetada. Kuid kuidas sellise kasti konstrueerimine välja näeks?
Ma ei tahaks hakata siin tekitama vaidlust teemal ,kas on mõtet või ei. Pigem räägiks asja tehnilisest poolest ja teostusest. Ehk kellegil ideid?

Re: Mosse kast 5 käiguseks

Postitatud: 04 Okt 2010 23:33
Postitas hard0
Lada viiene kast vahetüki abil mootori külge; sellest on siin foorumis ka juttu olnud. Neljasest ehitamine oleks ju meeletu raketiteadus.

Re: Mosse kast 5 käiguseks

Postitatud: 05 Okt 2010 10:02
Postitas MAZ
Mina sain aru,et ei mingit lada kasti polnud seal all räägime aastatest 1983-1986, kus keegi tõesti olevad kättevõtnud ja 412 originaal käigukasti 5 ehitanud. Ka enda loogika ütleb,et selleks oleks vaja kas üks lisavõll teha kasti,mida paraku ei anna sinna paigaldada, või peaks hammasrattaid hakkama kombineerima.
Reaalselt selliselt toimides saaks 4 käiguse kasti kiiremaks teha küll, mõtlen ülekandeid.
Sama sell kes selle (väidetavalt) 5 käigukasti konstrueeris,tegi ka kõik mootorid volga kolbidele ja hülssidele ringi. Muidugi sellest viimasest asjast on siin foorumis juttu olnud ja tundub,et rohkem tehakse seda ideed maha :uhoh. Seega selle üle pole mõtet vaidlema hakata.
Kahjuks pole seda autot ka enam alles kus see 5 kast võis olla kuna see müüdi maha 90date alguses kusagil.
Selle saatust ei tea. Samas vanu Za ruljome sirvides olen märganud igasuguseid 408-2140 modifitseerimise jooniseid seega päris utoopia ei saa 5 käigukast ka olla.

Re: Mosse kast 5 käiguseks

Postitatud: 05 Okt 2010 10:28
Postitas marek
Mingi aasta Kurtnas üks vanamees ka rääkis, et oli sapaka kastile 5. käigu juurde treinud. Sapika puhul saab veel aru, sest sellise ehitusega kaste ei liigu just palju, aga mossele küll erilist mõtet pole. Mingi teine kast vahetükiga vahele panna peaks olema 10 x lihtsam, mõtekam ja töökindlam kui ise hakata leiutama. Asi oleks võimalik muidugi, aga hind arvatavasti teeks teise kasti kasutamise palju loogilisemaks. Kui soov originaali säilitada, siis kiirema ülekandega tagadiffer panna. Siis muidugi pole enam nii palju jõudu madalamtel käikudel, aga otseülekandega(4. käik) pöörded langevad.

Re: Mosse kast 5 käiguseks

Postitatud: 05 Okt 2010 19:52
Postitas MAZ
5 käigune lada kast kipub kapriiseks jääma, kuigi on ka vastu argumente aga see selleks.
Ise pooldan 4 mosse käigukasti tegemist otselülitusele nagu UAZ-GAZ 69l s.t hoovastiku kaotamist.

Kiiremaks tegemine on juba oma ette teema selleks ei piisa ainult ülekande muutmisest sillas, vaid siis peab ka mootoris midagi suuresti ringi ehitama ja käigukast ilmselt ka, kui soov on tõsist erinevust tunda saada. Selle probleemiga on TQHQ kasutajatest mõned väga tuttavad aga kas on mõtekas mosset ajada sama kiireks kui Ford Mustangi?
Olen mõelnud,et kas AZLK tehase konstruktorid(disainerid) ka kusagil mõtlesid kasti disaini ja käikude arvu muutmisele? Või on see nii hämar teema,et ei tasu üldse siin seltskonnas jutuks teha.

Re: Mosse kast 5 käiguseks

Postitatud: 05 Okt 2010 20:44
Postitas Kombimiis
Ei usu et mõtlesid. Polnud ju mõtet "õnnistada" vana mudelit moderniseeritud käikariga ja panna talle lisamarkeering M. Pigem loodeti et ehk saab uuele mudelile peale panna 5ne.

Re: Mosse kast 5 käiguseks

Postitatud: 06 Okt 2010 19:46
Postitas vootele
marek kirjutas:Mingi aasta Kurtnas üks vanamees ka rääkis, et oli sapaka kastile 5. käigu juurde treinud.
Võimalik, et kasutas vormeli kasti. Vormelil kasutati sapaka kasti korpust, kuid kõht ülespidi ning sisse on keevitatud vahesein. Sisu on loomulikult ka täiesti erinev, kannatab probleemideta 170hp.

Re: Mosse kast 5 käiguseks

Postitatud: 07 Okt 2010 09:43
Postitas via
Viienda käigu hammakad on enamasti käimari tagakaande ehitatud. Selleks peamised põhjused on, et võllid laagerduse vahel liiga pikaks ei läheks, muidu peab läbipainete vähendamiseks võllid väga jämedaks tegema ja teiseks, sageli on 5k algselt 4k projekteeritud kastile lisatud, mis puhul ainuke võimalus lisahammakate mahutamiseks on need korpusest väljapoole viia...

Re: Mosse kast 5 käiguseks

Postitatud: 10 Okt 2010 14:13
Postitas Neeme
Peale seda nädalavahetust ei taha ma midagi teada enam Lada käimakastidest. Vabandust, need on sitanikerdised! Käiguvahetus ja vastupidavus on teemadeks. Minu stiili juures läheks neid nagu leiba.
See oli mul elus esimest korda Lada kasti proovida ja pettumus oli ülisuur. 2 päevaga neli kasti.... ja see viimanegi oli invaliid. Aga vähemalt hea, et lõpuni vedas.

Re: Mosse kast 5 käiguseks

Postitatud: 10 Okt 2010 14:40
Postitas TALUPOEG TALUJA
Stiil on Sul selljuhul küll väga halb.Nimelt sõidustiil.Vanasti oli kõnekäänd---loll saab lauajalast ka jagu.Seda paluks mitte isiklikult võtta,lihtsalt öeldi nii.Ise olen 02 -ga sõitnud 150tuhat km.ja kast jäi ikka terveks.Kui need kastid olid prügimäelt pärit siis üldse ei imesta.Autod on ikka edasiliikumiseks tehtud,mitte marutamiseks....Jõudu!

Neeme kirjutas:Peale seda nädalavahetust ei taha ma midagi teada enam Lada käimakastidest. Vabandust, need on sitanikerdised! Käiguvahetus ja vastupidavus on teemadeks. Minu stiili juures läheks neid nagu leiba.
See oli mul elus esimest korda Lada kasti proovida ja pettumus oli ülisuur. 2 päevaga neli kasti.... ja see viimanegi oli invaliid. Aga vähemalt hea, et lõpuni vedas.