6. leht 6-st

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitatud: 11 Apr 2023 13:05
Postitas hard0
Mossedel on õlipunni võti tööriistakomplektis algselt kaasas olnud. Seda asendab üsna edukalt 3/8" nelinurkne padrunvõtme saba välja arvatud juhul, kui õlipunn on juba väga ära rikutud.

O-rõngas on käigukasti teisel poolel kohas, kus lülitushoob läbi küljekaane käigukasti sisse läheb.

Hooratta alumise katte ava ongi ilmselt õli väljapääsemiseks tehtud. Kui sealt on õline, siis lekib kas väntvõlli tagumine kaelustihend või käigukasti eesmine kaelustihend. Ei tea kas väntvõllil kasutati 408 mootoril veel rasvanööri?

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitatud: 19 Apr 2023 22:40
Postitas Sm.Mossu
Tänud vastuse eest. Õlipunni sain õnneks ära nr 10 kuuskandiga. Antud O-rõngas ei tundu lekkivat, küll aga oli minu üllatus suur kui hakkasin kontrollima lihtsalt kasti õlitaset ja see oli täiesti tühi. :uhoh Hämmastav, et nii paljugi sain sõidetud nii. Täitsin hetkel kastiära aga samas ma mingeid lekkeid kuskil ei ole tuvastanud. Parkima pannes küll aga lekib kusagilt mootorilt õli aga see on minimaalses koguses. Ju siis see kogunenud õli oli mootori oma kuigi see oli väga puhas õli.
Vahepeal sai siis ka ära vahetatudd alumine siduri töösilinder ja reguleeritud sidur. Toimib nüüd tätisa edukalt ja ilus puhas vedelik süsteemis sees, vana oli kohutav.
Eks pean silmad lahti hoidma kust see õli täpsemalt tuleb lõpuks.

hard0 kirjutas:Mossedel on õlipunni võti tööriistakomplektis algselt kaasas olnud. Seda asendab üsna edukalt 3/8" nelinurkne padrunvõtme saba välja arvatud juhul, kui õlipunn on juba väga ära rikutud.

O-rõngas on käigukasti teisel poolel kohas, kus lülitushoob läbi küljekaane käigukasti sisse läheb.

Hooratta alumise katte ava ongi ilmselt õli väljapääsemiseks tehtud. Kui sealt on õline, siis lekib kas väntvõlli tagumine kaelustihend või käigukasti eesmine kaelustihend. Ei tea kas väntvõllil kasutati 408 mootoril veel rasvanööri?

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitatud: 21 Apr 2023 18:10
Postitas Sm.Mossu
Oli siis mõte vahetada pleekinud suunatuli välja uue vastu kuid ära võttes tuli välja, et lambipirni pesad olid erinevad. Kas on kellelgi mõtteid kuidas saaksin kahest kokku ühe või siis kas pean hakkama juhtmeid kuidagi ringi tegema? Huvitav on ka see, et lampide jupi koodid on justkui samad. Parempoolne siis see, mis originaalis oli seees.


Pilt

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitatud: 21 Apr 2023 19:52
Postitas Seenior
Vanal tüübil on massi(miinuse) juhe eraldi pesasse toodud,uuemal on mass korpuse kaudu.Jäta massi ots lihtsalt ühendamata.

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitatud: 21 Apr 2023 22:50
Postitas Sm.Mossu
Suured tänud!
Seenior kirjutas:Vanal tüübil on massi(miinuse) juhe eraldi pesasse toodud,uuemal on mass korpuse kaudu.Jäta massi ots lihtsalt ühendamata.

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitatud: 22 Apr 2023 21:35
Postitas irukas
Ma olen tagantpoolt kroomrõnga valtsi maha käianud siis saab rõnga kätte, et klaasi eraldi vahetada.

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitatud: 29 Apr 2023 18:46
Postitas Sm.Mossu
Üks mure ajab siis teist taga, minuga ostustas koostöö lõpetada genekas (kuigi oli väidetavalt kunagi ammusel ajal taastatud, mida kinnitas üsna uueväärne välimus). "Sõiduautod" raamatus ettenähutd testi kohaselt tundub, et on ikkagi generaator saba andnud, mitte relee. Kas on kellelgi pakkuda mingit lahendust, võin muidugi ka vana tagasi panna kuid ka see ei toiminud enam kõige paremini. Kui raske oleks panna vahelduvvoolu generaator asemele, vajab see suuremat ümber tegemist millegi osas?? On soovitada, kust seda võiks saada?. Või kas alalisvoolu genekaid suudab keegi kuskil ka remontida/taastada. Iseenesest meeldiks mõte hoida asja siiski originaali lähedasena. Võimalik, et kuidagi annaks ka kahest ühe kokku panna kuid ma ennast nii pädevaks ei pea, et hakkata genekaid juppideks kiskuma. Ettetänades abi eest :) Või kui kellelgi pon pakkuda korralik toimiv asendus võib ka märku anda.

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitatud: 15 Mai 2023 20:12
Postitas Sm.Mossu
Niisiis, kokkuvõtvalt võib kogu geneka saaga kohta öelda, et paras pardakk oli info leidmine interneedusest antud teemal. Seega proovin teha väikese juhise, et ehk tulevastel põlvedel sellevõrra kergem :)
Lühidalt, kui on soov vahetada välja alalisvoolu genekas vahelduvvoolu oma vastu (millel regulaator sisse ehitatud), tuleb eemaldada releeregulaatori karp. Sealt alles jäänud juhtmetest must ja punane tuleb ühendada omavahel ning alles jäänud kollane (millega oli kõige rohkem muresid), sai pikendatud süüteluku vabasse terminali (kui juhtub olema neljane terminal). Oranžiga ei saa ühendada kuna siis jääb genekas iseennast tööle hoidma. Lisaks tuleb ka kahene must juhe maandada auto keresse, mille sobisid selleks nt relee enda kinnituspolt (nagu pildil).
Pilt
Geneka poolses osas tuleb punane siis ühendada + (D+) terminali (kui on tegu lääne genekaga), must ots tuleb siis maandada geneka enda keresse. Kollane läheb B+ terminalile. Samuti tuleks lisada ka süütelukku veetud uue juhtme vahele kontrolllamp. Kõik juhtmed saab ühendada nii, et neid ei pea lõikuma või lõhkuma, seega kui on soov hiljem tagasi teha originaal süsteem (mida ma soovin mingi hetk ika teha), saab seda ilusti teha.
Pilt
Kuna ma ei ole elektrik siis mingid väljendid on kindlasti valed aga kui ma sain sellest aru siis saab ka teine elektrikauge isik ehk aru :D
Ning suured tänud Jaak Valgmaale, kes FB kaudu aitas ja nõustas ning mõtles kaasa, ilma tema abita, oleksin siiani niisama seisva Mosse ees :) Ei tea, kas ta on ka siin foorumis olemas :)