9. leht 13-st

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 07 Apr 2013 21:49
Postitas Madys
Ta elab! :twisted:

Turboclubist hents99 käest kolle kätte saadud hakkasime asja kokku panema. Pritsepea sai endale koha, et saaks pilli vabalthingavana tööle. Pihustid ühendatud pritsepeale, Kütusesurve üles ja voila - pihustid pihustavad ilusti. Peale seda pihustid kollele külge, ja käiama. Aga mida pole on mootori töötav hääl.
Hakkasime viga otsima. Lõpuks tuli välja et süütepool ei anna sädet sest üks juhe oli kondeka küljest lahkunud. Säde olemas, natuke käiamist ja mosse tegi esimesed hääled, seda küll ainult mõneks hetkeks. Selle heaoluga, et korrakski käib läksime ära koju magama. Järgmisel päeval küsisime infot, miks mootoril tühikäik puudub. Kuna 1.3 mootor ei suuda tekitada sama vaakumit mis 2.3 Mersu mootor, keerasime KE klapivedru tugevamaks ja masin jäi käima.
Pilt
Pilt
Pilt


Järgmiseks mõtlesime, et kui käib siis käib ja edasi tegeleme vaheduseks velgede laiendamisega.
Kolm tükki sai laiendatud ja neljas velg lendas vanarauda, sest oli kitsam ja igate pidi lopergune.
Veljed said tihedaks aetud ja siis rehvi proovitud. Peale saime ta lõpuks Brake cleaneri ja Leegiga. Täpsematest asjadest rääkima ei hakka, terve youtube õpetusi täis.

See mis sealt tuli, nägi ülbe välja. 175/55 R15
Pilt

Korralik stretch.

Sama velge sai proovitud ette nii tava tiivaga, kui ka wide body-kitiga.
Pilt
Pilt

Täna sai ka oma koha lamda, aga mõõtmise ja seadistamisega kaugele ei jõudnud.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 07 Apr 2013 21:52
Postitas Urukoer
Mille rattakoopa kaare oled tiivale külge pookinud?
Väga kenasti istub. :)

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 08 Apr 2013 12:31
Postitas canyondrift
Urukoer kirjutas:Mille rattakoopa kaare oled tiivale külge pookinud?
Väga kenasti istub. :)
Kui teemat lugeda, siis tuleb see siit välja, aga no eks kordamine on tarkuse ema.
Tegemist on VW Golf MK1 kaheukselise tagumiste tiivakaartega. Külge sobivuse poolest on tagumisi töödeldud nii nagu originaalid on, tagant otse alla vajuvad, mitte ühtlaselt kumerad.
Käimise poolest on nüüd vaja veel turbo külge ühendada läbi cooleri. Hetkel jäi lamda järgi küttesegu rikkaks multimeetriga mõõtes, niiet kui turbo lõpuks ühendatud saab KE külge, siis hakkab alles õigeid numbreid tulema. See peaks parandama hetkese väga rikka küttesegu, kuna multimeeter näitas 0,9V. Lambda kell on ka olemas, aga see ei tahtnud õiget piirkonda näidata, võibolla seepärast et meil voltmeeter paraleelselt oli ja takistus kahanes kõvasti. Kell läks ka kuskilt vastu kere ja põletas enda peadioodi ära, eks selle joodab kunagi lahti ja vahetab ära.
Sisselase tuleb 60-sest mustast metallist, selle saab kuskilt summutitega tegelevatest firmadest soetada. Tuleb sama mis väljalase.

Velje mittesobimisega oleks nüüd tarvis veel ühte 4½" 15" moskvichi originaalvelge, hea oleks kui saaks ilma rehvita.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 09 Apr 2013 08:28
Postitas hannes24
Tore näha, et asi edeneb.

Jõudu.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 22 Mai 2013 22:40
Postitas canyondrift
Greetings, ega vaenlane ei maga :smokin ...

Vahepeal tegevus seisis pikalt koolis käimise taga, nüüd eelmine nädalavahetus sain mõned tunnid tegutseda.
Muretsetud sai vahepeal üks uus 407 velg, kuna vana oli kas 403 vms oma, ei sobinud. Sisselaske/väljalaske torustik sai ka sebitud, 2,5" tsingitud terastoru ning mõned põlved, roostevaba otisin ka, aga see oli jõledalt kallis ja santehnika ei sobinud kuna sein on lihtsalt liiga paks. Torustiku ühendamiseks oli ka voolikuid vaja. Esialgu sai otsitud Ebayst, no, pole probleemi 30€ terve posu voolikuid, hakkame aga tellima... Aga tutkit, hiinast Eestisse ei saadeta, ometi et on märgitud et saadame ka Euroopasse. Võibolla oleme siiamaani Nõukogude Liidu all, ei tea... Esialgu teada saanud Eesti hinnad, db-hpst ka nagu kätt taskusse rahakoti järgi ei ajanud, siis tuli õrn mõte kui nägin ühel mikrobussil täpselt sellist voolikut nagu meil vaja oleks... Egas midagi, otsisin siis pakiautolammutused välja, käisin Muugal ja tulin tagasi mõned eurod vaesemana ja täpsete voolikute võrra rikkamana. Nüüd on põhimõtteliselt kõik olemas et auto saaks ka läbi turbo käima.
Nüüd oleks vaja üles ehitada kütusetrass. Selle tarbeks tülitasin täna jälle DunlopHiflexi ja lahked onud otsisid mulle oma riiulitest igasugu ühendusotsi ning klambreid. Tallinnas on igatahes vägagi mõistliku onud, soovitan sinna minna igasuguse hüdro või pneumoseadme voolikuga, otsitakse asjad välja ja tehakse ära, pole probleemi, valik on ka suur.
Eelmisel nädalavahetusel sai ära veetud ja paika pandud kollektori poolne rõhutoru, mõeldud natuke ka teise poole paigutust, valmis keevitatud viimane velg ja oligi päev õhtus.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 22 Mai 2013 23:49
Postitas mart
Velg näeb küll natuke liiga hea ja ülbe välja! Muide mul samasugune cooler olemas ainult et välimuselt uueväärne.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 31 Mai 2013 09:33
Postitas canyondrift
Sain hetkel hommikukohvi kõrvale väheke aega ja saan kirjutada mis vahepeal juhtunud on..

Mosse seisab hetkel vasak külg üleval garaažis ja anub kruntvärvi järele, see aga selleks...

Alustades esmaspäevast sai mootor viimaks tööle ühendatud läbi turbo. Torupõlved Fennost olid perfect fitment, kere sisse augud ja voolikud klambritega kinni. Tuli paras uss küll, aga kõik on arvestatud ja selle setinguga ka esimene käivitus tehtud, käivitus tavapäraselt, isegi hästi, aga gaasi andmisele ei tahtnud reageerida eriti hästi. Parasjagu hiline õhtutund ka ja aku oli nagunii otsas peaaegu siis jätsin esialgu asja sinnakanti, rahuldus käes et mootor töötab tühikäigul. Viga on ilmselt selles et mootor ei saa piisavas koguses kütust peale samal ajal kui gaasi vajutada. Üks hetk sõitis see kaalikas ka iseseisvalt õue, niiet küünalde ja süüte poolest peaks kõik õige olema. Küünalt ma pole maha proovinud võtta ja vaadata mis värvi on, aga segu on räigelt rikas, vingu haisu kõik kohad täis ja mõni õrn probleem veel. Eks kui jahutava vedeliku uuesti sisse saame, siis saab tegeleda häälestamise perioodiga õrnalt.
Võtsin ette vasaku poole koopa ja külje tegemise, mis ka eilse seisuga valmis sai. Nüüd saab hakata vaikselt asjadega ettepoole liikuma või siis nö allapoole, ehk siis tagasild on vaja siiski korralikult kinni panna, pikivarras ühendada ja pakud keevitada. Selle varda teen ka reguleeritava vanast mercedese roolivardast kuna neid on parasjagu miskipärast paar tükki üle. Selle rally lingi peale siiski ei lähe kuna teostus on piisavalt keeruline ja meil on koopas sitaks ruumi et midagi ei tohiks end vastu käima hakata kui isegi 8" velg all istub.
Viimaks hakkasin ka kütusetrassi sisse vedama. Selleks sai ostetud 7m vasktoru, lõikurrõngaga ühendusotsad on ka juba olemas ja nüüd on järele jäänud vaid trassi vedamise vaev ja elektrisüsteem paika panna kütusepumbale. Pump, filter ja kütuse aku said ka paika pandud paremale poole koopakaare taha. Tehtud ka korralikud kinnitused. Nüüd vaja paagist korraldada kütuse võtmine mis käib läbi ~14mm vooliku ja tagasivool. Mõlemad saab originaal kütusevõtu avasse surada, keevitan sellele külge parajad toruotsad ja võib asja süsteemi ühendada liikumatult.
Ehitasin ka velgede ja muu kraami tarbeks liivapritsi vanast propaaniballoonist. Kraanid ja ühendused sebisin kohalikust hüdro/pneumo/auovaruosade-poest, juhtdüüsiks saab hetkel 10A sulavkaitsme portselanümbris kuna sellel on 4mm ava. Liivaga täitmise süsteemi oli minu jaoks kõige raskem teha, kuna polnud sobivat anumat millel see juba eos olemas oleks. Võtsin siis nii suure korgi kui leidsin garaažist, lõikasin ja mässasin ja nüüd saab liiva ülevalt peale valada läbi ~60mm ava. Hetkel pole pritsi proovida saanud, kuna kõik müüvad siin aiavoolikut mitte õhuvoolikut ja lasin endale Tartust mõnest firmast seda tuua. Eks nädalavahetusel teeb esimesed katsetused kuidas asi ka reaalselt töötab ja milline osa tahab täiendust. Paak sai ka survestatud, 8Bari rõhku pidas ilusti vastu ilma leketeta niiet võib lugeda töö edukaks senimaani. Muidugi hoiatan igatühte kes peaks kunagi propaaniballooniga mässama. See võib ka vett täis kallates piisav rakett olla. Ise nägin ohtu ette väheviisi ja lasin päevakese seista aianurgas täidetult veega, järgmine päev keerasin kummuli ja andsin kaugelt tule torust sisse... Tegi küll raketti, aga mitte midagi trastilist, puurisin vajalikud augud sisse ja lasin veel päevakese taheneda...

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 01 Juun 2013 18:44
Postitas fokser
Krt kus on ikka vaeva nähtud... väga vinge kastika projekt käsil. Huviga jään antud teemat jälgima. 5+

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 03 Juun 2013 10:33
Postitas canyondrift
Eile keevitasin tagasillale reaktiivvarda lõpuni. Känd kere külge sai 4mm plekist tehtud ja kõvasti kinni õmmeldud et ei oleks sarnast problemi nagu sigullidel. Reaktiivvarras on ka reguleeritav.. Eks näis kuidas vastu peab esialgu.
Puhastasin ära ka pritsepea ning panin asja läbi filtri käima seekord. Tühikäik täitsa okei, aga pöördesse ei taha esialgu minna, peab veel klapivedru keerama ja samal ajal ka õhku vähem peale andma, hetkel panin pritsepeas kausi ja klapi vahele tükikese juhet ja pill käis pöördesse päris asiselt.. Nüüd saan ka aru miks BOV vajalik on... Kui gaasi annan suht poole peale ja turbo kella pealt 0,2Bari ära näitab, siis tekib gaasi maha lastes surge efekt ja hakkab õhk tagurpidi liikuma, otsib nö lihtsamat väljapääsu teed. BOV tuleks kuskile enne coolerit tegelt installida, aga et meil seal piisavalt vähe ruumi on, siis tuleb ikkagi peale coolerit panna otse sisselaske kollektori ette.
Muidu asi töötab, ei julge nagu väga peale anda, kuna kardan et pöörded kasvavad hetkel üle lubatud piiri ja jupid on nii kerged lendama. Igatahes hetkel pill sõidab ja liigub isegi omal jõul. Nüüd hakkan tegelema kütusesüsteemi installiga, ja kütusepumbast tuleb juhtmed vedada kuni süütelukuni et see käima läheks kui süüde sisse keerata. Nupu lahendus on jama, ei ole praktiline.. Samas, ega süütelukk sellepärast ära ei sure? Pumbast käib läbi päris suur vool, arvestades mersu originaal kaablite ristlõiget. Võibolla asi pigem releega lahendada.
Radiaatorit üritasin ka ette visata... Mosse juures ei meeldi mootori juures üks suur asi... Et sisselaske kollektorit maha võtta, pead maha võtma veepumba tagumise korpuse kuna venelane on sinna sisse suutnud keerata mingi nö torupõlve mis peaks üles termostaadi juurde jooksma ja lisaks sellele veel on selle poldid/mutrid nii urruaugus et neid lihtsalt ei keera kui mõningaid asju eest ära ei lammuta. Minu plaan on need kõik otsad seal pimedaks ära teha, sest meil hetkel ei ole vaja ei karpa jala soojendust ega pakun ka seda pisikest voolikut mis jookseb termostaadi korpusest kuni pumbakorpuseni.

Pilt

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 19 Aug 2013 01:35
Postitas canyondrift
Pole see projekt päris soiku vajunud, tegeleme ikka tasapisi edasi nii kuidas jõuame....

Hetkel on masina kallal tegeletud ligi nädal aega ja selle aja jooksul saanud palju tööd ära tehtud...
Sisselaske torustik sai nüüdsest BOV-i ja külmkäivituspihusti võrra rikkamaks, said nad pandud siiski enne kollektorit, kuna ruumi on turbo juures meeletult väheseks jäänud.
Esialgu sai paika pandud kütusepaak, millele kütusepumba tarbeks sai vana imitoru asemele keevitatud hulka jämedam toru ning juurde pandud ka tagasivoolu jaoks ots. Esialgu sai tagasivoolu toru ka keevitatud, aga pärast mõningat painutamist ja tegelemist murdus see ära ja leidsin parema lahenduse kui keevitus, nimelt jootsin jupikese vasktoru vana toru asemele. Paaki sai ka peale kütusepumba mahapõletamist pandud paagisisene filter. (Polegi päris kindel kuidas pump läks, puru sees polnud, aga püsimagnetid olid pooleks ja harjad olid kulunud peaaegu kriitilise piirini). Uue pumbaga aitas kiire koostöö Lesven-iga, tänud! Veetud sai ka vasktorust kütusetrass, mis peab rõhku vägagi edukalt, ainsaks probleemiks on praegu kahe toru ära mahutamine põhja alla nii et nad kuskilt hõõruma ei jääks. Vasktorude otstes on keeratavad lukustussõrmusega stutsid, kuhu saab vooliku keerata.
Kui esialgu oli auto käivitamine hirmus ooper, see lüliti, see juhe ja siis alles võtit, siis nüüdseks on kütusepumbal oma relee, aku on kolinud salongi, kõrvalistuja istme taha ja nüüdseks on käivitamine vaid süütelukust.
Kere poolest sai ette võetud tagaluuk, mis sai esialgu lahti lõigatud, et kõverused likvideerida, samas ka luuk ehitada vastupidavamaks, kuna eelnevalt oli lukustusmehanism ja sisemine plekk täiesti ära tallutud. Nüüd on probleemi lahenduseks mõningad vinklirauast ristid ja talad, mis tegid küll luugi hulganisti raskemaks, samas aga tugevamaks.
Valmis sai ka väljalase otsast lõpuni. Väljalase sai tehtud 60mm terastorust, keerakuid ja põlvi tuli omajagu ning põhimõtteliselt on tegu otseläbi süsteemiga, millel on lõpu otsas custom made pütt, millest väljub 3" toru... Kuna mossel on tagumine ots parajalt paljas, st mingeid katteid ja asju ei ole mis summutajat varjaks, siis sai see viidud nii kere sisse kui vähegi kannatas, selle jaoks pidime püti panema autoga risti. Hääled on piisavalt valjud, samas mitte nii hullud et sõita ei kannataks või peaks kellegile kõrvadele hakkama.
Sillatala külge sai ka poogitud karterikaitse, mida pidime natukene modifitseerima, kuna radika alumine tala sai ümber tehtud ja mootor oli tõusnud natukene võrreldes originaaliga. Igatahes on hetkel karterikaitse kõvasti all kinni ja loodetavasti peab ka igasuguse olluse kinni mis kuskilt võiks karteri ära lõhkuda.
Jahutuse tarbeks sai vana ventilaator mootori küljest ära visatud ja mingisuguse Fordi elektriline ventilaatori paigaldatud. Loodame et tasub end ära mõningate lisahobujõudude juures.
Alustatud on ka pahteldamistöödega ja õrnalt on ka juppe autole külge tekitatud, et asi auto moodi välja näeks, muidu on paras skelett teine juba aastake olnud. Uksed sai külge kruvitud, enamvähem ka paika rihitud, esitiivad külge keeratud, millele golfi kaared ka külge keevitatud, uus esipõll külge keeratud, mida peab veel modifitseerima cooleri ära mahtumise ja jahutamise jaoks. Kapott on leidnud endale koha, hinged pidi täielikult ümber tegema ja ka kere kinnitused, originaal lambajalga kapotivarrast on nüüdseks asendamas üks silinder mis kapoti kenasti üles kergitab ja piisavas asendis hoiab. Kapotile on vaja veel leida mõni teine kapott, mille seest saaks tugevdusriste, kuna praegu on see teema seal ikka vägagi lödi, silinder surub oma jõuga juba plekki propellerisse.
Käima on kindlasti autot pandud päris mitmed korrad ja ka mõned hädised tiirudki tehtud... Hetkel pole pähe väga vajutanud, kuna kütesegu on tühikäigul kõrge ning pöördel lahja. See tuleneb sellest, et KE-pritset pole hetkel kontrollimas miski muu kui õhuvool mis reaalset kütusekogust reguleerib, aga rikkamaks ja lahjemaks keerab pea külje peal olev magnetklapp, seda siis läbi ECU, lamda ja mõne anduri. Hetkel käib juhtmestiku otsing, koos andurite ja muu sinna juurde kuuluvaga. Vahepeal mõtlesin ka manuaalse lahenduse peale, aga siis oleks vaja magnetklappi asendama panna FPR ja seda juhtima vaakum, et see keeraks meil vastavalt siis vaakumile küttesegu lahjemaks ja rikkamaks. Kuna see lahendus aga ei anna täit reguleerimist, siis tuleb elektriline lahendus peale pookida kui õnnestub.
Tegeletud on ka natukene ilusate asjade loomisega, ehk värvitud sai sisselaske torustik ja teised veljed (Mangelsid) mis aasta aega nurgas on passinud.
Ega kere poolest polegi jäänud palju enam, mõned asjad vajavad käiamist ja kruntimist, mõned veel õrnalt venitamist ja painutamist ning võib hakata pahtlit määrima. Kuna kere oli juba autot luues nii kõver või oli sellega midagi väga asist veetud, siis just see osa mis selle mosse lang versiooniks teeb on põhiline murelaps. Kere koondub õrnalt ühenduskohale ja tuleb ka siis jälle välja kuni kasti lõpuni. Muidu mosse nagu mosse ikka, jupid ei taha kere külge üldse istuda, augud tuleb osad ümber teha, kinnitusi parendada jne...
Kasti sisse tuleb sama kraam nagu seal ka alguses oli, mingisuguse veneaegse mikrobussi, ERAZ-i või millegi säärase alumiiniumpõhi. Seda tuleb aga modida kuna koopad on suuremaks kasvanud ja kinnitused tuleb ümber teha. Samas tuleb mõelda ka väikesele panipaigale kastis, et kogu vajaliku kraami saaks kuhugi ära panna, mitte ei peaks endaga salongi koguaeg träni kaasa vedama.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt