1. leht 7-st

Azlk 408 1965 mart

Postitatud: 05 Apr 2013 21:45
Postitas mart
Tere jälle mosseklubi härrased!
Olen suht pikalt siit eemal olnud, aga siin kehtib selline reegel, et korrra oled mossemees olnud siis paratamatult selleks jäädki.
Autoks Azlk 408 ja aastaks 1965. Kere on üllatavalt kõva ja leidub ainult vähesel määral pindmist roostet. Põhi on 4+. Tõenäoliselt on esimene omanik teinud sellele väga arvestatava korrosiooni tõrje kas siis vana õli või "kahurimäärde" näol ... Tubli! Mootor on 408 oma ja käigud roolisambalt vändatavad. Tõenäoliselt mõni foorumlane tunneb selle auto ära ka.

Probleemidest ja vigadest!
Mootor töötab kohati kehvasti (esmaspäeval vahetan küünlad ja juhtmed ära)
Salongi plastikud on sellel nii nagu nad on :)
Armatuuril mõned üleliigsed nupud mis ei reageeri mitte kui millegile...
Esiiste natuke päevi näinud, kuid usun, et taastatav.
Pidurid võtavad ebaühtlaselt ( käis pidurite ja amordi stendis.)
Kojamehed ei tööta ja klaasipesu samuti... ei leidnud vaakumpumpagi pesu jaoks üles armatuurilt ja selle lähedusest.
Spidomeeter ei tööta ( sain juba tutika spidoka aga käsi ei tõuse seda sinna sulanud plasti taha panema millegipärast.
Tagurdus tuled ei tööta ( juhtmed ripuvad põhja all, kuna kastil pole selleks lülitit) Eelmine omanik nii väitis vähemalt.
Mõni pilt ka

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Azlk 408 1965 mart

Postitatud: 05 Apr 2013 22:35
Postitas MAZ
See peaks olema päris korralik M408, mis vähese vaevaga korda tehtav. Kindlasti soovitan mootori üle vaadata, tüüpiline häda kipub olema kulunud nukkvõlli puksid ja kinni jäänud kolvirõngad. Muus osas auto on tuttav ja võin öelda,et oled tegelikult korraliku asja saanud.

Re: Azlk 408 1965 mart

Postitatud: 05 Apr 2013 22:43
Postitas mart
MAZ kirjutas:See peaks olema päris korralik M408, mis vähese vaevaga korda tehtav. Kindlasti soovitan mootori üle vaadata, tüüpiline häda kipub olema kulunud nukkvõlli puksid ja kinni jäänud kolvirõngad. Muus osas auto on tuttav ja võin öelda,et oled tegelikult korraliku asja saanud.
Enne ostu oli auto 2 aastat garaasis seisnud ja selle aja jooksul võis juhtuda nii mõndagi... esmaspäeval mõõdan kompressiooni ära. Mootor käivitub peale karburaatori pesu väga hästi ja töötab sahinal, aga töötemperatuuril hakkab kergelt puterdama. Küünlad ja juhtmed on parajad "juustud". Kui need ära vahetan esmaspäeval siis reguleerin karburaatori ja süüte ära. See peaks selge pildi andma mootori korrasolekust ja ressursist.

Re: Azlk 408 1965 mart

Postitatud: 05 Apr 2013 23:04
Postitas andiz
Kui mul nüüd mõni müük kahe silma vahele jäänud ei ole, siis oled sina neljas omanik. Sõbra isa endine auto. Sõbra vanaisa ostis selle uuena, siis andis oma väimehele ja siis müüdi perekonnast välja. Esimene omanik paigaldas masinale 412 mootori ja käigukang kolis põrandale. Samuti on tema valmistatud armatuuri plastikutele roostevabast materjalist katted (või on need asendatud?). Kolmas omanik võis auto osta 2003 aasta kandis, täpselt ei mäleta. Tema pani ka 408 mootori uuesti tagasi, küll mitte auto originaal mootori.

Re: Azlk 408 1965 mart

Postitatud: 05 Apr 2013 23:16
Postitas mart
andiz kirjutas:Kui mul nüüd mõni müük kahe silma vahele jäänud ei ole, siis oled sina neljas omanik. Sõbra isa endine auto. Sõbra vanaisa ostis selle uuena, siis andis oma väimehele ja siis müüdi perekonnast välja. Esimene omanik paigaldas masinale 412 mootori ja käigukang kolis põrandale. Samuti on tema valmistatud armatuuri plastikutele roostevabast materjalist katted (või on need asendatud?). Kolmas omanik võis auto osta 2003 aasta kandis, täpselt ei mäleta. Tema pani ka 408 mootori uuesti tagasi, küll mitte auto originaal mootori.
Täpselt nii oligi ja on. Ma olen neljas omanik ja eelmine omanik pani 408 mootori tagasi ja viis käigukangi originaal kohta tagasi. Roostevabast liist ja kelladeploki kate on siiani alles. kate küll tagaistmel, sest kelladeploki plast on niivõrd hävinenud, et see ei istu sinna enam korralikult kuid see on asi mis väärib säilitamist. Liist aga kaunistab siiani armatuuri ja esialgu pole plaanis seda asendama hakata.

Re: Azlk 408 1965 mart

Postitatud: 06 Apr 2013 09:21
Postitas MAZ
Igaks juhuks vaata,et ega jagaja laagrites lõtku pole. Kui seal on lõtk sees, siis hakkab ka süüde puterdama. Endal on sellega probleeme olnud. Õlirõhu soovitan mehaanilise mõõtjaga üle kontrollida. Samuti ei tee paha, klapivahede reguleerimine. Viimast pole vaja ilmtingimata teha, piisab lihtsalt üle vaadata,et kas vahed on õigesti paigas. On olnud juhuseid,kus on vahed kellegi targa poolt, valesti pandud.

Re: Azlk 408 1965 mart

Postitatud: 08 Apr 2013 00:33
Postitas mart
Ma hakkan vist vanaks jääma... praegu seda pilti siin vaadates panin tähele, et jagaja pole ühendatud vaakumvoolikuga. Karburaatorile oli mingi suvaline polt vaakumi väljavõttele ette keeratud ja ma veel mõtlesin, et milleks see polt seal on ja panin selle tagasi sinna. Kogemustest mäletan, et 412-ne mootor käitus samamoodi nagu hetkel seegi mootor kui tal vaakumvoolikul mõra sees oli. Eks homme saan palju targemaks.

Re: Azlk 408 1965 mart

Postitatud: 08 Apr 2013 12:41
Postitas mart
Oskab keegi õelda kas 408-l ja 407-l on jagajad ühesugused?

Re: Azlk 408 1965 mart

Postitatud: 08 Apr 2013 14:13
Postitas MAZ
mart kirjutas:Oskab keegi õelda kas 408-l ja 407-l on jagajad ühesugused?
Peaks sobima, vähemalt minu vanamalli 408 mootorile istus küll sisse.

Re: Azlk 408 1965 mart

Postitatud: 09 Apr 2013 01:25
Postitas marek
Antud mosse osaliselt süüdi omaaegses 408 pisiku süvendamises. :D

Tuli kohe see leht meelde, mis veel isegi pärast aastaid alles:

http://hot.ee/h/helitehnik/moskvitch.htm

Väga kena ja korralik masin, jõudu!