4. leht 67-st

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 26 Okt 2014 18:14
Postitas TALUPOEG TALUJA
MAZ kirjutas:Olen üritanud ka uurida,kus täpselt see Perkins 4.108 vaakumi võtmise koht on aga kõik pildid on hirmus väiksed ja aru ei saa midagi :(
Just,nii see ongi ja pilte on sellest vähe. Niisamuti pole selle diiselmootori variandi kohta AZLK-2140-l tuhkagi materjali ega pilte. Kolme aasta jooksul on üht-teist ikka välja ilmunud. See on aga suure pingutamise tagajärg.... ja juhus muidugi ka...ei maksa unustada sõbrad...

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 26 Okt 2014 18:16
Postitas wax
4.108 manual on sul juba olemas, ma eeldan :) http://www.endeavourowners.com/dscsn/in ... Manual.pdf

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 26 Okt 2014 18:30
Postitas TALUPOEG TALUJA
wax kirjutas:4.108 manual on sul juba olemas, ma eeldan :) http://www.endeavourowners.com/dscsn/in ... Manual.pdf
Tänan,Manks kunagi saatis juba.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 26 Okt 2014 22:19
Postitas Martpoiss
Perkinsite seerianumbritest ei jaga ma midagi aga Perkinsi mootoriga generaator on kohe kindlasti Tartu veevärgis, Ringtee tänava kurvi peal kollases pumbajaamas.

Kas Perkinsi mootoritel on ka gaasiklapp? Minu Villise Nissani SD mootoril oli, tavaliselt diislitel ei ole seda. Kui gaasiklappi ei ole, ei ole ka mitte midagi mis õhu voolamist silindrisse piiraks ja vaakumit ei saagi tekkida, kolvi allaliikumisel mingi hõrendus tekib aga minimaalne. Tänapäeva diislitel on eraldi vaakumpump pidurivõimendi jaoks, vaevalt et selle ajastu diiselautodel üldse võimendit kasutati.

Kas foorumlane MAZ selgitaks oma väidet miks just diiselmootoriga on parem kasutada otselülitusega kasti?
Tahtsin vastu vaielda ka Perkinsi kasutamisest Volgadel aga nüüd kiire googeldamise tulemusena leidsin et mingil määral neid enen Indenore kasutati :)

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 26 Okt 2014 22:29
Postitas ik260
Kust arvamus, et EKVs Perkinsid kasutusel? Diiselgeneraatorid on seal ikkagi kaasaegsed juba, mida iga mats poest osta saab. Kiviaja tehnikat seal enam alles eriti ei ole, kui nüüd aus olla.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 26 Okt 2014 22:37
Postitas TALUPOEG TALUJA
Martpoiss kirjutas:Perkinsite seerianumbritest ei jaga ma midagi aga Perkinsi mootoriga generaator on kohe kindlasti Tartu veevärgis, Ringtee tänava kurvi peal kollases pumbajaamas.

Kas Perkinsi mootoritel on ka gaasiklapp? Minu Villise Nissani SD mootoril oli, tavaliselt diislitel ei ole seda. Kui gaasiklappi ei ole, ei ole ka mitte midagi mis õhu voolamist silindrisse piiraks ja vaakumit ei saagi tekkida, kolvi allaliikumisel mingi hõrendus tekib aga minimaalne. Tänapäeva diislitel on eraldi vaakumpump pidurivõimendi jaoks, vaevalt et selle ajastu diiselautodel üldse võimendit kasutati.

Kas foorumlane MAZ selgitaks oma väidet miks just diiselmootoriga on parem kasutada otselülitusega kasti?
Tahtsin vastu vaielda ka Perkinsi kasutamisest Volgadel aga nüüd kiire googeldamise tulemusena leidsin et mingil määral neid enen Indenore kasutati :)
Ei sellel mootoril sellist asja polnud. Vaakumit tekitas ikka eraldi vaakumpump. Eks ikka neid autosid vast oli,millel eraldi vaakumpump ja võimendi. Vanematel kindlasti ei olnud. 408 baasil oli veel kindlasti ilma.
Mis puutub seda otselülitusega kangi asja,las MAZ kommenteerib. Mina tean õnneks milles asi... :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 26 Okt 2014 22:41
Postitas TALUPOEG TALUJA
ik260 kirjutas:Kust arvamus, et EKVs Perkinsid kasutusel? Diiselgeneraatorid on seal ikkagi kaasaegsed juba, mida iga mats poest osta saab. Kiviaja tehnikat seal enam alles eriti ei ole, kui nüüd aus olla.
No vaat,olen kuulnud ja ka näinud,et varemalt on abina toodud igasugust tehnikat..ja tegelt kui vaadata ka tänaval siis ukerdavad igasugused liikurid teedel....... miks ka mitte. :D
Pean mainima,et kiviaja tehnika ei vea alt kunagi,sest on tehtud kiviaja inimeste jaoks... :lol

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 26 Okt 2014 22:52
Postitas Martpoiss
Kaitseväes on jah enamjaolt juba uuem tehnika, kõige vanem tehnika vist mis liikvel on veel Saurerid ja Zilid. Küll on väga palju seda endist abi antud edasi Kaitseliidule, ehk sealt õnnestub midagi leida.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 26 Okt 2014 22:57
Postitas TALUPOEG TALUJA
Martpoiss kirjutas:Kaitseväes on jah enamjaolt juba uuem tehnika, kõige vanem tehnika vist mis liikvel on veel Saurerid ja Zilid. Küll on väga palju seda endist abi antud edasi Kaitseliidule, ehk sealt õnnestub midagi leida.
Kah hea mõte. Kõige hullem on see,et neid laigulisi ei liigu kusagil,võtaks muidu nööbist kinni ja küsiks. Kindralid ka külavahel ei jaluta....

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 26 Okt 2014 23:19
Postitas ik260
Martpoiss kirjutas:Kaitseväes on jah enamjaolt juba uuem tehnika, kõige vanem tehnika vist mis liikvel on veel Saurerid ja Zilid. Küll on väga palju seda endist abi antud edasi Kaitseliidule, ehk sealt õnnestub midagi leida.
Kõik sadakond Saurerit on juuli seisuga maha kantud ja tilguvad juba paar kuud müüki haamer.net-i. ;)
ZIL-ide sama lugu, kaua seda mannetut Belarussi (bensukaid on ka aga seisid) pidada, kui töökindlamat ja inimlikumat tehnikat (loe MB-1017, MB-U1300) peale tuleb.