1. leht 2-st

AZLK 2140 1983 Saafg

Postitatud: 19 Juul 2023 22:44
Postitas Saafg
Täna jõudis lõpuks pikk ja tülikas taasregistreerimise protsess lõpule (oli pärandunud mu vanaisalt tema tütardele ja ilma dokumentideta). Ehk üks 25 aastat garaažis seisnud ja 23K läbisõitu omav kollane 1983a 2140 on Eesti teedel juures.

Pilt

Re: Tartu kollane AZLK 2140

Postitatud: 19 Juul 2023 22:53
Postitas Saafg
Tehnoülevaatusest lahutab veel ports vigu. Nt. on ta hakanud läbi lööma juhipoolse kaitsmekarbi keskmist kaitset. Ühes sellega lähevad jahutusvedeliku sensor, õlisurve sensor, suuna/ohutuled.

Ilma suunatuledeta ülevaatusele minema ei hakka :D . Ehk on kellelgi mõtteid, kust võiks lühist otsida? Tahaks loota, et on mingi tüüpiline viga :lol Parandamise ramm hakkab otsa saama, aga ehk mõnel hommikul on taas tuhinat tegutsema hakata :)

Re: AZLK 2140 1983 Saafg

Postitatud: 20 Juul 2023 05:57
Postitas stern100
Võtame Läänemaal Paliveres ta remonti kui ise jagu ei saa ;)

Re: AZLK 2140 1983 Saafg

Postitatud: 12 Sept 2023 22:15
Postitas Saafg
Ahoi taas. Läks nii intensiivseks see elu, et ei jõudnudki nüüd mõnda aega kirjutada. Kui 19. juuli kirjutasin, et ramm hakkab otsa saama, siis põhimõtteliselt rahulikku seisu, kus auto stabiilselt töötab jõudsin alles eile :D. Kuna oli puhkus ja tahtmine ülevaatust teha oli ikka nii suur, siis hakkasin seda suunatule kaitsme probleemi taskulampide valgel juba 19. juuni öösel harutama. Võtsin kõik kaitsmest minevad juhtmed lahti, kõik tundus nagu päris okei. Hakkasin siis nõutult neid kokku tagasi panema, et testida, millise juhtme liitmisega probleem taas ilmneb. Lõpuks olid kõik juhtmed tagasi pandud ja suunatuli käis pliks-plaks ja kaitse terve. Hämming, aga noh - sobis. Hiljem meenus, et juhtmetega pusserdades sai ka üks pirn armatuuri tagant juhtmeid pidi üles tõmmatud ja pessa lükatud. Juhtumisi oli see suunatule armatuuri märguande pirn. Ju siis see kõlkus vastu rauda ja sealt jooksis asi lühisesse. Igatahes kui sellega lõpetasin hakkas väljas valgemaks juba minema. Meenus, et ülevaatusel ollakse varmad ka akut kontrollima. Nii, et läksin kadund vanaisa kõrvalhoonetesse akukinnitus latti otsima - kuskil peab ju olema. Tund aega otsimist ja leitud see kullatükk oligi. Ellu äratamiseks ja käiamiseks peale pandud 100 ah akut see küll ei kinnitanud, aga Tartust sai ostetud sobivas mõõdus aku ja sellega läksin ülevaatusele auto seisukorda kaardistama. Ülevaatusel tuvastati puudusena: heitgaasid 6X üle normi (ei tahtnud hästi käima jääda seega läksin kohale tooreklapp üleval, ja hiljem taipasin), tagumine üks pidur ei võtnud, sh siis ka käispidur ja tagumine rehv kulunud. Aga magus kuu aega sõiduõigust oli käes. Teha vajavate asjade nimekiri ei tundunudki eriti pikk. Igapäeva sõidukina kasutusel oleva diisel Saabi iga aastane list on palju hirmutavam :)

Re: AZLK 2140 1983 Saafg

Postitatud: 12 Sept 2023 22:17
Postitas Saafg
Sternile vastuseks, et ma olen selle pakkumise eest tänulik ja usun, et ehk ühel päeval ma oma Mossega sinna kohale ka jõuan :)

Re: AZLK 2140 1983 Saafg

Postitatud: 12 Sept 2023 22:26
Postitas Saafg
Pilt

Re: AZLK 2140 1983 Saafg

Postitatud: 12 Sept 2023 22:32
Postitas Saafg
Pilt alguse päevadest, kui sai ta esimest korda garaazist välja aetud:
Pilt

Re: AZLK 2140 1983 Saafg

Postitatud: 13 Sept 2023 00:19
Postitas Saafg
Pilt

Re: AZLK 2140 1983 Saafg

Postitatud: 13 Sept 2023 00:34
Postitas Saafg
Sidur ei võtnud ja sealt õuest ta pärast vaevalist garaazist välja veeremist enam ei liikunud. Seega tuli sõbra abiga minna esimestele tõsisematele protseduuridele. Õnneks uue sidurketta leidsin vanaisa kõrvalhoonest. Survelaager ja vedru tuli küll osta. Pilt

Re: AZLK 2140 1983 Saafg

Postitatud: 13 Sept 2023 00:35
Postitas Saafg
Pilt