3. leht 5-st

Re: Mossede soojendus jm

Postitatud: 12 Jaan 2010 19:01
Postitas moskiito
jartmok kirjutas:Minu meelest vägagai asjalik lahendus. Sõbiks nii mõnelegi huvilisele õpetuseks.
Sellise teema peakski foorumisse tegema kus kõiksugug kasulikke nippe.
ning selle võiks ka tulevasel esilehel eraldi lingi alla paigutada

Re: Mossede soojendus jm

Postitatud: 12 Jaan 2010 19:29
Postitas Manks
marko kirjutas:Mul see asi praktiliselt samamoodi,ma ainult korpust ei modinud vaid panin mootori seestpool sisse ja kolme poldiga kinni,pistiku korpus oli minu omal veidi väiksem ja ei seganud.Igale poldile panin ka mutrid vahele,et vurr oleks radikale rohkem lähedal,aga sellepärast ehk puhubki mul paremalt poolt veidi tugevamini :)Eks katsun ka mingid pildid asjast teha.
Väga hea, mul ongi vaja paremal poolt rohkem õhku :P . See radikale lähemale viimine ei tohiks palju efekti anda, turbiin imeb keskelt ja surub õhu kõrvale. Eks osa õhku hakkab äärtest tagasi minema, kuid keskelt tõmbab turbiin selle õhu tagasi, seega peaks radikas paremini jahutatud saama.
Samas on mul plaan lisada ka takistusspiraalid jadamisi vahele, nagu lääne autol, siis saab ventilaatori kiirust muuta. Eks ma katsetan ja kirjutan, mis sellest välja tuleb. Teist radikat paigaldama ei hakka, ei taha voolikuid ümber tõsta.

Re: Mossede soojendus jm

Postitatud: 13 Jaan 2010 00:16
Postitas partnermosse
Mossele oleks vaja ventilaatorit salongiradika ette mis puhuks kuumast radikast õhu läbi, aga mitte ei imeks seda läbi radika ja tore oleks kui tiivikul ka labasid rohkem oleks ja radikas ise oleks nagu ladal alumiinimi ja millegi segust (läheks kiiremini kuumaks).

Re: Mossede soojendus jm

Postitatud: 13 Jaan 2010 07:48
Postitas marko
Tgld enamus lääne masinatel ka siiski imetakse õhk/välis õhk läbi radika ja nii on ka õige.Ja väljast tulev õhk vajadusel liikumisel surb õhu läbi radika.Radikas on mul vähemalt originaalis tervikuna messingust :)

Re: Mossede soojendus jm

Postitatud: 16 Jaan 2010 21:39
Postitas Manks
Panin siis vendi kokku ja lahendasin samas ka spiraaltakistusega kiiruse muutmise võimaluse. Mul jäi kolmest asendist järgi 2 ja 3 kiirus. Kui otse mootor taha ühendada, siis on müra tunduvalt suurem. Kui auto peale saab, siis saab lõplikult turbiini eelistest teada.

Pilt
Pilt
Pilt

Re: Mossede soojendus jm

Postitatud: 16 Jaan 2010 21:46
Postitas moskiito
kas see spiraal seal on sul mingi eelsoendus või?

Re: Mossede soojendus jm

Postitatud: 16 Jaan 2010 22:29
Postitas Manks
moskiito kirjutas:kas see spiraal seal on sul mingi eelsoendus või?
Ei ole eelsoojendus, tegemist on takistusspiraalidega, kui need jadamisi ühendada, saab mootori pöördeid reguleerida. Pildil on corolla ventilaator ja sama masina takistuspiraalid kasutusse pandud. Soojenduse kolmest astmest töötab teine ja kolmas kiirus, millega ma loodan hakkama saada. Põhimõtteliselt saaks ka mootori pöördeid reguleerida reostaadiga sujuvalt, kuid sellist reostaati pole mul käepärast. Takistuspiraalid said asetatud sellepärast korpusesse, et mootori töötamise ajal nad soojenevad.

Re: Mossede soojendus jm

Postitatud: 11 Veebr 2012 07:18
Postitas Manks
Peab ütlema, et toyota turbiin töötab päris hästi. Eile linnast tulles läks salongis soojemaks, aga küljeklaasid jäid ikkagi kinni. Esiklaasid puhub ilusti puhtaks ja jalgade peale puhub pemiselt paremalt poolt (Mulle sobivalt poolt :) ). Lõikasin ka mootori ventilaatorilt 2 tiivikulaba maha. Tundub, et natuke aitab, aga mitte oluliselt (radika ees olevad ribid on täielikult suletud) Väljas oli -28 ja mootori temperatuurunäidiku järgi jäi mootori temperatuuriandur +70 kraadi kanti.

Re: Mossede soojendus jm

Postitatud: 11 Veebr 2012 08:42
Postitas moskiito
no minu autol on kõik labad alles ja soojeneb ilusti -25 kraadise pakkasega +80 ja rohkem. salongi küttab uus süsteem ka väga korralikult, võttab aega, kuid vähemalt ei pea terve tee varbaid külmetama, käsi ja nina samuti.

Re: Mossede soojendus jm

Postitatud: 11 Veebr 2012 21:38
Postitas Manks
moskiito kirjutas:no minu autol on kõik labad alles ja soojeneb ilusti -25 kraadise pakkasega +80 ja rohkem. salongi küttab uus süsteem ka väga korralikult, võttab aega, kuid vähemalt ei pea terve tee varbaid külmetama, käsi ja nina samuti.
Mitu kilomeetrit umbes sõidad, et sul +80 -ni jõuab? Mis termostaat sees on?