10. leht 17-st

Re: Kähkusõidumossed

Postitatud: 06 Mär 2013 20:52
Postitas Urukoer
moskiito kirjutas:
stern100 kirjutas:
Urukoer kirjutas:samas on ju ka seaduslikud ja mitte nii haruldased mosse mootorid ,töömahuga 1,6 kuni 2,0.
Pole Eestis neidki kohanud...
minu andmetel tulid need mootorid viimastele mossedele peale, need mis pärast 2141-te tehti. Olen näinud pilti kus 2.0 mootoreid terve kaarhall täis. 2.0 on veel pealegi sissepritsega, nii et selle mootori puhul peaks päris palju asju ringi tegema.
ega 2,0 pritsungi puhul ei aja segamini renaulti 2,0 mootoriga.ka neid pandi 41 ohtralt peale ja neil oli pritsung .

Re: Kähkusõidumossed

Postitatud: 06 Mär 2013 20:56
Postitas Urukoer
stern100 kirjutas:
Urukoer kirjutas:samas on ju ka seaduslikud ja mitte nii haruldased mosse mootorid ,töömahuga 1,6 kuni 2,0.
Pole Eestis neidki kohanud...

1,6 on eestis ikka olnud ,90 aastate alguse autodel aga samas venses vajalikud komplektid(vänt,hülsid,kepsud ,kolvid) täitsa müügis

Re: Kähkusõidumossed

Postitatud: 06 Mär 2013 20:57
Postitas moskiito
Urukoer kirjutas:
moskiito kirjutas:
stern100 kirjutas:
Urukoer kirjutas:samas on ju ka seaduslikud ja mitte nii haruldased mosse mootorid ,töömahuga 1,6 kuni 2,0.
Pole Eestis neidki kohanud...
minu andmetel tulid need mootorid viimastele mossedele peale, need mis pärast 2141-te tehti. Olen näinud pilti kus 2.0 mootoreid terve kaarhall täis. 2.0 on veel pealegi sissepritsega, nii et selle mootori puhul peaks päris palju asju ringi tegema.
ega 2,0 pritsungi puhul ei aja segamini renaulti 2,0 mootoriga.ka neid pandi 41 ohtralt peale ja neil oli pritsung .
võimatu sest näeb välja täpselt nagu vana hea 1.5 mootor, ainult sisselaske kolletor on kardinaalselt erinev.

Re: Kähkusõidumossed

Postitatud: 06 Mär 2013 20:59
Postitas stern100
Igatahes kui keegi omab infot seisva 1.6 või siis suurema töömahuga mootori vastu....siis võiks seda jagada.

Isiklikult näiteks viin tuleva laupäeval ühe mosse mootori Türile DR Tuha kätte. Minu soovil tellis ta venest mosse plokile tehaseasjad, et töömaht muutuks kaheliitriseks. Ei mäletagi mis seal täpselt olid, kuid vist hülsid kolvid kepsud ja vänt. Plokki tuleb kõvasti seest ümber teha, kuid välimus peaks samaks jääma. Kaane kohta veel täpselt ei tea. Igatahes kaheliitrise jaoks sisu maksis venest tellides kuus sotti. Ei lase mootorit endale teha, vaid teen seda ühe teise mosse modifitseerija soovil.

Re: Kähkusõidumossed

Postitatud: 06 Mär 2013 21:04
Postitas Urukoer
üks venekeelne link mosse suuremate sisude kohta :)

http://www.bvl.com.ua/images/article/zr_05_1996.pdf

Re: Kähkusõidumossed

Postitatud: 08 Mär 2013 08:42
Postitas insener
oi jah, 2L mossed... ma siin veel heietasin mõtteid et ehk viskaks 75mm vända sisse ja üritaks SU-d sõita, kuid 2L vastu ikka ei ole lootustki :devil

Re: Kähkusõidumossed

Postitatud: 09 Mär 2013 15:58
Postitas stern100
Kuna täna oli türile Dr. Tuha juurde asja, siis sai lähemalt uuritud parasjagu seal seisnud Irsi sport-ralli mosset. Kommenteerima ei hakka kuid jagan teiega pilte siis.

Pilt

Pilt

Pilt

Nii palju võin öelda, et all oli lada kast ja vist?? volvo tagasild.

Re: Kähkusõidumossed

Postitatud: 10 Mär 2013 23:49
Postitas Talts
Mootori teemaks veel...
Mossele tehti tõesti 2 nukaga mootoreid enne liidu lagunemist, esialgu olid nad mõeldud vormelitele/rallimasinatele, et kuida vastu peab jne. Hiljem taheti juba seeriatootmisse panna, aga liit lagunes ja selle taha asi jäigi. Teine võimalus on muidugi volga kolvid sisse torgata ja saab töömahuks 1.8... kuigi pusimist ja aretamist on väga palju. Töökaaslane oli esimene kes selle ära tegi, üks põhimõtteliselt uus kodukootud 1.8 peaks tal alles olema.

Re: Kähkusõidumossed

Postitatud: 11 Mär 2013 10:57
Postitas sass
Talts kirjutas:Mootori teemaks veel...
Mossele tehti tõesti 2 nukaga mootoreid enne liidu lagunemist, esialgu olid nad mõeldud vormelitele/rallimasinatele, et kuida vastu peab jne. Hiljem taheti juba seeriatootmisse panna, aga liit lagunes ja selle taha asi jäigi. Teine võimalus on muidugi volga kolvid sisse torgata ja saab töömahuks 1.8... kuigi pusimist ja aretamist on väga palju. Töökaaslane oli esimene kes selle ära tegi, üks põhimõtteliselt uus kodukootud 1.8 peaks tal alles olema.
Volga kolvid ja hülsid = jahutusprobleemid, jõuetus kõrgematel pööretel, kaanetihend tuleb lasta teha kellelgi jne. Kõik on loomulikult võimalik paremaks teha, aga sellisel juhul on odavam ja mõistlikum tuua Venemaalt 2.0 mootor, millel täispritse olemas ja kasutada nt MS aju. Vanasti tõesti tehti nii, sest polnud väga muid võimalusi, tänapäeval pole enam eriti otstarbekas.

Re: Kähkusõidumossed

Postitatud: 26 Mär 2013 09:52
Postitas wax