1. leht 8-st

MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 14 Apr 2009 20:56
Postitas marek
Mu vana teema ja pidlid siin: http://mosseklubi.planet.ee/foorum_vana ... 61&start=0

Hetke seis selline, et mootori sai täna tööle! Aga kuna jahutusvedelikku polnud oli sõiduproov 50 m. Vb. hiljem ka video, kui sõber filmida jõudis!
Vaatasin ,et klapikambri kaane all paks. õli ja mustuse kiht, niiet sisse läheb mingi odav mineraalõli või lausa originaal autool M8V.

408-sal peaks 2 õlifiltrit olema? Peen ja jäme? Eelmine omanik on selle suure õlifiltri, mis ees vasakul nurgas mootorist eemal, süsteemist välja jätnud niiet aint see teine, kus papp-element sees on kasutuses. Teab keegi rääkida, kas nii on normaalne või peaks suure õlifiltri taas kasutusele võtma?

Auto vaja sõitma saada, sest garaaži sisse ja välja jama lükata koguaeg, äär päris kõrge. Samas mis sellest välimusest ikka mõtet teha oleks, kui tehnika ei tööta :D

Ilusat kevadet!

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 15 Apr 2009 00:34
Postitas mart
Taastama ei hakka? Miks selline " loobumismaiguga jutt"? Kuradima kena auto ju!

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 15 Apr 2009 17:48
Postitas marek
mart kirjutas:Taastama ei hakka? Miks selline " loobumismaiguga jutt"? Kuradima kena auto ju!
ei ole plaanis loobuda... ikka korda teha, pole põhjust muretsemiseks, aga praegu panen lihtsalt autot sõitma, et näha mis ja kust järeleaitamist vajaks.
Ajalugu on mulle näidand ,et kui asjale enne ilus välimus anda ja siis tehnikat tegema hakata, siis mu enda masiantest vähemalt head nahka ei ole saanud. Suurem võimalus uut värvi kriipida või kogemata mõnda kahjulikku möginat peale valada. Niikuinii tekib kokku pannes uusi vigu ja mittesobivusi ning mida vähem seda parem. Lisaks on vaja masinat sõitma saada just selle jaoks, et garaaži sisse ja välja saaks, äär ees nii kõrge ,et vähemalt 2-te inimest vaja ,et autot sisse lükata ja teinekord ei pruugi seda teist olla.

Lähiajal peaks veel mõned osad ja auto võtmed enda kätte saama, eelmine omanik polnud neid siiani üles leidnud, aga nüüd pidid olemas olema. Hetkel mootor töötab nii, et akult läheb üks juhe otse süütepoolile ja teise vähe pikema juhtmega saab starterit anda. Alguses proovisin süüteluku pealmist mutrit lahti keerata, aga seda pole veel oma jõududega lahti saanud ja sai mindud kergemat teed.

Ikka oleks küsimus õlifiltri kohta? On kellegil veel ainult 1 peale tehtud?

Ja äkki on kellegil Pärnu kandis 408 mootorile õli juurdevalamise toru korki(klapikambrikaane pealne)? Nimelt mul seal praegu mingi riidekott.

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 15 Apr 2009 17:59
Postitas Niki88
Süütelukk tundub siis selline asi olevat 408 l et seda ei saagi lahti :lol :lol
Mul endal on kaa see ainuke asi mida ma siiani pole lahti saanud armatuuri küljest :cry :cry

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 15 Apr 2009 18:01
Postitas MAZ
Õlifilter: kindlasti peab 2 süsteemne olema, jäme filter, mootori küljes korjab suurema sademed õlist seda tuleks ajada ikka aeg ajalt ringi, mõni elumees ei viitsinud omal ajal ajada ringi siis juhtus see,et asi kiilus nii kinni,et
oli mega jõudu vaja,et lahti saada. Peenfilter siis paremas ees nurgas on õli läbi filtreerimiseks!
Mul endal on 2 süsteemne ja töötab siiani hästi :smokin

Auto kohta,et eks ta tööd vaja kuid ega miski ka võimatu pole, on ka kordades hullemaid asju
nähtud mis üles ehitatud! Soovin edu ja jaksu!

Ma olen sellist süütelukku küllalt küljest võtnud vaja vaid jõudu ja õiget lehtvõtit :smokin

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 15 Apr 2009 19:00
Postitas marek
MAZ kirjutas:Õlifilter: kindlasti peab 2 süsteemne olema, jäme filter, mootori küljes korjab suurema sademed õlist seda tuleks ajada ikka aeg ajalt ringi, mõni elumees ei viitsinud omal ajal ajada ringi siis juhtus see,et asi kiilus nii kinni,et
oli mega jõudu vaja,et lahti saada. Peenfilter siis paremas ees nurgas on õli läbi filtreerimiseks!
Mul endal on 2 süsteemne ja töötab siiani hästi :smokin

Auto kohta,et eks ta tööd vaja kuid ega miski ka võimatu pole, on ka kordades hullemaid asju
nähtud mis üles ehitatud! Soovin edu ja jaksu!

Ma olen sellist süütelukku küllalt küljest võtnud vaja vaid jõudu ja õiget lehtvõtit :smokin
Siis ehitan selle teise filtri ka tagasi, sest hetkel ainult jämefilter siis mul süsteemis, kui õieti aru saan.
Lehtvõti on õige olemas, aga süüteluku korpust ei saa kuidagi kinni hoida, et ringi ei käiks, armatuuri pole veel maha ka võtnud.

Homme plaanis jahutusüsteem tööle saada ning seejärel õli ära vahetada, praegu õli väga vähe sees niiet valan natuke žiguli oma juurde, mootor soojaks ning siis vana õli välja.
Sisse läheb mitte vene päritolu mineraal, sest seda jätkub endal. Nüüd paneks sinna peenfiltrisse ka elemendi sisse, aga sinna läheb ainult 1 toru mul, teisele oli vist punn ette pandud, huvitaks kuhu see minema peab mootoris?

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 15 Apr 2009 22:43
Postitas mart
No ma arvan, et kui see õlifilter seal peal on, siis võiks ju toimida ka! Ülesanne on tal seal kindlasti täita, nii et ühenda uuesti ära!

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 16 Apr 2009 09:11
Postitas carrec
Aga ühenda ikka nii, et õli sealt filtrist läbi käiks, kui sul ühel otsal on punn (pime) ees siis ei oe emast mingit tolku, kui õli inna sisse saab ja välja mitte. Teisest küljest jääb õli ringlus olematuks kui üks voolik kinni on ja kasu asemel on ainult kahju! Kui soovi siis võin vaadata kuhu voolikud ühendatakse!

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 16 Apr 2009 23:06
Postitas marek
Panin täna uued lõdvikud ja klambrid, kraanid kinni ja hakkasin tosooli sisse valama. Kõik oli tore seni kuni kuulsin auto alt tilkumist ja alla vaataam minnes avastasin ,et sidurikojast tilgub jahutusvedelikku... sellist asja polnud ise varem näinud.

Nüüd peab kasti ja siduri alt võtma, et vaadata mis krt seal üldse toimub... Ülevalt vaatasin, et kaane vahelt või kuskilt blokist alla vedelikku ei voola, niiet viga kuskil hooratta läheduses arvatavasti, samuti õli oli karteris sama kogus, mis enne niiet sinna vedelikku vist ei kao... On keegi varem kunagi midagi sellist näinud?

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 16 Apr 2009 23:28
Postitas Varblane
Tere Marek.Tore näha,et oled sappari kõrvale endale mosu muretsenud.

Ise pole 408 mootoritega varem küll kokku puutunud aga kas plokk ei või lõhki olla?Mul ühel mootoril oli ka lõhki ja vedelik ei puutunud õliga kokku kuna ei läinud ilmselt õli kanali juurest lõhki.Mingi külmakork või plaat ka vist ei saa olla läbi roostetanud või tähendab sellises imelikus kohas just. :uhoh

Edu ehitamisel!