1. leht 49-st

IZ 412 1975 Jartmok

Postitatud: 15 Dets 2009 15:26
Postitas jartmok
Tervist foorumlased.

Tegemist on Moskvich 412 1975a.
Räägin sii lähemalt masinast ka.
Meie maanteid on selle masina rattad nühkida suutnud vaid 30 000 km. Seisma jäi aastast 1989 ja ellu äratasime 2009a.
Masin oli ilusti puhkusel, papphunniku alla peidus sügavas garaažis. Pigimatid salongist oli välja rebitud, et plekk kenasti säiliks ja see misioon on käitunud. Mure vaid see, et vanaisa oli peale viimast sõitu jätnud põhjale ca paari cm paksuse porikihi mis hinge kriibib. Õnneks kurja see väga teinud ei ole.
Peale aastaid seismist masin kohe käima ka ei läinud, selgus, et kontaktivahe vedru oli väsinud. Vahetasime ära ja häält ta juba tegigi. Ainust roostes asi masina juures oli sumbuti, kuid seegi omal ajal juba tagavaraks ostetud.
Nüüd kus masina restaureerimine käib, ehk vahetame põhja mastiki ja kasutame tänapäevasid roostekahjureid (happakrunt jne). Kuna juba teemas sai mainitud siis eesmärk on kindlasti enne suve valmis saada koos värvimisega. Päikseloojang Moskvichi esimesest kumeraknast nostalgia lõhna saatel erutab juba praegu.

Tehtud tööd:
Salongist enamus põhjast haljas. Tänaseks peal rooste tõrjevahendid ja mastiks.
Põhja mastiks 99% eemaldatud selhulgas kõik kohad kus tehas mastiksit lasi.
Piduriklots uus, vana oli ilus kuid klotsi liim andis aastatega järgi.
Mootor maas. Kõik oli korras aga mõnda asja uurides selgus, et tihendid on deformeerunud ja läheb kapitaalsesse uuendusse.
Käigukast, puhtaks tehtud ja uued tihendid küljes.
Tuleb veel...



Pildid.
Kahjuks Teie piltide lisamis süsteem tekitab minus kilplase tunde siis lisasin need mujale internetti.

PILTE VAATA SIIT: http://fotoalbum.ee/photos/jartmok/sets/901477/


Parimat soovides Jartmok.

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitatud: 15 Dets 2009 16:46
Postitas mossejumal
Väga hea ja suur töö on ära tehtud.Soovin edu. :hail

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitatud: 15 Dets 2009 18:56
Postitas jartmok
Jah tõesti, tööd on tehtud. Kui jagada tööd nüüd pitsa viiludeks siis sellest on läbi näritud vaid üks osa.
Masin peab saama planeeritult järgmise nädala jooksul põhjale katte. Katteks tuleb Happekrunt->Tavaline krunt->Vb värv (oman teistele tehtud värvitöödest jääke)-> Drinitol ML-> Mastiks.
Selle aasta sees pean oma graafikus olema ja ka kapotilause haljaks ajama ning sillad uue värvkatte saama.
Plaane on palju, aega on vähe, tööd tuleb teha!

Algselt oli plaan projekt valmis teha ja siis eksponeerida mosseklubi foorumlastele vaatamiseks . Murdusin kuna siinseltelt kasutajatel on autoga rohkem kogemusi kui minul, seoses sellega võib siit tulla kasulikke näpunäiteid.

Kuna projeksti eesmärk on suveks valmis saada sest õrnemsugu vaja siiski päikseloojangut vaatama viia. Masin saab ka kindlasti uue värvkatte mis peab särama samuti nagu päikseloojang. Vajaksingi abi teadjametelt, mis värviga on tegu? ehk on tuvastamiseks mingi markeeirng? Värv tuleb sama aga kindlasti pärlmutter.

Jartmok

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitatud: 15 Dets 2009 19:51
Postitas M410
jartmok kirjutas:Masin saab ka kindlasti uue värvkatte mis peab särama samuti nagu päikseloojang. Vajaksingi abi teadjametelt, mis värviga on tegu? ehk on tuvastamiseks mingi markeering? Värv tuleb sama aga kindlasti pärlmutter.

Jartmok
Pärlmuttervärv, mis peab särama nagu päikeseloojang ???
Ee.... Ehk autoomanik oskab täpsustada, missugune see toon täpselt olla võiks ?

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitatud: 16 Dets 2009 00:01
Postitas jartmok
Imelikus kõnekäänus avaldasin tooni valiku ehk sama toon, selline kollaka- ornazi vahepealne soe värv ja läikma peab nii, et silmal valus.

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitatud: 16 Dets 2009 03:03
Postitas M410
Siis on ilmselt üle lakkimise ja pärastise mitmekordse poleerimise teema.

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitatud: 17 Dets 2009 23:43
Postitas mart
teoreetiliselt siis vesivärv ja lakk... kui pärlat tahad siis võib su rahakotil sama valus olla kui silmal lõpptulemust vaadates :D Omal pärla vesivärviga kogemusi küll ja odav see lõbu pole aga ilus küll.

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitatud: 17 Dets 2009 23:53
Postitas mart
M410 kirjutas:Siis on ilmselt üle lakkimise ja pärastise mitmekordse poleerimise teema.
Muide kui eeltööd ja värvitööd on kenasti tehtud nagu peab ja kambris värvitud-lakitud, siis poleerida pole midagi... eriti "kõvaks" tahad ajada, siis tee mitu eelvärvimist ja pärast vesilihv+poleerimine... Kuigi ma ei näe sellel mõtet...

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitatud: 18 Dets 2009 00:08
Postitas jartmok
Õnneks lihtsustab asjaolusi korraliku kambri olemasolu, samuti oman korralikku püstolit kuid kuna algaja siis sellise masina puhul teeb töö kauaaegne sõber.

Re: IZ 412 1975 Jartmok

Postitatud: 19 Dets 2009 18:10
Postitas jartmok
Tervist.

Nii, nüüd juba mõningad päevad mõõdas ja peaks ikka miskit kirjutma.
Teinud pole ma midagi suurt mis jalad nõrgaks võtaks vaid noktsenud põhja kallal igasugu piludega kuhu ükski masin vahele ei mahu. Väga lõbus ei ole aga kui unistada lõpptulemusest hakkavad käed jälle võluväel kiiremini liikuma.
Nüüd kus kooliga hetkel ühelpool saab aina rohkem end pühendatud. Natuke teeb nukraks asjaolu, et ei ela pealinnas. Tahad midagi osta ( nt mitmendat korda traatharjaga) pead mitmeid päevi nillimas käima ja kui tulevad letile siis kohe ka kaovad. Sellsied lood on vähemalt nende asjadema mida mul vaja on olnud. See selleks, töö käib sellest koolimata, alati leiab midagi mida teha. Tihiti pean tõdema, et tööd tehes kaob naerusuu näost samakiiresti kui miki muu sest enamus polte/mutreid on nii kinni, et.... jah aga saab hakkama.

Viimsed õhtud on pühendatud kapotilausele, siit ka mõned pildid.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
...ja otsa saigi traathari :D

NB! Oskab mõni targem nõu anda kuidas saaks vabaneda roolikarbist, nii et üldse poleks. Saaksin lihvida, värvida palju mugavamalt ja korralikumalt.


Järgmise korrani, Jartmok.