1. leht 1-st

Mootori töötamise ajal akult klemmi eemaldamine...

Postitatud: 30 Mai 2015 23:02
Postitas Edel
Siin seal on vahest kirjutatud, et mootori töötamise ajal EI TOHI akult klemmi eemaldada laadimise olemasolu kontrolliks. Miks ja seks, aga paraku on üsna raske neid teemasid hiljem üles leida. Oleks sobilik need teemade lingid siia koguda, ei pea iga kord põhjendama, milleks.
Leidsin automotost just ühe teema, kus sellest kirjutatud http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=52040 Mõni on ka selle teo tagajärgi näinud.

Re: Mootori töötamise ajal akult klemmi eemaldamine...

Postitatud: 31 Mai 2015 08:55
Postitas moskiito
edel, mossel võib julgelt klemmi eemaldada ning midagi ei juhtu, aga ühtegi muud elektritarbiat ei tohi taga olla peale mootori. Olen pidevalt sedasi klemme eemaldanud ja pole mitte kui midagi juhtunud. Kõik töötab ilusti jätkuvalt. Ladapuhul on jah et ei tohi klemmi eemaldada nagu ka mosse puhul kui on peal "kontaktivaba süüde", seda võib stern kinnitada :D Kuna mossel on kontaktsüüde, siis ei juhtu mitte kui midagi klemmi eemaldamisel. Sama keiss on ka GAZ53 puhul ning teiste aparaatidega millel kontaktsüüde.

Re: Mootori töötamise ajal akult klemmi eemaldamine...

Postitatud: 31 Mai 2015 20:50
Postitas Edel
Jah, olen küll varem klemme eemaldanud mitmetel autodel, aga pole ka midagi juhtunud. Samas, kui ei tea, ei tasu seda uisapäisa teha.

Re: Mootori töötamise ajal akult klemmi eemaldamine...

Postitatud: 29 Aug 2015 00:16
Postitas Sten
Et siis võiks nt tühja aku maha võtta, täis akuga Mosse tööle panna, klemmid lahti, tühi aku asemele, klemmid peale ja laeb?

Re: Mootori töötamise ajal akult klemmi eemaldamine...

Postitatud: 29 Aug 2015 08:46
Postitas moskiito
Sten kirjutas:Et siis võiks nt tühja aku maha võtta, täis akuga Mosse tööle panna, klemmid lahti, tühi aku asemele, klemmid peale ja laeb?
jah, kui ei ole peale pandud kontaktivaba süüdet, originaal süsteemiga ehk kontaktidega ei ole probleeme.

Re: Mootori töötamise ajal akult klemmi eemaldamine...

Postitatud: 29 Aug 2015 10:15
Postitas hard0
moskiito kirjutas:
Sten kirjutas:Et siis võiks nt tühja aku maha võtta, täis akuga Mosse tööle panna, klemmid lahti, tühi aku asemele, klemmid peale ja laeb?
jah, kui ei ole peale pandud kontaktivaba süüdet, originaal süsteemiga ehk kontaktidega ei ole probleeme.
Probleem on selles et auto laeb olenevalt pööretest meeletu vooluga ja tõenäoliselt hakkab keetma akut. Tavaliselt soovitatakse laadimisvooluks ampertunnid jagada kümnega. Et 60Ah puhul ca 6A laadimisvool tühja akut laadides.

Lisaks see ka veel, et rikkis pingeregulaatoriga ei maksa juhet maha võtta. Mul genekas laadis täis akut täie rauaga ja hakkas sellepärast keetma. Võtsin akult juhtme maha ning see põletas raadio ning pooled tulede pirnid läbi. Hiljem sain aru küll, miks nii juhtus :D

Re: Mootori töötamise ajal akult klemmi eemaldamine...

Postitatud: 29 Aug 2015 10:40
Postitas TALUPOEG TALUJA
Raadio oleks vast ära päästnud kaitse olemasolu?

Re: Mootori töötamise ajal akult klemmi eemaldamine...

Postitatud: 30 Aug 2015 13:13
Postitas hard0
Tõenäoliselt küll. Raadio oli aga ise ka selline vanake, nii et väga kahju polnud.

Re: Mootori töötamise ajal akult klemmi eemaldamine...

Postitatud: 31 Aug 2015 14:33
Postitas Sten
hard0 kirjutas:Probleem on selles et auto laeb olenevalt pööretest meeletu vooluga ja tõenäoliselt hakkab keetma akut. Tavaliselt soovitatakse laadimisvooluks ampertunnid jagada kümnega. Et 60Ah puhul ca 6A laadimisvool tühja akut laadides.
Seda küll jah, aga kui aku tühi ja käima lükkad auto, siis pead ikkagi tühja akut autovooluga laadima.