MZMA 401 1955 Lepik
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: MZMA 401 1955 Lepik
Õhtust! härrased. Jah, vaikus on kestnud juba piinlikult kaua, aga ega pole midagi nii huvitavat vahepeal teinud ka, et sellest kohe kirjutama peaks. Mulle see karude elustiil meeldib täiega- talvel magad ja kevadest sügiseni lammutad mesitarusid, või (mossesid).
Nädala keskel panin mossedele akud peale, küte üles, tuld ja otsejoones ülevaatusele. Pidurid,tuled ja viled korras- OK ja tehtud. Onju igav.
Eelnevatel piltidel olev hall mosse sai garaazi lükatud juba paar kuud tagasi, aga pole teda veel lammutama hakanud. seekord alustasin ehitust hoopis tehnikast. Mootor sai valmis juba eelmisel aastal, 2 esisilda said valmis märtsis.No sildadest vist peaks veits ikka pajatama.Vana võetud algosadeks, liivaprits, veidi keevitust ,krunt,värv, uued puksid, uued sarniirid. Srarniirid muidugi enne lahti võetud, puhtaks pestud sellest vene vankrimäärdest, liugpinnad poleeritud ja uue määrdega kokku laotud. Käändtelgedel uued laagrid, määrded ja simmerid. Sai sihuke, millega võiks rahule jääda. Igaks juhuks sai tagavaraks ostetud ka üks täiesti tutikas esisild. Aga nagu vene värgi puhul ikka- usalda aga kontrolli. Ostuga olen rahul, sild ikkagi uus. Aga kuidas küll suudetakse sihuke s....ta käkk kokku käkerdada, on lausa geniaalne oskus. Keevitused mööda lastud, mõni koht keevitamata, osa punktkeevitusi lahti. Kõige lahedam üllatus oli aga see,et esiratta laagri mutri splindi auk oli puuritud viimasena,seega puurimisel tekkinud laast kõik kenasti laagrimäärdes kaasas.See ei olnudki enam üllatus, et tagumine laager päris ilma määrdeta oli. On ju lõbus- minul küll oli, aga nüüd on 2 korraliku silda valmis. Aitab küll tänaseks. Lepik.
Nädala keskel panin mossedele akud peale, küte üles, tuld ja otsejoones ülevaatusele. Pidurid,tuled ja viled korras- OK ja tehtud. Onju igav.
Eelnevatel piltidel olev hall mosse sai garaazi lükatud juba paar kuud tagasi, aga pole teda veel lammutama hakanud. seekord alustasin ehitust hoopis tehnikast. Mootor sai valmis juba eelmisel aastal, 2 esisilda said valmis märtsis.No sildadest vist peaks veits ikka pajatama.Vana võetud algosadeks, liivaprits, veidi keevitust ,krunt,värv, uued puksid, uued sarniirid. Srarniirid muidugi enne lahti võetud, puhtaks pestud sellest vene vankrimäärdest, liugpinnad poleeritud ja uue määrdega kokku laotud. Käändtelgedel uued laagrid, määrded ja simmerid. Sai sihuke, millega võiks rahule jääda. Igaks juhuks sai tagavaraks ostetud ka üks täiesti tutikas esisild. Aga nagu vene värgi puhul ikka- usalda aga kontrolli. Ostuga olen rahul, sild ikkagi uus. Aga kuidas küll suudetakse sihuke s....ta käkk kokku käkerdada, on lausa geniaalne oskus. Keevitused mööda lastud, mõni koht keevitamata, osa punktkeevitusi lahti. Kõige lahedam üllatus oli aga see,et esiratta laagri mutri splindi auk oli puuritud viimasena,seega puurimisel tekkinud laast kõik kenasti laagrimäärdes kaasas.See ei olnudki enam üllatus, et tagumine laager päris ilma määrdeta oli. On ju lõbus- minul küll oli, aga nüüd on 2 korraliku silda valmis. Aitab küll tänaseks. Lepik.
Viimati muutis Lepik, 03 Dets 2017 21:00, muudetud 1 kord kokku.
Re: MZMA 401 1955 Lepik
Loe ja imesta. Vene kvaliteet, vihastada ka ei oska selle peale!
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: MZMA 401 1955 Lepik
Vene kvaliteedi peale ei tohigi vihastada,seda tulebki võtta kui head huumorit. Ja vahel veidi vastu pükse saamine käib vene kvaliteedi ja kaubanduse eripära juurde. Ja lõpuks on ju rõõm seda suurem, kui suudad toorikust korraliku asja teha. Sai talvel Venest veits juppe tellitud-karbuss K-126 h. Pildil siis 2 identset . Tellitud sai selline nagu vasakpoolne ,saabus aga parempoolne. Mark sama,aga nad on suutnud selle juba ära retsida. Karbussi akna asemel on korpusel joon kirjaga- tasapind. No naera puruks, kus sa seda tasapinda näed, kui akent pole. Mulle just meeldis see,et akna olemasolul sai tasapinna täpselt paika ja vahest pilgu peale visata, kas kõik ok ,kuidas toimib tuuri andes, kas jääb tase madalaks, või hakkab uputama (klapp ebatihe). Eks tuleb lahenduseks midagi nuputada. Puudu oli üht-teist muudki- detail, kuhu külge gaasi hoovastik ühendada, bensu voolikut pole ka nagu millegi külge panna- on vaid tühi auk. Pole jõudnud karpat veel lahti võtta, seega üllatusi võib tulla veelgi. Üks on aga kindel- ühtegi kummidetaili venest ma enam ei telli. Pildil olev ülemise õõtsa kummipuhver ei ole kummist, vaid kokku pressitud nagu purustatud kummipurust. Kivikõva ja lagunes puruks enne kui õõtsa külge jõudsin panna.
Sai eile vaadatud retrodetall kodulehelt 401-le juppide hindu- õudus. Kroomdetailid 401 ninale- 1300 e. , 1 stange- 500 e. ,4-ukse käepidet-300 e. Igasugune originaali tegemise isu kaob hetkega.
Sai eile vaadatud retrodetall kodulehelt 401-le juppide hindu- õudus. Kroomdetailid 401 ninale- 1300 e. , 1 stange- 500 e. ,4-ukse käepidet-300 e. Igasugune originaali tegemise isu kaob hetkega.
Viimati muutis Lepik, 03 Dets 2017 21:38, muudetud 11 korda kokku.
Re: MZMA 401 1955 Lepik
Venes on hinnad kõvasti kasvanud. Seda nii Härma vana,kui ka minu tuttava jutu järgi. Ainumas koht,kus veel hinnad normis,on Ukraina. Aga sealt neti teel ei saa midagi tellida,nad riigist asju välja ei saada. Seega tuleb leida tuttav,kes sageli Ukraina vahet voorib.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane
Re: MZMA 401 1955 Lepik
Mina miskipärast ei julgeks sinna 126 sisse vaadata. Mul on üks jube kogemus ühest kevadest ja 100 raha maksnud isendist K 125. Pioneeride maja kollektiivi käsi oli usinasti töötanud seal sisemuses. Tegelikult poldud midagi tehtud. Väljast nagu uus oli. Ilus oli vaadata nagu Toots vaatas täiskuul sauna uksele löödud silkusi!
Kaunitar 2015.
Re: MZMA 401 1955 Lepik
Õhtast mossesõbrad! Need 5 pilti minu rohelisest mossest saavad olema viimased, mis selle autoga tegemistest siia teemasse postitan. Põhjus lihtne- nagu piltidelt näha ,sõidab see mosse minu õuest välja juba uue omaniku roolimisel.-MÜÜDUD.
Miks- ruumi puudus , aja puudus,huvi puudus. Kevadel teh. ülevaatusel küsiti, et kas sõidangi selle autoga vaid garaazi ja ülevaatus- punkti vahel. Aasta läbisõit all 100 km. Kui ei ole aega nautida selle masinaga sõitmist ,siis tuleb sellest lihtsalt lahti lasta, las keegi teine tegeleb temaga edasi, remondib, sätib ,putitab,vahatab , lööb läikima ja naudib sõitmist. Uus omanik oli vägagi asjalik mees, olen kindel,et näeme seda mosset Eesimaa teedel edasi sõitmas. Masin kolis sadakond km. Viljandist Tallinna poole, kuskile Kose kanti .
krt. kellaaeg juba hiline aitab küll tänaseks. T.Lepik.
Re: MZMA 401 1955 Lepik
Õhtast , härrased mossehaiged! Paus postitustes on veninud juba piinlikult pikaks, aga teeks siis selle aastase lühikokkuvõtte ikka ära. Nädalake enne mossede 2019 suvesõitu sai Turbast 150- e eest üks uus mosse mootor koju veetud. Ise ka ei tea milleks, aga kahju oli võtmata jätta. Enne ostu sai ikka kaan maha võetud, ja tõesti, sisu lausa säras , tundus,et see mootor polnud küll minutitki käinud. MIKS ? ,sellele ma siis ei mõelnud, olla tagavaraks ostetud ,aga ei läinudki vaja. Kodus siis masin pukki , karps peale juhtmed külge ja starterit. Vett ei hakanud sisse panema ,oli plaan vaid korraks katsetada, käivitus- AGA-4-5 seki ja tundus et tahab nagu
kinni puua. Korra sai veel proovitud- aga ikka sama lugu ( uus õli sai enne sisse pandud ). Sai siis mootor lahti kakutud, enne külili lükkamist vaatasin, et filter jääb veits ette, keerasin maha . Ja K....T sellesse filtrisse polnud küll kunagi tilkagi õli sattunud. Esimese asjana, kas õlipumbas sisu ikka sees,-oli. Kui kogu mootor lõpuks laiali sai ,selgus ka viga- õli pumba kõrval oleva õlirõhu klapi vahele oli sattunud ploki puurimis laast (arvata võib ,et juba tehasest).Sellepärast siis pump ei suutnudki karterist õli üles imeda. Sisse läks uus väntia ia saaled, ja kogu kupatus uuesti kokku. Vända raamikaeltel olid jäljed peal, -seega läheb mingil ajal rem. lihvi.
Uuel käivitusel sai igaks juhuks õlirõhu näidik ka külge pandud . Paar tundi sai teda pukis käia lastud -KORRAS.
kinni puua. Korra sai veel proovitud- aga ikka sama lugu ( uus õli sai enne sisse pandud ). Sai siis mootor lahti kakutud, enne külili lükkamist vaatasin, et filter jääb veits ette, keerasin maha . Ja K....T sellesse filtrisse polnud küll kunagi tilkagi õli sattunud. Esimese asjana, kas õlipumbas sisu ikka sees,-oli. Kui kogu mootor lõpuks laiali sai ,selgus ka viga- õli pumba kõrval oleva õlirõhu klapi vahele oli sattunud ploki puurimis laast (arvata võib ,et juba tehasest).Sellepärast siis pump ei suutnudki karterist õli üles imeda. Sisse läks uus väntia ia saaled, ja kogu kupatus uuesti kokku. Vända raamikaeltel olid jäljed peal, -seega läheb mingil ajal rem. lihvi.
Uuel käivitusel sai igaks juhuks õlirõhu näidik ka külge pandud . Paar tundi sai teda pukis käia lastud -KORRAS.
Re: MZMA 401 1955 Lepik
Midagi sai nagu veel eelmisel aastal tehtud. Muidugi-suvesõit Haapsalu kandis 700 km. Augustis teh . ülevaatusele ,lõpuks ometi sai autole remonti ka teha- 1 suunatule pirn oli läbi põlenud -5 minutit remonti ( esimene remont nelja aasta jooksul). Ükspäev hakkas üks masin linnas käies mu punase mosse järel sõitma , kuni koduni, autost väljus noormees Ja arvas,et sellise masinaga oleks tore pulmapäeval pruuti ja peigmeest sõidutada. Igati tore mõte, mulle täitsa meeldib ilusate pruutidega ringi sõita.
Re: MZMA 401 1955 Lepik
Õhtust! Läheks nüüd veidi garaazi ka. Ammu oli plaan ehitada üks asisem liivaprits, tihti on vaja puhastada just roostes detaile ja neid niisama traatharjaga korralikult puhtaks ei saa. Veebruaris sai gaasiballonist ta siis tehtud, kraanid javoolikud külge, värv peale ja valmis. Nädalavahetusel oli ilm ilus, sai lõpuks siis ära ka katsetatud. Puhtaks said 2 tagasilla tala ja garaazi uksed. Kõik toimis, ainuke asi mis võiks parem olla, on kompressor, see vana vene co-7 ikka veits lahjaks kulunud.
Tänaseks siis garaazi uksed kenasti tõrvaõliga üle võõbatud ja tagasillad krunditud.
Gagaaz mossede ehituseks sai juba eelmisel aastal veits paremaks ehitatud, ei venitanud pikemaks, aga laiemaks, aga energia suund sai muudetud. Kui enne sai elektrit ainult kulutatud, siis nüüd jääb teda üle. Uus katus Ja 43 päikesepaneeli (10 kw) katusel. Töö sai ise tehtud, tuli poole odavam kui firmade pakutud hinnad. Täna toodetud üle 40 kw/h. Aasta arved nullis!
Head tervist kõigile. T.Lepik
Tänaseks siis garaazi uksed kenasti tõrvaõliga üle võõbatud ja tagasillad krunditud.
Gagaaz mossede ehituseks sai juba eelmisel aastal veits paremaks ehitatud, ei venitanud pikemaks, aga laiemaks, aga energia suund sai muudetud. Kui enne sai elektrit ainult kulutatud, siis nüüd jääb teda üle. Uus katus Ja 43 päikesepaneeli (10 kw) katusel. Töö sai ise tehtud, tuli poole odavam kui firmade pakutud hinnad. Täna toodetud üle 40 kw/h. Aasta arved nullis!
Head tervist kõigile. T.Lepik