AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes
AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes
Tervist!
Tekkis mossega sõitas selline probleem, et kui tuled sisse lülitada, näitab ampermeeter järsku -20 ehk siis tekib lühis kusagil. Visuaalselt pole näha kusagilt, et mõnel juhtmel isolatsioon oleks kahjustada saanud. Kust kohast alustada lühise otsimist? Enne ampermeetri vahetamist töötas kõik ilusti. Ehk panin midagi valesti kokku? Starteri pealt peaks tulema valge juhe ampermeetri miinus otsale ning teiselt otsast tuleb välja oranž, must ja üks valge musta isoleeriga üle tõmmatud juhe (minu mossel vähemalt on sedasi hetkel). Käima läheb ilusti ja sõidab ka ilma probleemideta. 4 tundi otsinud juba, et kus lühis on, aga minu mõistus enam peale ei hakka. Ehk mõni asjatunda oskab nõu anda.
Tekkis mossega sõitas selline probleem, et kui tuled sisse lülitada, näitab ampermeeter järsku -20 ehk siis tekib lühis kusagil. Visuaalselt pole näha kusagilt, et mõnel juhtmel isolatsioon oleks kahjustada saanud. Kust kohast alustada lühise otsimist? Enne ampermeetri vahetamist töötas kõik ilusti. Ehk panin midagi valesti kokku? Starteri pealt peaks tulema valge juhe ampermeetri miinus otsale ning teiselt otsast tuleb välja oranž, must ja üks valge musta isoleeriga üle tõmmatud juhe (minu mossel vähemalt on sedasi hetkel). Käima läheb ilusti ja sõidab ka ilma probleemideta. 4 tundi otsinud juba, et kus lühis on, aga minu mõistus enam peale ei hakka. Ehk mõni asjatunda oskab nõu anda.
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes
kui on nii suur lühis et sul -20 amprit näitab siis peaks kuskilt kaitsme läbi lööma, või on tõesti lühis kuskil suures süsteemis, ehk gene started jne kuni ampermeetrini... reeglina selline lühis peaks ikka mingite anomaaliatega ka välja lööma, näiteks proovi kui ta sul seda "lühist" näitab, kas mõni peavoolu juhe kuumaks läheb, samuti võid akut katsuda
Ampermeeter ise võib ka perses olla
ise olen üldse selle vahelt ära viskand
Ampermeeter ise võib ka perses olla
ise olen üldse selle vahelt ära viskand
Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes
Sinna on tehtnud purunematud kaitsmed Need olid juba seal, kui ostsin selle. Ehk oleks targem sinna "traadikera" asemele üks traadiniit panna? Probleem algas sellest, et ampermeeter andis otsad ja ehitasin silla sinna vahele, et vool otse peale läheks. Siis kui aku peale panin, hakkas armatuuri alt sinist suitsu tulema. Esmalt avastasin, et üks tulede juhtmetest oli läbi kärsanud. See juhe, mis tuleb paremalt kaitsmeblokist süütelukku. Vahetasin ära selle aga kasu pole midagi, see juhe läheb ikka soojaks. Võtsin silla vahelt ära ja vahetasin ampermeetri ära ja sama jama. Täna siis uurin, kas mõni peavoolujuhe ka soojaks läheb.
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes
Nii neid autosid maha põletataksegi. Igasugu naelad ja mündid kaitsmete asemel on suur ohumärk. Kaitsmed on ikka teatud eesmärki täitma pandud. Kui kusagil lühis tekib (või endal valesti ühendatud on), põleb kaitsmetraat lihtsalt läbi, igasugu jämedast metallist "kaitsmeasendused" aga mitte. Kui sellist jama näete, tasub see kohe ära likvideerida.
Sul võis neid juhtmeid rohkemgi ära sulada, aga sealt pundist seda alati ei näe. Suure tõenäosusega on mingi isolatsioonist vaba juhe vastu keret ja annab lühist. Võib olla ka, et mõni juhtmeots ei ole korralikult kinni. Mul tagus ka ükskord kaitset läbi. Tuli välja, et näidikuploki taga miinusjuhtme klemmi mutter oli lahti jooksnud.
Sul on mõtekas kõik ükshaaval üle vaadata, parem on armatuur üldse eest ära tõsta. Näidikuploki võid juhtmete külge jätta, endal hiljem lihtsam kokku panna. Paberil elektriskeemi olemasolu ei tee ka paha.
Edu!
Sul võis neid juhtmeid rohkemgi ära sulada, aga sealt pundist seda alati ei näe. Suure tõenäosusega on mingi isolatsioonist vaba juhe vastu keret ja annab lühist. Võib olla ka, et mõni juhtmeots ei ole korralikult kinni. Mul tagus ka ükskord kaitset läbi. Tuli välja, et näidikuploki taga miinusjuhtme klemmi mutter oli lahti jooksnud.
Sul on mõtekas kõik ükshaaval üle vaadata, parem on armatuur üldse eest ära tõsta. Näidikuploki võid juhtmete külge jätta, endal hiljem lihtsam kokku panna. Paberil elektriskeemi olemasolu ei tee ka paha.
Edu!
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes
Katsmetel vahetan siis kohe need traadid ära. Ehk piisab ühest tavalisest vasktraadi kiust?
Elektriskeem oli ees ja ajasin näpuga järge, kus mingi juhe läheb. Ei jäänud enam muud üle, kui hakkasin järjest asju tagant ära võtma ja vaatasin, kas lühis ikka alles. Ring tõmbus koomale ning peagi oligi juba selge, et lühis on kusagil tagatulede juures. Selleks ajals oli juba armatuur välja võetud ja pool salongi igasugustest mattidest ja iluliistudest tühjaks tehtud Kuid viga oli nii lihtne, aga samas ka raske. pagasnikus oli mingi juhe lahti tulnud ja vastu keret seisnud. Proovisin, et isoleerisin selle juhtme ära ja selgus, et lühist pole enam. Ei tea küll, mis juhe see oli, aga panin selle kindlasse kohta, et enam lühisesse ei läheks. Panin siis kõik asjad kokku ja järjest kontrollisin, kas töötab ja kas pole lühises. Sain lõpuks kõik jupid oma koha peale ning siis selgus tõehetk... keerasin süüte sisse ning ampermeeter näitas kergelt miinustsese ainult ehk siis viga parandatud. Kõik tuled ja pirnid hakkasid ilusti tööle ja masin sõidab sama vingelt edasi, kui varem.
Suur aitäh teile!
Elektriskeem oli ees ja ajasin näpuga järge, kus mingi juhe läheb. Ei jäänud enam muud üle, kui hakkasin järjest asju tagant ära võtma ja vaatasin, kas lühis ikka alles. Ring tõmbus koomale ning peagi oligi juba selge, et lühis on kusagil tagatulede juures. Selleks ajals oli juba armatuur välja võetud ja pool salongi igasugustest mattidest ja iluliistudest tühjaks tehtud Kuid viga oli nii lihtne, aga samas ka raske. pagasnikus oli mingi juhe lahti tulnud ja vastu keret seisnud. Proovisin, et isoleerisin selle juhtme ära ja selgus, et lühist pole enam. Ei tea küll, mis juhe see oli, aga panin selle kindlasse kohta, et enam lühisesse ei läheks. Panin siis kõik asjad kokku ja järjest kontrollisin, kas töötab ja kas pole lühises. Sain lõpuks kõik jupid oma koha peale ning siis selgus tõehetk... keerasin süüte sisse ning ampermeeter näitas kergelt miinustsese ainult ehk siis viga parandatud. Kõik tuled ja pirnid hakkasid ilusti tööle ja masin sõidab sama vingelt edasi, kui varem.
Suur aitäh teile!
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes
no mul endalgi neid traadikiude rohkem mõne kaitsme vahel, lihtsalt mõnest kohast käib rohkem voolu läbi ja vajab rohkem kiude. aga vaata ikka seda et see ristlõige seal kaitsmes jääks oluliselt väiksem ikka kui juhtmel endal, läbi põleb see koht kus ristlõige väikseim (tavaliselt)
Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes
Taaskasutan teemat: mul ampermeeter seni olnud ühendamata - oli kellaplokis kellelgi kunagi ära sulanud.
Selle skeemiga läheb ülejäänud kellaplokk värvide osas kokku ja armatuuri alt leiab ka skeemi värvide järgi ampermeetrile sobivad juhtmed (v.a. helesinine. Aga see pole ka tähtis juhe).
Leitud juhtmed on aga oma 2..3mm2 ristlõikega.
Kas tõesti käib kogu laadimisvool ampermeetrist läbi ehk siis need jämedad on õiged juhtmed? Ning ampermeetri "+" käib siis loogiliselt generaatori poole?
Selle skeemiga läheb ülejäänud kellaplokk värvide osas kokku ja armatuuri alt leiab ka skeemi värvide järgi ampermeetrile sobivad juhtmed (v.a. helesinine. Aga see pole ka tähtis juhe).
Leitud juhtmed on aga oma 2..3mm2 ristlõikega.
Kas tõesti käib kogu laadimisvool ampermeetrist läbi ehk siis need jämedad on õiged juhtmed? Ning ampermeetri "+" käib siis loogiliselt generaatori poole?
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid
Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes
Elektriskeemid siin http://mosseklubi.ee/skeemid/ aga kui ma elektriseeme õigesti oskan lugeda, siis käib kogu laadimisvool läbi ampermeetri jah.
IŽ 412
- Martin2140
- Postitusi: 289
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes
Muud moodi ei saagi laadimisvoolu mõõta kui et kõik laadimisvool käib läbi amermeetri
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes
Haridusminutid - suuri voolutugevusi mõõdetakse šunttakistust kasutades:Martin2140 kirjutas:Muud moodi ei saagi laadimisvoolu mõõta kui et kõik laadimisvool käib läbi amermeetri
https://www.google.com/search?q=%C5%A1unttakistus
Mosu skeemil šunti ei ole ja kaablite ristlõiked ning ampermeetri ehitus ütlevad, et seda pole ka reaalsuses. Kuigi insenertehniliselt ilusam oleks, kui oleks.
Vastus on: jah, mosul käib kogu laadimisvool kellaplokist läbi.
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid