99. leht 100-st

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 02 Jaan 2017 13:21
Postitas marek
TALUPOEG TALUJA kirjutas:...Kui remondi ära teed,kaabid kõik tagi maha,lööd ka parema õli sisse. Kui mootori oma käega ära teed,pole rohkem sinna asja vaid tegeled sõitmisega.
Lisaks, kindlasti ka kasutatavate vene päritolu varuosade kvaliteeti tarvis kriitiliselt hinnata. Üks hea tuttav ehitas äsja kliendile Volga Gaz-24-10 käigukasti. 2 uut varuosa kasti ning palju uusi varuosa detaile aeti kokku, et üks korralik komplekt kokku saada kuna enamus detailid olid defektsed või täitsa praagid.
Selle auto mootori tegijal (teine meistrimees) oli sama probleem, et mitu komplekti uusi varuosa kolbe rändas otse utiili ning varuosa väntvõll oli vaja üle lihvida kuna kaelade mõõdud mööda jms. jamad. Kiruti maapõhja neid vene varuosi selle projekti raames.

Lääne masinatega, mida muidu ehitatakse, sellist varuosade kvaliteedi probleemi ei olevat. Igal juhul vene kraamist seal nüüd mõneks ajaks isu täis. Antud tööd tegid inimesed, kes spetsialiseerunud poolekohaga võidusõidu masinate ehitamisele ning seega võimalik, et kvaliteedi ja täpsusnõuded ka veidi kõrgemad kui tavategijatel. Samas kui endale teha, siis vast ikka max. kvaliteediga mis ise suudab.

Aga edu ehitusel!

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 02 Jaan 2017 16:41
Postitas MAZ
stern100 kirjutas:No mis siis enam halada, tuleb tegutseda kui arengut tahad.
Ma ei hala siin. Tõden lihtsalt fakti,et asi ei tööta sellisel kujul.
Vana mootor läheb vahetusse kuna sellega TÜV läbimine on ilmselt lootusetu praegu. Vana mootori võib lahti võtta ja siis uurida,mis tal sees on nagu Talupoeg tõdes ;) senikaua aga saab sõita ka kui midagi ikka aiste vahel on.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 02 Jaan 2017 19:45
Postitas SanderV
https://www.youtube.com/watch?v=lIPaP0YAGYc
Sellisele nähtusele täitsa remont olemas

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 24 Dets 2017 13:47
Postitas MAZ
Häid pühi kõigile Mossehuvilistele ja omanikele. :auto
Pole ammu miskit kirjutanud aga polegi,millestki väga kirjutada.
Proovisin isegi ühe korra suvel TÜV teha aga kukkus läbi, vead roolikarbis lubatust suurem lõtk(karp ise õhtul), tagasild tatine pealt ning liiga kõrge ving ja õline mootor. Muud pisiasjad olid nende kolme kõrval, sisuliselt ei miskit.

Enne,kui ma vana mootori päriselt maha kannan, otsustasin vaadata,mis n.ö "karu kõhus" ka sees on.


Proovin asja paremaks nokitseda,kaotada pole miskit otseselt.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 27 Dets 2017 20:53
Postitas MAZ
Vot siis ja mina mõtlesin,miks sooja ei tule.

Pilt

Osa voolikuid on ka kivikõvaks muutunud ja trossi,mis seda kraani liigutab ei ole ka alles enam.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 27 Dets 2017 21:00
Postitas stern100
Puhta pisimured ju. Võtab mootori maha ja teeb korda, juppe ju peaks jaguma? Ja kui ei siis neid igalt poolt saada :)

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 27 Dets 2017 21:49
Postitas MAZ
Selge on see,et peale ühe vidina tuleb 10 muud asja veel ära vahetada,kuna aeg on lihtsalt oma töö teinud.
Keegi mingit head pesuvahendit oskab soovitada,mis selle paakunud vanaõli lahti leotaks mootorilt?

Päris kõike ikka pole. Uusi hülsse ja saalesid ei ole mul kahjuks,muud materjali leidub küllalt.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 27 Dets 2017 22:38
Postitas wax
MAZ kirjutas: Keegi mingit head pesuvahendit oskab soovitada,mis selle paakunud vanaõli lahti leotaks mootorilt?
http://t-puhtax.ee/product/turbo/

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 28 Dets 2017 20:43
Postitas Muhulane
Paakunud õli võtab lahti kõige mõnusamalt tulise veega survepesur. T-Puhtax Turbo on hea siis,kui on võimalik kogu detail lahusesse visata ja sinna vädima jätta. Sööb päris mõnusalt läga lahti. Mina olen ise kasutanud ohtralt POLAR-i mootoripesu ja ka CRC mootoripesu pluss survekas. Ja mehhaaniline puhastamine. Mõnedes kohtades on ajapikku tahe kiht tekkinud ja seda muidu ära ei saa,kui kaapides.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 22 Veebr 2018 13:46
Postitas MAZ
Teen väikse uuenduse,kuna külmaga nagu nii midagi paremat teha ei ole,kui arvutis istuda.

Olen nüüd mootori enam vähem puhtaks nühkinud, samuti pesin puhtaks jahutussärgi mootoril. See oli ka korralikult "moosi" täis seespoolt. Põhimõtteliselt sai plokikaas ka lahtivõetud ja kõik üle käidud. Nagu arvasin olid klapisääretihendid olematud või neid polnudki olla enam. Vanamalli tihendid on pisikesed rõngad ja need ei saagi õli pidada juba originaalis. Asendasin need n.ö tänapäevasema versiooniga.
Pilt

Üldiselt ei ole midagi katastroofilist aga mõned asjad on lihtsalt moraalselt vananenud. Üllataval kombel osutus suurimaks komistuskiviks, väljalaske kollektori ja plokikaane tihendid,mida otsisin mitmest poest. Õnneks olid Tartu ühes paremini varustatud kohas täitsa letikaup. Kuid jama oli rohkem nendega kui asi ise rahaliselt väärt oli.
Lisaks tuli ka mässata ära rikutud karteri õlipunniga,mille sain kätte alles siis ,kui konstrueerisin nullist uue võtme.

Tegijal juhtub mõndagi ehk 1:100 juhus,et nookur maha murdub. Ei teinud midagi valesti, täpselt tegi nii nagu raamat ja Youtube videotes näidatud oli. Lihsalt murdus ära ja kõik. Võibolla isegi hästi,et see lauapeal andis järele,mitte mootoris töötamise ajal.
Pilt

Neile,keda huvitab siis kulude pool siiani:
Väljalaske kollektori tihendid:4eur
Klapisääretihendid:8eur
Puhastusvahendid: 17.80eur

Lõpetuseks vajalikud abimehed,mis said juba 2017.a ära soetatud:
Pilt
Pilt