1. leht 6-st

Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitatud: 12 Mär 2013 22:55
Postitas Manks
Pikka aega teadsin, et eestis on sõitmas mõned diiselmootoriga moskvitsid. Siiani arvasin, et diiselmootoreid on paigaldatud mudelitele 408 ja 426, mis on pruugituna toodud rootsist (aastatel 1967 - 1970). Väidetavalt on Võrumaal olnud isegi diiselmootoriga 426 parempoolse rooliga. Need masinad on kõik olnud perkins 4.107 ja 4.108 mootoriga, mida võib leida ka kombainide pealt. Tegemist ilma eelsüüteküünaldeta rasked mootorid, mida külmema ilma korral raske käivitada. Ise tean Võrumaal kahte diiselmootoriga 426 -t, ilmselt on neid meie maal rohkemgi.
Hommikul sattusin juhuslikult selle kataloogi peale: http://diauto.fi/ee/kataloog/varuosa/120517/
Kui seda soomlaste kataloogi uskuda, siis on AZLK mootorivalikusse sattunud ka FORDi mootorid. Oskab sellest keegi midagi rääkida? Siia teemasse ootan igasuguseid linke ja pilte diiselmootoriga moskvitsidest :beer

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitatud: 12 Mär 2013 23:17
Postitas TALUPOEG TALUJA
Viljandimaal oli vähemalt kolmel Moskvitšil diiselmootor Perkins. Hetkel ei tea nende masinate käekäigust eriti rääkida,sest ei tundnud tol ajal eriti huvi. Üks neist oli 2140.
Kuna viimasel ajal tunnen tõsisemat huvi asja vasta,olen hakanud ka ise sama teemaga tegelema ja nii juba paari aasta jooksul. Siin-seal on veel selliseid Perkins mootoreid liikumas,mis omal ajal autodel peal olid. On tehtud isegi mitmeid pakkumisi....
Mis puutub sellise vanamalli mootori käivitamisse,ei ole asi väga hull. Vähemalt soojal ajal kargas käima nagu põrguline... :D Jutt halvast käivitusest on kindlasti tingitud varuosade puudulikust saadavusest tol kaugel ajal....saate aru vast isegi,milles brobleem oli. Mootorid olid üsna läbi sõidetud ja see oli vast põhiline põhjus. Mootor oli küllaltki vastapidav. Nagu need vanemad mootorid ikka. Ühe sellise auto omanikuga sai räägitud ja ta mainis,et peale 40 tuh. km. läbimist võis käigukasti maha kanda.... Kohapealt ära sõites ei olevat ka esimest käiku eriti vaja läinud,kuna jõupuudust polnud. Häda oli olnud müraga mis tikkus häirima. Ise ei oska kommenteerida aga kaubikul oleva Perkinsi mootori müra tekitab tõsist väsimust..... Kuna aga Moskvitšil mootor ees ja ka kubatuur väiksem.....peaks asi jääma taluvuse piiridesse.
Teen ettepaneku ja arvan,et ka teemaalgatajal pole selle vasta midagi. Kellel on olnud au sõita omalajal sellise Moskvitšiga millel Perkins 4.107 või 4.108 mootor,võiks lahkelt rääkida oma kogemustest ja juhtumistest.

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitatud: 13 Mär 2013 07:26
Postitas moskiito
need on nii vanad mootorid, pean silmas perkins 4.107 ja 4.108, et neile pakkutakse ainult remondi komplekte. Mootoreid ennast tehas enam ei müü paraku.

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitatud: 13 Mär 2013 08:21
Postitas vootele
2141 müüdi ka Ford Orioni diisliga.

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitatud: 13 Mär 2013 08:56
Postitas TALUPOEG TALUJA
moskiito kirjutas:need on nii vanad mootorid, pean silmas perkins 4.107 ja 4.108, et neile pakkutakse ainult remondi komplekte. Mootoreid ennast tehas enam ei müü paraku.
Vana värk jah,aga õnneks ka Ebay,s on juppe pidevalt müügis. Saab ka osi tellida. Kas ka kõike,ei või väita. Aga millal viimased mootorid 4.108 tehti,ei tea kahjuks. Aga seda mootorit kasutati ja ka kasutatakse veel merediislina. Eks sellepärast veel juppidega kitsaks pole läinud.

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitatud: 13 Mär 2013 09:36
Postitas Manks
vootele kirjutas:2141 müüdi ka Ford Orioni diisliga.
Kas eestisse ka selliseid mudeleid kunagi sattunud?

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitatud: 13 Mär 2013 15:11
Postitas partnermosse
ALEKO 21413 Ford Orioni 1.3 D 43 kw mootoriga ja Eestis selliseid mina isiklikult pole näinud... :smokin
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitatud: 13 Mär 2013 22:02
Postitas Urukoer
Mis kuradi matsalka seal viimasel pildil tulemüürile on kleebitud?
Mingi isolatsiooni summutus matt :D

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitatud: 23 Apr 2013 22:42
Postitas TALUPOEG TALUJA
Tundub,et pean pisut asja värskendama. Mõned pildid siis Mosse diiselmootori küttepumbast:

Pilt

Pilt

Pilt

Pump sai viidud siis Oisu Diisel OÜ-sse ja sai kerge uuenduskuuri. Tulemustest on vara rääkida,sest ühtegi pauku pole veel kuskilt tulnud......

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitatud: 23 Apr 2013 23:26
Postitas mario
Lucase rootorpump tundub olevat. Ehituselt sitaks lihtne, lahti võttes vist üldse ainult mingi 15-20 osa ongi..
võrreldes 80ndate Golf 2 diisli mehaanilise jaoturpumbaga, kui lahti võtsin jäi lauale 157 detaili.. :uhoh
siin siis mehaaniline VE mul töölaual tükkidena..
Pilt
Lucase oma on nagu paar legoklotsi selle kõrval. :P
Usun, et said tagasi töötava pumba, sest diisli õppejõud oli mul üks Oisu omanikest...