240. leht 242-st

Re: 2 x IZ 412 (Ka Sportralli) IZ 2715, MZMA 426 stern100

Postitatud: 05 Veebr 2022 15:58
Postitas Sam
Ma lihtsalt armastan seda autot! Suurepärane häälestus

Re: 2 x IZ 412 (Ka Sportralli) IZ 2715, MZMA 426 stern100

Postitatud: 06 Veebr 2022 10:52
Postitas stern100
Tõin kadunud Einari juurest kogu ta lao ära, sh terve ports igasuguseid vene autode plekke ja 4 pika kastiga mosset. Kaks mosset jõudsin koju tassida, nr 98 ja 99 siis. Dokke pole aga saaks kergelt eluloomadeks teha, vajalikud kohad pritsitud. Mõlemad huvikorral müüa.

Pilt

Pilt

Re: 2 x IZ 412 (Ka Sportralli) IZ 2715, MZMA 426 stern100

Postitatud: 25 Veebr 2022 10:15
Postitas stern100
Eelmainitud kastikad juba uute omanike käes.

Vahepeal sai toodud mosse nr 100 ka, tavaline uuem 412.

Ja 426 teemal:
Toimetame siis kui aega üle jääb. Hetkel vaja veel uksed eemaldada ning siis liivapritsi.

Aga natuke mootori teemal.

Kes teab siis originaalis on 412 mootor 1,5L( 82mm kolb ja 70mm vänt). Olen ise teinud samale plokile 1,6-1,7-1,8-1,9-2.0-2,1L. Kokku vist juba ca 100 412 mootorit tehtud... Nüüd siis kord 2,3L käes.
Silmaringi infoks et tehasest tehti seeriatootmisena palju erinevaid mootoreid: 1,5-1,7-1,8-2,0L. Lõpus tuli ka pritsega mootoreid. Koodid vastavalt 3317, 3318, 3320, 248 jne.

Kolbe tuli tehasest( Null mõõt siis ) 82, 85 ja 88mm.
Väntvõlle tuli tehasest siis selliste käikudega: 70, 75 ja 80mm. Markeeringud vastavalt 412, 3317, 3318.

Minul õnnestus hankida venemaalt markeerimata eksperimentaalväntvõll, mille käik on 85mm. Kuna vene ajast üks plokk alles kus olid hülsi pesad juba suured, sai mõeldud mis teha. Volga hülssidest tehtud mosse plokki sobivad hülsid ning peale veidikest uurimist selgus, et 85mm väntvõlli käiguga ja 92mm kolvi mõõduga saab kasutada volga zmz-406 mootori kolbe. Tähendab et sõrm on sama mis mossel - 22mm ning mosse kepsu pikkusega, 85mm väntvõlli käiguga jääb kolb täpselt hülsiga tasa. Lisaks teflonkattega, mis aitab vältida piston scuff´i. Jah, muidu on mossel küll sfäärilised kolvid ja kaotame praegu surveastmes kõvasti, kuid see mootor on just esimene katsetamine sellise kubatuuriga. Natuke kompenseerime kaanega, kui vaja siis keevitame kasvõi põlemiskambrit täis. Kepsud jäävad praegu ka mosse enda omad. Hiljem saab alati Opeli sepiskepsu panna nagu rallikal tegin.
Jahutussärkide kaaned tulevad suuremad, alumiiniumist. Veepumba rihmaratas pisike, alumiiniumist jne.

Pilt

Kõiki peensuseid ei jaksa kirja panna, kel huvi see saab küsida.

Plokikaaned tulid tehasest 412, 331 ja 248 koodidega. Siia panen 248 kaane, millel on 2mm suurem sisselaskeklapp kui 412 ja 331 kaantel.

Re: 2 x IZ 412 (Ka Sportralli) IZ 2715, MZMA 426 stern100

Postitatud: 27 Mär 2022 08:36
Postitas stern100
Kõik peale katuse ja sildade pritsitud. Eriline osa ehk tagumik on heas seisus peale nö põlle osa. Õnneks selle saab sedaani põllest ka teha.
Kapotiall kaks auku ja esiraamid silla juurest läbi nagu neil ikka kombeks on.
Karbid vahetatud ja tundub et need jätan alles ka. Põhi tuleb enamuses välja vahetada nii salongis kui pagassis.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: 2 x IZ 412 (Ka Sportralli) IZ 2715, MZMA 426 stern100

Postitatud: 28 Mär 2022 18:59
Postitas stern100
Kaua kadunud olnud suvemosse ka varsti rivis tagasi

Pilt

Re: 2 x IZ 412 (Ka Sportralli) IZ 2715, MZMA 426 stern100

Postitatud: 03 Mai 2022 06:05
Postitas stern100
426 seisab, pole aega.

Rallikat sätime Rapla ralliks.

Heleroheline peaaegu valmis!

Pilt

Pilt

Re: 2 x IZ 412 (Ka Sportralli) IZ 2715, MZMA 426 stern100

Postitatud: 11 Mai 2022 15:01
Postitas stern100
Nr 104 on 2137, mis läheb varuosadeks.


426 kohta:

Esimesed raamid vajasid juhipoolt sillatala juurest keevitust, samuti juhipoolne lanseron. Need tehtud siis sai kogu esiosa ära tuisatud ja ka uus esisild alla pandud.
Trummelpidurite asemel tulevad ketaspidurid. Ilma pidurivõimuta , st täpselt sama süsteem nagu mu rallikal, et saaks ralli ajal kõike kohe 1:1 ringi lapata, kui vajadus peaks tekkima. Vedrud mosse enda omad aga põllumajanduslikud. Amortideks Bilstein B6 Rally.

Pilt

Pilt


Ja näeme nädalavahetusel Rapla rallil!

Pilt

Re: 2 x IZ 412 (Ka Sportralli) IZ 2715, MZMA 426 stern100

Postitatud: 12 Mai 2022 06:10
Postitas Martin2140
Kas põllumajanduslikud esivedrud on lihtsalt jäigemad ja lisavad kõrgust? Kahtlustan et ühel mu mokitsal on need all sest nina päris kõrgel.

Re: 2 x IZ 412 (Ka Sportralli) IZ 2715, MZMA 426 stern100

Postitatud: 16 Mai 2022 22:39
Postitas KertP
Nägin "suvemosset" tegelikult talvel Viljandis sõitmas.
Mõtlesin sellel hetkel, et kas saanud talvesõidukiks :D

Re: 2 x IZ 412 (Ka Sportralli) IZ 2715, MZMA 426 stern100

Postitatud: 17 Mai 2022 10:31
Postitas hard0
Martin2140 kirjutas:Kas põllumajanduslikud esivedrud on lihtsalt jäigemad ja lisavad kõrgust? Kahtlustan et ühel mu mokitsal on need all sest nina päris kõrgel.
Põllumajanduslikud vedrud peaks olema kolme sälguga tähistatud vedrukeeru otsal. Samas mossedele on pandud palju Volga vedrusid ka - nendega jääbki nina kõrgeks ja tavaliselt seetõttu lõigatakse sealt mõned keerud vähemaks. Küll aga olen aru saanud, et Volga vedru on mosse jaoks liialt jäik - ise kommenteerida ei oska.