1. leht 3-st

Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitatud: 20 Nov 2013 20:49
Postitas Lauri-L
Targemad mehed võiks rääkida kuidas vahet teha mineraal ja pool sünteetilisel õlil ?

Nimelt vaja kombil õli vahetada, aga ei tea mis sinna sisse kallatud ja eelmine omanik ei vasta millegi päras sõnumitele.

Mootor on üpris puhas kui korgi alla piiluda, vaikselt on hakanud õli tumedaks minema (ca 4000km läbitud), soojast peast ei ole väga vedel ka (targemad mehed öelnud et mineraal soojalt vedel nig vesi).
Mineraali saaks rahuliku südamega sisse valada, aga kuna plaan talvel ka sõita ning oma jonn ka et ikka pool sünt peab vähemalt olema siis vaja kindlaks teha mis sorti õli sees on.
Kui mineraal, siis tuleb kindluse mõttes läbi pesu teha odava pool sünt õliga ja pärast korralik sisse.

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitatud: 21 Nov 2013 10:18
Postitas wax
ega silma ja keelega ei teegi vahet :)
tee läbipesu ja pane 10W40 poolsünt sisse ja saab hea :)

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitatud: 21 Nov 2013 12:14
Postitas SanderV
poolsünt max, vene mootorisse täissünti kallata on küll killer

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitatud: 21 Nov 2013 13:19
Postitas partnermosse
SanderV kirjutas:poolsünt max, vene mootorisse täissünti kallata on küll killer
Ei ole killer kui mootor seest puhtaks korralikult lakutud ja uued simmerid paigaldatud ehk siis kapremont mootorile väga ok.

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitatud: 21 Nov 2013 15:16
Postitas stern100
Kui vähe kõrgemat pööret mootorile pidevat anda on tavaline mineraal just see killer. Muidugi täissünt kui mootor üle vaadatud ja tihendid uued!

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitatud: 21 Nov 2013 15:55
Postitas sass
Täissünteetiline või poolsünteetiline - vahet pole. Tähtsam on see, et õli peab lihtsalt piisavalt paks olema. Mosse mootorisse ei tasu panna 0W-30 ja 0W-40 õlisid, need on liiga vedelad. Muidugi on täissünt parem.

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitatud: 21 Nov 2013 17:28
Postitas HendrikR
SanderV kirjutas:poolsünt max, vene mootorisse täissünti kallata on küll killer
Mu mossel olnud täissünteetiline õli 13 aastat :) Siiani töötab.Viimati vahetati mul õli aastal 2004 :D

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitatud: 21 Nov 2013 18:40
Postitas Lauri-L
Läheb läbi pesemisele, ülemine ots tihe ja õli kadu minimaalne, karter vist lekib natuke, pole peale puhastamist all käinud.

Vanemate ja targemate meeste õpetus oli järgmine :
* Vana õli välja
* Diisel sisse kuni minimum normini
* Auto käima ca minutiks või natuke vähemaks
* Diisel välja
* Vajadusel teine ring diisliga
* Lase korralikult välja nõrguda/ joosta diislil
* Uus õli ja filter sisse/ külge ning naudi sõitmist.

Ühe töökaaslase vanaisa olevat iga õlivahetus siksiga nii teinud ja mootor seest puhas peale aastaid mineraali kasutamist. Nii mõngi vanem luksepp soovitas niimodi tallitada.

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitatud: 21 Nov 2013 19:12
Postitas marek
Lauri-L kirjutas:Läheb läbi pesemisele, ülemine ots tihe ja õli kadu minimaalne, karter vist lekib natuke, pole peale puhastamist all käinud.

Vanemate ja targemate meeste õpetus oli järgmine :
* Vana õli välja
* Diisel sisse kuni minimum normini
* Auto käima ca minutiks või natuke vähemaks
* Diisel välja
* Vajadusel teine ring diisliga
* Lase korralikult välja nõrguda/ joosta diislil
* Uus õli ja filter sisse/ külge ning naudi sõitmist.

Ühe töökaaslase vanaisa olevat iga õlivahetus siksiga nii teinud ja mootor seest puhas peale aastaid mineraali kasutamist. Nii mõngi vanem luksepp soovitas niimodi tallitada.
Ise olen kuulnud, et lastakse pool vana õli välja ja selle võrra diisel sisse, et ca. 50:50 oleks, siis lastakse käia ning hiljem uus õli sisse.

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitatud: 21 Nov 2013 19:23
Postitas sass
Diisel on natuke liiga karm. Olen proovinud ja ei soovita... Loomkatseid sai teha, aga isegi vanast mootorist hakkas kahju puhta diisliga.

Igatahes tööjärjekord oli selline:

1) Mootor korralikult soojaks, nii, et õli oleks võimalikult kuum
2) Vana õli välja, mootoril ei lase pikalt jahtuda
3) Diisli ja puhta (mineraal)õli segu sisse, 50:50, maksimaalse tasemeni
4) Mootoril tühikäigul käia 3-4 minutit
5) Segu välja
6) Korrata protsessi suurema diisli sisaldusega 2-3 minutit
7) Filter + puhas õli

Seda tegelikkuses ei soovita, mootori hääl on üsna kohutav ja ei mõju see üldse hästi.

Vana mootori puhul lihtsalt olen kasutanud seda varianti, et kallan poolsündi sisse ja sõidan. Siiani pole ükski õlikanal umbe läinud.

Et head ja kvaliteetset õli kasutada, tasub siiski terve mootor maha võtta, laiali ja detailid puhastada.