1. leht 2-st

IZ 412 1989 jaanusn

Postitatud: 28 Aug 2017 15:14
Postitas jaanusn
Tere!

Seoses sõbra poissmeeteõhtuga tekkis soov rentida paar vene päritolu masinat, kuna keegi eriti laenata ei tahtnud ja viimasest oma mossest möödas juba 20 aastat hakkasingi otsima. Käisin mõnda Eestis pakutavat ka vaatamas aga odavamad olid päris koledad ja korralikud hirmus kallid, kuna aeg surus ka peale sai võetud ette sõit Lätti-Leetu ja olemas ta oligi.
Viimase 4 aasta jooksul olnud "uue" omaniku käes ja sõitnud ca 500 km (tundub et täiesti kätt külge panemata). Enne seda on autot hästi hoitud ja talviti sõitnud pole.


Pilt


Eestisse sõitis kohe omal jõul. Siin peale ARKi sai korrastatud pidurid: peasilinder ja supordid remontkomplektiga kõik uued mansetid ja ette uued klotsid, taha uued silindrid ja kõik voolikud vahetatud. Edasi uued küünlad, juhtmed, jagajakaas, vahetatud õli tosool ja genekarihm ning tagatule klaasid ja ülevaatusele. Aga läbi ei pääsenud, heitgaasid üle normi.
Sai lastud regulerida ja sätida ning vahetati ka karbussi membraan aga ei saanud paremaks, peale survete mõõtmist selgus et teise silindri surve ainult 4,5 (ülejäänud 9,5-10).

Nüüd peab siis natuke koduümber mosset nautima ja talveks leidma garaazi ning mootori lahti kiskuma.

Re: IZ 412 1989 jaanusn

Postitatud: 28 Aug 2017 15:20
Postitas jaanusn
Lugesin küll õpetusi aga pildi lisamine ei õnnestunud sellele vaatamata

Uurisin veel ja sain selle pildi asja ka selgeks :)

Re: IZ 412 1989 jaanusn

Postitatud: 28 Aug 2017 15:26
Postitas partnermosse
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: IZ 412 1989 jaanusn

Postitatud: 14 Sept 2017 13:38
Postitas jaanusn
Tere spetsialistid.
Mul teile üks rumal küsimus aga kuna pole ise suurem asi spetsialist loodan et aitate.
Nimelt käsil blokikaane remont ja nüüd küsimus klapisääretihendite paigalduse kohta.
Vanad tihendid olid lihtsalt kummirõngad mis käisid klapisääre ülaosas olevasse alumisse soonde, uued tihendid aga "seeliku" ja metallist vedruga, kas need peaks panema ka sellsse klapisäärel olevasse ranti või päris alla. ehk juures oleval pildil kumb on õige kas oranz või roheline?

tänan vastajaid juba ette

Pilt

Re: IZ 412 1989 jaanusn

Postitatud: 14 Sept 2017 15:29
Postitas Muhulane
Punasega märgitud. Aga asi selles,et sisemised klapivedrud pistavad "kübarate" küljed nahka suure tõenäosusega.Sisemise klapivedru ja klapi juhtpuksi ülemise osa vahel pole ruumi just palju ning kübaratüübiline klapisääretihend on suhteliselt paks.Kui kübara paika lükkad ja sisemise vedru ka paika paned,siis näed ära,et kas vedru hakkab vastu käima või mitte.Ning need kübarad tuleb väga ettevaatlikult paika lükata,et sooniv vedru katki ei läheks. Mossel on ette nähtud vaid O rõngastihend klapi otsas olevasse soonde.

Re: IZ 412 1989 jaanusn

Postitatud: 15 Sept 2017 09:42
Postitas jaanusn
Tänud hr. Muhulane, sisemised vedrud läksid tõesti väga tihkelt ümber tihendi, aga panen kokku ja eks kunagi uuesti avades ole näha mis sealt järgi jääb.

Re: IZ 412 1989 jaanusn

Postitatud: 15 Sept 2017 19:29
Postitas stern100
Võimalusel soovitaksin kasutada ikka lääne masinate omasi...enda rallikale sai nüüd mingid volkari omad sisse. Aga seda muidugi lihtsam siis teostada kui vaja juhtpukse vahetada..siis saab puksi ülemisele otsale kohe vajalikud sooned sääretihendi jaoks sisse freesida...võin teinekord arvutis tehtud juhtpuksi mudeli pildi panna mille järgi lasin need endale treida...kui huvi näha.

Ja need mütsid- SL omad mul kenasti kestnud, väljalaske omad paar korda ära lõhkunud, selliseid mina VL poolele enam ei pane. Ei pane üldse sinna midagi ja asi väga timm.

Re: IZ 412 1989 jaanusn

Postitatud: 18 Sept 2017 10:47
Postitas jaanusn
Nädalavahetusel võtsin naabri härra abiga MeRKa vana plokikaane maha. Teise silindri väljalaskeklapi kohal oli korralik õunake, alumine osa õnneks tihe. Sai remonditud plokikaan peale tõstetud ja enamus vaakumi otsasid pimedaks tehtud (mootorit muidu ühtlaselt käima ei saanud -voolikud vanad, rabedad ja katki - ei teagi kas jätta nii või peaks ikka uued voolikud peale panema?) Täna hommikul sai auto ülevaatuselt läbi. Nüüd on see leedulanna ametlikult Eestimaa teedel. Aitähh kõigile kes aitasid, nii jõu kui nõuga nii kohapeal kui siin.
Saab enne talve veel mõned sõidud teha ja loodetavasti järgmine aasta ka mõnel üritusel osaleda ning teiste mosse inimestega tutvuda :)
Järgmine samm autoga on katuse raam korda ja peale tagasi, siis võiks juba mosseklubi kleepsu ka aknale panna.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: IZ 412 1989 jaanusn

Postitatud: 18 Sept 2017 14:47
Postitas wax

Re: IZ 412 1989 jaanusn

Postitatud: 18 Sept 2017 23:23
Postitas Edel
Mootorile on veega "sisepesu" tehtud? Siis võib nii juhtuda, kui korraga liiga suur annus vett sisestatakse. Ise pole kunagi teinud.